12 هزار شکایت اینترنت در ماه گذشته

به گزارش مجله سرگرمی، آمارهای رگولاتوری نشان می دهد در یک امسال، تعداد 37 هزار و 622 شکایت در این سامانه ثبت شده که 28 هزار و 271 مورد از آنها نیز فیصله یافته است. این عدد یعنی در سال گذشته، بیش از 75 درصد شکایات به نتیجه رسیده اند. البته به طور کلی باید گفت که از زمان راه اندازی این سامانه تا به امروز، بیش از 92 درصد شکایات انتها پیدا نموده اند.

12 هزار شکایت اینترنت در ماه گذشته

همانطور که در نقشه جغرافیای شکایات تعیین است، استان تهران بیشترین شکایات را ثبت نموده است

در یک ماه گذشته که اشکالات زیادی در اینترنت کشور به واسطه شیوع ویروس کرونا و رشد مصرف سرانه اینترنت در مردم به وجود آمده بود، 62 درصد شکایات به نتیجه رسیده است.

به طور دقیق 11 هزار و 788 شکایت پیرامون مسائل اینترنت (اعم از سرعت و کیفیت و مسائلی از این قبیل) به شامانه 195 احراز شده که 7 هزار و 788 مورد از آنها (معادل 66 درصد) حل و فصل شده است.

در حوزه خدمات تلفن همراه (آنتن دهی و غیره) نیز شکایات همچنان ادامه دارد و طی یک ماه پیش 3 هزار و 983 شکایت پیرامون این سرویس ها توسط مردم اجرا شده است. از این تعداد شکایات، 2 هزار و 627 مورد (معادل تقریبا 66 درصد) به پایان رسیده اند.

کاربران در زمینه تلفن ثابت نیز مسائل زیادی داشته اند و بیش از 3 هزار شکایت در این سامانه ثبت نموده اند که 58 درصد آنها (به طور دقیق 1752 مورد) پاسخ داده شده است.

ایام شیوع کرونا مصادف با فعالیت مضاعف شرکت ملی پست بوده و این فعالیت همچنان با ادامه این شرایط ادامه دارد. در ماه گذشته مردم از خدمات پستی نیز شکایاتی داشته اند و 534 مورد اعتراض ثبت نموده اند که 287 مورد (معادل 52 درصد) حل و فصل شده است.

شکایت پیرامون موضوع ارزش افزوده نسبت به ماه های گذشته کاهش چشمگیری پیدا نموده و در ماه گذشته تنها 44 شکایت ثبت شده که 34 مورد (معادل 77 درصد) از آنها پایان یافته است.

شکایت در زمینه تششعات نیز در ماه های جاری کاهش چشمگیری پیدا نموده و در ماه گذشته 91 مورد شکایت اجرا شده که البته رسیدگی به آنها چندان جالب نبوده است چرا که تنها 11 مورد (معادل 12 درصد) پاسخ داده شده اند.

شکایت از دفاتر پیشخوان نیز در ماه گذشته به تعداد قابل توجهی رسیده و این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی مردم، جالب به نظر می رسد. نکته منفی این بخش اما به رسیدگی نادرست دفاتر پیشخوان به شکایت های مردمی برمی گردد چرا که از بین 1 و 147 شکایت اجرا شده، تنها 408 مورد (معادل 35 درصد) شفافسازی شده اند.

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت های مردمی در حوزه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان شروع به کار نموده است. کاربران سرویس های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تماس با تلفن گویای 195 شکایت های خود را از سرویس های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری نمایند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست وجو انتخاب و روی نقشه به صورت دقیق تعیین نمایند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد نموده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.

در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب نمایند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می گردد.

راستی شما در این روزها با کدام خدمات وزارت ارتباطات به مشکل خورده اید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 92045

به "12 هزار شکایت اینترنت در ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 هزار شکایت اینترنت در ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید