23 خاصیت عالی پروتئین وی؛ از کاهش وزن تا افزایش رشد مو

به گزارش مجله سرگرمی، پروتئین ها مولکول های بزرگی هستند که اسید آمینه دارند. بدن برای درست عمل کردن به پروتئین نیاز دارد. از این ماده مغذی برای کنترل فرآیند های مهم در بدن که مرتبط با متابولیسم هستند، استفاده می شود. مردان و زنان به طور میانگین به ترتیب به 71 و 46 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. 17 تا 21 درصد از کالری مصرفی زنان باید از پروتئین تأمین شود. امروز در این مقاله از خبرنگاران مگ قرار است با 23 نمونه از خواص پروتئین وی برای سلامتی بدن، پوست و مو آشنا شوید. علاوه بر این عوارض جانبی این نوع پروتئین را در اختیارتان قرار می دهیم. تا سرانجام مقاله در کنار ما باشید .

23 خاصیت عالی پروتئین وی؛ از کاهش وزن تا افزایش رشد مو

پروتئین وی چیست؟

وی خالص ترین نوع پروتئین است. این نوع پروتئین از شیر گاو به دست می آید . پروتئین وی محصول فرعی شیر است که طی فرآیند تولید پنیر به دست می آید. این روزها افراد زیادی از پودر پروتئین وی استفاده می کنند تا از خواص آن بهره مند شوند. پودر پروتئین در مقایسه با مواد غذایی طبیعی حاوی پروتئین بیشتری است. مصرف پروتئین وی به شدت به زنان توصیه می شود، چون باید پروتئین بیشتری را مصرف کنند.

خواص پروتئین وی

در ادامه تعدادی از خواص پروتئین وی برای سلامتی بدن، پوست و مو را در اختیارتان قرار داده ایم.

1. منجر به نوسان در سطح هورمون ها نمی شود

پروتئین وی برای زنان بسیار مفید است. این نوع پروتئین مانند پروتئین های دیگر باعث نوسان در سطح هورمون ها نمی شود. علاوه بر این پروتئین وی یکی از غنی ترین انواع پروتئین است که در مقایسه با سفیده تخم مرغ، سویا و گوشت ارزش غذایی بسیار بیشتری دارد.

2. اسید آمینه دارد

اسید آمینه ها ترکیبات شیمیایی هستند که به طور طبیعی در بدن تولید نمی شوند. پروتئین وی منبع خوبی از اسید آمینه ها به تعداد می رود. اسید آمینه ها استخوان ها، مولکول ها و اندام را ترمیم می کنند و تقریبا هر بافت موجود در بدن به آن ها نیاز دارد. بعضی از اسید آمینه ها برای عملکردهای خاص بدن لازم هستند.

پروتئین وی حاوی اندازه زیادی اسید آمینه های شاخه دار است که برای ترمیم و حفظ عضلات مفید هستند. لئوسین که یک نوع اسید آمینه دیگر است، سنتز پروتئین را تحریک می کند و به بدن برای افزایش ذخایر اسید آمینه ها سیگنال می فرستد.

3. بروز علائم پیری پوست را به تأخیر میندازد

پروتئین وی حاوی گلوتاتیون است. گلوتاتیون نوعی آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و ظاهر شدن علائم پیری روی پوست را به تأخیر میندازد. گلوتاتیون از سه اسید آمینه ضروری به نام های سیستئین، گلوتامیک اسید و گلیسین تشکیل شده است. پروتئین وی همچنین سرعت تباهی عضلات را کاهش می دهد و عضلات را طی دوران پیری مستحکم نگه می دارد.

4. به کاهش وزن کمک می کند

یکی دیگر از خواص پروتئین وی، کمک به کاهش وزن است. بر اساس نتایج یک مطالعه زنانی که پروتئین وی مصرف کردند، چربی بیشتری را از دست دادند. علاوه بر این عضلات کم چرب بدنشان هم در مقایسه با کسانی که این نوع پروتئین را مصرف نکردند، حفظ شد. پروتئین وی کربوهیدرات کم و پروتئین زیادی دارد. این موضوع به افزایش سرعت سوخت وساز بدن برای سوزاندن چربی اضافی موجود در بدن کمک می کند.

محققان به این نتیجه رسیده اند که پروتئین وی می تواند به آسانی اشتها را تا دو ساعت کنترل کند. این نوع پروتئین حاوی اندازه کمی چربی، کلسترول و لاکتوز است . این ویژگی پروتئین وی را تبدیل به یک گزینه مناسب برای افرادی می کند که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می کنند.

5. به درمان سرطان کمک می کند

سرطان، به ویژه سرطان سینه و رحم دومین دلیل مرگ ومیر در زنان به تعداد می رود. از پروتئین وی برای درمان سرطان استفاده می شود. مصرف پروتئین وی طی شیمی درمانی می تواند به پیشگیری از رشد سلول های سرطانی کمک کند.

علاوه بر این یک ترکیب عالی برای بیماران مبتلا به سرطان به تعداد می رود، چون به آسانی هضم می شود. جذب پروتئین وی در بدن آسان است. این پروتئین به بدن انرژی می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

6. برای سلامت قلب مفید است

سکته قلبی باعث فلج شدن، ناتوانی در صحبت کردن و ضعیف شدن حافظه می شود. علاوه بر این سومین دلیل رایج مرگ ومیر در زنان محسوب می شود. پروتئین وی سطح کلسترول بد (LDL)، فشار خون و احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد.

7. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

یکی از مهم ترین خواص پروتئین وی، افزایش سلامت قلب است. پروتئین وی واکنش های سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و به مبارزه با عفونت های زنان کمک می کند.

این نوع پروتئین از طریق افزایش گلوتاتیون، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی بوده که در سم زدایی بدن مفید است. زنانی که از آسم رنج می برند، می توانند برای بهبود واکنش سیتوکین در بدن خود پروتئین وی مصرف کنند.

8. عضلات را تقویت می کند

به پروتئین وی برای ترمیم و تقویت عضلات نیاز است. ورزش کردن روزانه سطح انرژی بدن را کاهش می دهد که این موضوع باعث انحطاط عضلانی می شود. پروتئین وی از شیر گاو به دست می آید و یک پروتئین طبیعی عالی برای ساخت و ترمیم عضلات به تعداد می رود.

9. به داشتن ناخن ها و پوست سالم کمک می کند

بدن زنان برای تولید پوست و ناخن های سالم به پروتئین نیاز دارد. پروتئین وی برای تولید هورمون ها و آنزیم های حیاتی به پروتئین وی نیاز دارد.

10. به سرعت جذب می شود

توصیه می شود شیک پروتئین وی را بیشتر از دیگر انواع پروتئین وی مصرف کنید. شیک پروتئین حاوی اندازه زیادی مواد مغذی است. پروتئین وی در مقایسه با پروتئین موجود در مواد غذایی به راحتی در بدن هضم می شود . علاوه بر این دارای بیشترین اندازه ارزش بیولوژیکی است.

11.سطح قند خون را کاهش می دهد

پروتئین وی از بالا و پایین رفتن سطح قند خون جلوگیری می کند. نوسان قند خون منجر به پرخوری می شود. پروتئین وی چربی کمی دارد که این موضوع در مدیریت سطح گلوکز (قند) خون و پیشگیری از دیابت بسیار مفید است. این نوع پروتئین همچنین مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد و سطح انسولین را ثابت نگه می دارد.

12 . برای سلامت استخوان ها مفید است

بیش از 65 درصد زنان از پوکی استخوان رنج می برند. پوکی استخوان عارضه ای است که نازک شدن و افزایش احتمال شکنندگی استخوان ها را در پی دارد .

زنان باید برای ساخت و حفظ استخوان های سالم، مواد غذایی سرشار از کلسیم را در رژیم غذایی خود جای دهند. پروتئین وی حاوی اندازه زیادی کلسیم است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند و استخوان ها را مستحکم نگه می دارد.

13. به عملکرد صحیح کبد کمک می کند

اگر پروتئین وی را به اندازه متعادل مصرف کنید، به عملکرد بهتر کبدتان کمک کرده اید. کبد تقریبا 500 عملکرد مختلف را انجام می دهد. انجام عملکرد های کبد بدون وجود اسید آمینه در آن ممکن نیست.

14. خواص بهبوددهنده دارد

پروتئین وی یک پروتئین عالی برای زنان به تعداد می رود. این پروتئین برای کسانی که به تازگی عمل جراحی داشته اند، بسیار مفید است. پروتئین وی به بهبود زخم ها کمک می کند و به راحتی در بدن جذب می شود.

خواص پروتئین وی برای پوست و مو

در ادامه خواص پروتئین وی برای پوست و مو را بررسی کرده ایم.

15. رشد مو را افزایش می دهد

مو از پروتئین تشکیل شده است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ریزش موی شدید شود. مصرف پروتئین وی یک روش اثربخش برای افزایش پروتئین مصرفی در رژیم غذایی به تعداد می رود.

مصرف منظم اندازه زیادی پروتئین از رشد مو جلوگیری می کند و سرعت رشد مو را افزایش می دهد. خوردن شیک پروتئین به مبارزه با مسائل مو از جمله کچلی و عقب رفتن خط رویش مو کمک می کند.

16. در تقویت پوست مفید است

کلاژن نوعی پروتئین است که به پوست قابلیت ارتجاعی می دهد. این پروتئین 30 درصد از پروتئین کلی بدن را تشکیل می دهد و به تقویت پوست، رگ های خونی، استخوان ها و دندان ها کمک می کند. مصرف پروتئین وی اندازه زیادی کلاژن به بدن می دهد و پوست را سفت و سالم نگه می دارد.

17. برای سلامت پوست سر مفید است

مصرف منظم پروتئین وی موها را مستحکم و تغذیه می کند و به شما موهایی ضخیم، سالم و درخشان می دهد. خواص اسیدی پروتئین وی می توانند به درمان شوره و پسوریازیس پوست سر کمک کنند. این موضوع به بهبود سلامت پوست سر کمک می کند.

18. قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند

اسید آمینه های موجود در پروتئین وی به حفظ قابلیت ارتجاعی و سفتی پوست کمک می کنند.

19. به نام شامپو یا نرم کننده عمل می کند

می توانید به جای شامپو از پودر پروتئین وی استفاده کنید. برای این کار فقط کافیست اندازهی پودر پروتئین وی را روی پوست سر خود بمالید. سپس کف سرتان را با آب ولرم بشویید. با این کار کثیفی ها و چربی های موجود روی پوست سر از بین می فرایند.

همچنین می توانید اول موهایتان را با شامپو بشویید و بعد پودر پروتئین وی را به نام نرم کننده روی موهای خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را آبکشی کنید. نرم کننده وی به موها بافت خوبی می دهد . این نرم کننده برای موهای نازک بسیار عالی است و مثل محصولات دیگر موها را سنگین نمی کند.

20. یک تونر خانگی است

می توانید از پروتئین وی به نام یک تونر، مرطوب کننده و پاک کننده پوست استفاده کنید. اندازه مناسبی از پروتئین وی را به نام تونر خانگی روی صورتتان بمالید.

21. با جوش مبارزه می کند

جوش مسئله ای است که این روزها افراد زیادی درگیر آن هستند. جوش می تواند به علل مختلف از جمله مسائل هورمونی، خواب ناکافی، استرس و… رخ دهد. اگر از جوش های خود خسته شده اید، حتما پروتئین وی را امتحان کنید. خواص ضدمیکروبی این نوع پروتئین برای از بین بردن جوش و آکنه معجزه می کنند. این پروتئین همچنین لکه های پیری را روشن می کند.

22. سطح PH پوست را به حالت عادی برمی گرداند

دو فنجان پروتئین وی را در وان حمام بریزید و به مدت 20 دقیقه در آن دراز بکشید. اسیدیته این پروتئین اندازه PH پوست را به حالت نرمال برمی گرداند و سلول های پوستی را جوان می کند.

23. برای چشم ها مفید است

اگر چشم هایتان پف کرده است، پودر پروتئین وی را دور چشم های خود بمالید . اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس چشم هایتان را با آب بشویید.

عوارض جانبی پروتئین وی

پروتئین وی مانند سایر مکمل ها با بعضی عوارض جانبی در ارتباط است. در ادامه تعدادی از عوارض جانبی این پروتئین را آورده ایم.

  • بیشتر عوارض جانبی پروتئین وی شامل مسائل گوارشی از جمله نفخ، کاهش اشتها، حالت تهوع، خستگی، سردرد و معده درد می شود.
  • اگر هر کدام از علائم بالا را تجربه کردید، به احتمال زیاد دلیل این موضوع لاکتوز یا شیرین کننده های مصنوعی موجود در پروتئین وی است.
  • زیاده روی در مصرف پروتئین وی می تواند مسائل کلیوی را بدتر کند.
  • مصرف زیاد پروتئین می تواند ذخایر کلسیم در بدن را کاهش دهد که این موضوع منجر به شکنندگی استخوان ها و دندان ها می شود.
  • مصرف زیاد پروتئین باعث می شود بدن زنان آمونیاک زیادی تولید کند.
  • زنان نباید بیشتر از دو بار در روز شیک پروتئین مصرف کنند .
  • مصرف دوز بالای پروتئین وی می تواند کار کبد را زیاد کند که این موضوع منجر به مسائل جدی شود.

روش های استفاده از پروتئین وی

پروتئین وی را می توانید در شکل های مختلف مانند شیک یا نوشیدنی پروتئین مصرف کنید. پروتئین وی به تنهایی مزه چندان خوبی ندارد. بنابراین معمولا با میوه ها و مغزهای مختلف ترکیب می شود تا مزه بهتری بگیرد . در ادامه چند روش مختلف برای به کار بردن پروتئین وی را آورده ایم.

  • می توانید با تمشک شیک پروتئین وی درست کنید.
  • هنگام درست کردن کیک و بیسکوییت، یک قاشق چای خوری پودر پروتئین به مواد اضافه کنید. این کار به دریافت پروتئین بیشتر کمک می کند. همچنین می توانید برای درست کردن یک ماچای لذیذ و مقوی، پودر پروتئین وی شکلاتی را به قهوه اضافه کنید.
  • می توانید با این پروتئین یک نوشیدنی سریع و مغذی تهیه کنید. برای درست کردن این نوشیدنی غنی از پروتئین، یک اسکوپ از پروتئین وی را با 200 میلی لیتر آب مخلوط کنید. مخلوط را برای چند دقیقه کنار بگذارید. این کار به حل شدن کامل پودر پروتئین کمک می کند. سپس آن را بنوشید.
  • بهترین زمان برای مصرف پروتئین وی بعد از یک ورزش سخت است. این پروتئین مواد مغذی لازم عضلات و سلول ها برای ترمیم را فراهم می کند. می توانید پروتئین وی را به جو دوسر، غلات صبحانه و پنکیک اضافه کرده و به نام یک صبحانه سرشار از پروتئین نوش جان کنید.
  • اگر در پی تهیه یک میان وعده سریع برای سرکار هستید، با مخلوط کردن مغزها، میوه ها، تکه یخ و پودر پروتئین وی یک شیک مغذی و خوشمزه درست کنید.
  • یک اسکوپ از پودر پروتئین وی را به ماست اضافه کنید و روی آن میوه ، مغزها و شکلات بریزید. همچنین می توانید پودر پروتئین وی را به بستنی دلخواه خود اضافه کنید.
  • هنگام درست کردن پاستا یا سوپ می توانید از پروتئین وی استفاده کنید تا مزه ای منحصر به فرد به خود بگیرد . همچنین می توانید برای تهیه نان از پودر این پروتئین استفاده کنید. با این کار نان عطر خوبی پیدا می کند.

طرز درست کردن 4 ناموتی با پروتئین وی

در ادامه نحوه تهیه 4 ناموتی لذیذ با پروتئین وی را آموزش داده ایم.

1. ناموتی موز و پودر پروتئین وی

ناموتی موز و پروتئین وی یکی از ناموتی های دلچسب است که می توانید درست کنید تا از خواص حیرت آور این پروتئین بهره مند شوید.

مواد لازم

  • شیر: یک فنجان
  • ماست یونانی پرچرب: نصف فنجان
  • پودر پروتئین وی: یک اسکوپ
  • موز یخ زده: یک عدد
  • پودر دارچین: یک هشتم قاشق چای خوری
  • یخ: چند تکه

طرز تهیه

1.

شیر، ماست یونانی پرچرب، پودر پروتئین وی، موز یخ زده، یخ و پودر دارچین را در مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا یک ناموتی نرم به دست بیاید.

2.

اگر ناموتی خیلی غلیظ شد، می توانید شیر بیشتری به آن اضافه کنید. ناموتی را درون بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

2. ناموتی توت و پودر پروتئین وی

این ناموتی خوشمزه و مقوی را می توانید بعد از ورزش نوش جان کنید تا خستگی از تنتان بیرون بیاید.

مواد لازم

  • آب، ماست یا شیر: یک و نیم فنجان
  • پودر پروتئین وی: یک اسکوپ
  • توت فرنگی یخ زده: یک فنجان (150 گرم)
  • بلوبری یخ زده: یک فنجان (100 گرم)
  • تمشک یخ زده: نصف فنجان (60 گرم)
  • بلک بری یخ زده: نصف فنجان (75 گرم)
  • یخ: چند تکه

طرز تهیه

1.

آب، پودر پروتئین وی، توت فرنگی، بلوبری، تمشک و بلک بری را در مخلوط کن بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا مواد نرم شوند.

2.

چند تکه یخ در لیوان بریزید و ناموتی را به لیوان منتفل کنید. نوش جان.

3. ناموتی با اسفناج و پودر پروتئین وی

این ناموتی سرشار از مواد اولیه سالم است که همگی برای سلامتی بدن مفید هستند.

مواد لازم

  • شیر: یک فنجان
  • موزیخ زده: یک عدد
  • یخ: نصف فنجان
  • پودر پروتئین وی: یک اسکوپ
  • عسل: دو قاشق چای خوری
  • اسفناج خرد شده: نصف فنجان
  • کره بادام زمینی: یک قاشق غذاخوری
  • دانه چیا: یک قاشق چای خوری
  • توت فرنگی یخ زده: یک فنجان
  • ماست یونانی: نصف فنجان

طرز تهیه

1.

شیر، موز، یخ، پودر پروتئین وی، عسل، اسفناج خرد شده، کره بادام زمینی، دانه چیا، توت فرنگی یخ زده و ماست یونانی را در مخلوط کن بریزید و مواد را چند پالس بزنید تا یک ناموتی نرم به دست بیاید.

2.

ناموتی را در لیوان مدنظر بریزید و بلافاصله آن را مصرف کنید.

4. ناموتی آناناس و انبه به همراه پودر پروتئین وی

آناناس و انبه حاوی مواد معدنی و ویتامین های زیادی هستند و برای بدن فواید متعددی دارند. یک بار که این ناموتی را امتحان کنید، عاشق مزه آن خواهید شد.

مواد لازم

  • شیر بادام یا شیر معمولی: یک فنجان
  • انبه یخ زده: نصف فنجان
  • آناناس یخ زده: نصف فنجان
  • پودر پروتئین وی: یک اسکوپ

طرز تهیه

1.

اولین قدم برای تهیه این ناموتی این است که شیر، انبه، آناناس و پودر پروتئین وی را به مخلوط کن منتقل کنید و مواد را چند پالس بزنید تا یک ناموتی نرم و یکدست ایجاد شود.

2.

در صورت تمایل می توانید چند تکه یخ به مواد اضافه کنید. ناموتی را درون لیوان دلخواه خود بریزید و آن میل کنید.

سخن آخر

در مقاله ای که امروز برایتان آماده کردیم، درباره خواص پروتئین وی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دادیم. از جمله خواص پروتئین وی برای پوست، مو و سلامتی می توانیم کمک به درمان سرطان، به تأخیر انداختن پیری پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش سرعت رشد مو، تقویت پوست و کاهش وزن را نام ببریم.

در خاتمه مقاله روش هایی را برای اضافه کردن پروتئین وی به رژیم غذایی در اختیارتان قرار دادیم و طرز درست کردن 4 ناموتی با پروتئین وی را یاد دادیم. حواستان باشد که این پروتئین ممکن است منجر به بعضی عوارض جانبی شود. بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze

سهند بلاگ: سهند بلاگ: با سهند بلاگ از وبسایت و وبلاگ رایگان بهره ببرید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 154989

به "23 خاصیت عالی پروتئین وی؛ از کاهش وزن تا افزایش رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 خاصیت عالی پروتئین وی؛ از کاهش وزن تا افزایش رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید