گوهر کمیاب همدلی در میان هنرمندان کرجی

به گزارش مجله سرگرمی، مهدیه زندیه وکیلی- البرز - خبرنگار: فرهاد منتصر هنرمند عرصه تئاتر و بازیگری در البرز است. علاقه اش به بازیگری در دوران کودکی و در سن 11سالگی، انگیزه ای شد تا امروز به عنوان یک هنرمند پیروز جلوی چشمانمان بااقتدار از سوابق و فعالیت هایش بگوید.

گوهر کمیاب همدلی در میان هنرمندان کرجی

قدرت کلماتش نشان از کاربلد بودنش دارد. در همه سخنانش حس همدلی موج می زند و در میان صحبت هایش خود را جزو کوچکی از جامعه هنرمندان کرج می داند و بیان افکارش با لحنی دلسوزانه همراه است. بازیگر توانمند 42 ساله البرزی در کارهای صاحب نام و مشهوری به ایفای نقش پرداخته است و کارنامه هنری نسبتا پرباری دارد. با این هنرمند لرزبان تئاتر استان البرز به گفت وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

  • از فعالیت هایتان بگویید؟

آغاز فعالیتم در وادی هنر از دوران کودکی و با شرکت در تئاتر مدرسه بود. گرچه جرقه آغازین این کار از شهرستان ملایر که آن موقع ساکن آنجا بودیم، زده شد. اما بعد از انتقال پدر به شهر کرج کماکان این فعالیت را ادامه داده و در کانون فرهنگی تربیتی رشد کرج مشغول به کار شدم. تاکنون در بیش از 40 تئاتر و سریال بازی نموده ام و در دیگر کارهای هنری مثل مجریگری استیج، نمایش روحوضی و سیاه بازی (حاجی فیروز)، تعزیه خوانی، نویسندگی، خوانندگی و تقلید صدا، کارگردانی، استندآپ کمدی و حتی تهیه نمایندگی نیز فعال بوده و هستم. نقش های متفاوتی را تجربه و بازی کردم که اغلب آنها در قالب طنز بوده و در نقش طنزپرداز به روی صحنه رفتم. بازی در نقش کوتاهی در سریال پیروز وفا ساخته محمدحسین لطیفی و مدار صفردرجه ساخته حسن فتحی از افتخارات سال های هنری ام است.

در کنار بزرگان سینمای ایران نقش آفرینی نموده ام. بازی در فیلم ستاره می گردد فریدون جیرانی، محاکمه ایرج قادری، تقاطع ابوالحسن داوودی، فیلم تولدت مبارک ساخته سمیه زارع و بسیاری از فیلم های دیگر را در کارنامه هنری ام دارم. در سیمای البرز هم برنامه عصرانه را اجرا کردم. دارای چند مدرک هنری هستم و به زودی هم مدارک مهارتی دیگری در زمینه های هنری دریافت خواهم کرد. به عنوان مشاور فرهنگی و هنری، مجری برنامه هایی مثل جنگ، همایش، سمینار، کنسرت، نمایشگاه و... هم هستم. مدتی نیز در یکی از موسسه های کرج به تدریس امور هنری در سطح دانش آموزی می پردازم.

  • از صندلی هنر تئاتر و بازیگری و اجرا در البرز راضی هستید؟

هنرمندان کرجی برخلاف هنرمندان تهران و حتی شهرهای دیگر، نه تنها با یکدیگر همدلی و اتحاد ندارند، بلکه سعی دارند هنرمند را از صندلیی که هست پایین تر آورده و ارزش هنری او را کمتر جلوه دهند. گرچه این دسته از هنرمندان میزبانان خوبی برای هنرمندان عرصه تئاتر و بازیگری و... سایر شهرها هستند و به نظر می رسد که خبرنگاران های خود را زیاد تحویل نمی گیرند. متاسفانه این کار ضربه بزرگی به هنر کرج می زند و شاید قابل جبران نباشد، چراکه شهر کرج دارای ظرفیت های هنری خاص و بی نظیری است که فرصت دادن به آنها و استفاده از این هنرهای بکر می تواند سکوی پرتابی برای پیشرفت روزافزون کارهای فرهنگی و هنری استان البرز ایجاد کند.

  • چه راهکاری برای این معضل، پیشنهاد می کنید؟

هنرمندان کرجی وحدت بین خودشان را حفظ نموده و همه با هم برای رشد و گسترش هنر شهر کرج گامی محکم بردارند و با عزمی استوار کاری نمایند که هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر کرج بیشتر و بهتر شناخته شده و دیده شوند و برای ماندگار شدن در اذهان عمومی همت خود را جزم نمایند. این آسان ترین راهی است که می توان برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهرشان بنمایند. از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج و شهرداری ها و استانداری و ارگان های مربوطه هم تقاضا دارم توجه بیشتری به هنرمندان شهرشان داشته و فضاهای مورداحتیاج آنها را در شهر بسط و گسترش داده و سعی نمایند آنها را با همیاری سازمانی خودشان گرد هم آورده و این امکان را برایشان رقم بزنند که جامعه هنری البرز بهتر یکدیگر را شناخته و در کنار هم و زیر سایه حمایت مسئولان شهری بتوانند از هنر خود در شهر استفاده نمایند.

  • از درآمد خود راضی هستید و نظرتان درباره حامیان اقتصادی در وادی هنر چیست؟

به دلیل علاقه وافرم به دنیای هنر، به خاطر همین میزان درآمد خدا را شاکر هستم و بسیار خوشحالم که در زمینه ای فعالیت می کنم که به آن عشق می ورزم. حامیان اقتصادی می توانند یاری شایانی به عرصه فرهنگ و هنر استان البرز داشته باشند و با ایجاد اماکن و نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف در استان گامی موثر در این راه بردارند و کم و کاستی های وسایل و لباس ها و ابزار مورداحتیاج هنرمندان را خریداری نموده و در دسترس قرار دهند تا هنرمند از لباس مورد احتیاج خود در کارهایش بی احتیاج گردد و ناچار نباشد از مراکز هنری تهران آن را ساعتی اجاره نموده و سر صحنه حاضر گردد. این همه آن چیزی است که هنرمندان کرجی از خیران استان خواهان آن هستند.

  • برای افرادی که دوست دارند به دنیای جذاب هنر راه پیدا نمایند، چه صحبتی دارید؟

فضای هنری باید در ذهن برخی افراد دوباره بازپروری شده و پازل های آن درست چیده گردد. به عنوان کسی که سال ها در این وادی مشغول به کار هستم با قطعیت می گویم که شغل بازیگری آن چیزی نیست که بیشتر خانواده ها فکر می نمایند و با محیط کاری آن مخالفند. این موارد احتیاجمند فرهنگ سازی درست ابتدا از سطح خانواده ها و بعد جامعه است.

  • خواسته شما در سمت یک هنرمند از مسئولان چیست؟

از مقام های مسئول امور فرهنگی و هنری در استان هنردوست البرز درخواست می کنم نگاه جامع تری به قشر هنری شهرشان داشته باشند. علاوه بر حمایت و تعامل با این هنرمندان به مسائل آنها هم رسیدگی نموده و تسهیلات مورد احتیاجشان را فراهم نمایند. مثلا ساخت یک درمانگاه یا تعاونی برای هنرمندان شهر کرج از خیلی از مسائل جامعه فرهنگی و هنری می کاهد یا این که بیمه هنرمندان را جدی گرفته و آن را به طور عموم به مرحله اجرا بگذارند تا با رضایت کامل هنرمند و خانواده اش شاهد هنرنمایی جذاب تری از آنها در شهر باشیم.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36833

به "گوهر کمیاب همدلی در میان هنرمندان کرجی" امتیاز دهید

1 کاربر به "گوهر کمیاب همدلی در میان هنرمندان کرجی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوهر کمیاب همدلی در میان هنرمندان کرجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید