گزارشی از فعالیت یک روز کادر تیم ملی ایران

به گزارش مجله سرگرمی، روزشمار آغاز رقابت های انتخابی جام جهانی به سرعت در حال طی شدن است و تا زمان آغاز رقابت های حساس انتخابی جام جهانی تنها و تنها 15 روز زمان باقی است.

گزارشی از فعالیت یک روز کادر تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون فوتبال؛ محسن معتمدکیا - مسئول رسانه تیم ملی گزارش زیر را از یک روز فعالیت اعضای مختلف کادرفنی تیم ملی ارائه نموده است:

اگر جام جهانی را بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان بدانیم، رقابت 211 کشور برای کسب تنها 32 سهمیه شروع شده و در قاره های مختلف این رقابت در مراحل متفاوتی است. در آسیا شرایط متفاوت تر از قاره های دیگر است. گستردگی و تعدد کشورهای آسیا باعث شده رقابت های انتخابی جام جهانی تقریبا زودتر از سایر قاره های دیگر شروع گردد تا از میان 46 عضو، صاحبان چهار سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم معین شوند. در این میان تیم ایران به عنوان تیمی که 21 ماه است بر رتبه یک برترین تیم های ملی فوتبال آسیا تکیه زده، کوشش می نماید در رقابت با حریفان به دومین جام جهانی پیاپی صعود کند.

این تیم این روزها در اردوی ایتالیا در حال آماده سازی است تا با توجه به شرایط ایجاد شده بتواند شروعی قدرتمند در رقابت های انتخابی جام جهانی داشته باشد. اینکه این تیم و به ویژه کادر فنی، کادر اداری و کادر پزشکی در پشت صحنه چه می نمایند و چگونه بازیکنان را آماده رقابت می نمایند می تواند بهتر نشان دهد که در تیم ملی چه می گذرد. تاکید کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی بر جزییات و بروز توانایی های فردی هر یک از اعضای کادر می تواند یکی از عوامل ثبات باشد.

در این گزارش سعی شده با استفاده از تصاویر، تصویری واقعی تر از آنچه در پشت صحنه رقم می خورد به نمایش گذاشته گردد تا طرفداران پرشمار ملی تیم ملی در آستانه شروع رقابت های انتخابی جام جهانی نگاهی واقع بینانه از شرایط درون اردویی تیم ملی داشته باشند.

در روز چهارم (دیروز) اردوی تیم ملی ایتالیا، کادر فنی ترجیح داد بر خلاف روزهای گذشته تمرین را تنها در یک نوبت برگزار کند اما این به معنای تعطیلی اردو نیست و هر یک از اعضا از بازیکنان گرفته تا کادر فنی و کادر پزشکی و اداری وظایف مخصوص به خود را دارند و باید مانند موتور یک ماشین به وظایف خود عمل نمایند.

در انتهای طبقه همکف کمپ تیمهای ملی ایتالیا، سالن آمفی تئاتر نسبتا بزرگی واقع شده است که محل جلسات کادر فنی است؛ جلساتی که به منظور آنالیز و موشکافی عملکرد بازیکنان ایرانی و تیمهای حریف حتی تا نیمه های شب هم ادامه دارد. این گروه به مدیریت کارلوس کی روش، اوسیانو، دن گاسپار، مارکار آقاجانیان و مهرداد خانبان در طول شبانه روز حداقل دو بار جلسه دارند و با تماشای فیلمهای ضبط شده از تمرینات تیم ملی و آنالیزهای انجام گرفته، شرایط بازیکنان در تمرینات روزهای کذشته را مرور می نمایند.

باید به این قلب و موتور هماهنگ، بخش دیگری را هم افزود؛ بخشی که وظیفه دارد با انجام هماهنگیها شرایط بهتر اردویی را برای تیم ملی فراهم کند. مهدی خراطی و آرین قاسمی که مسوولیتهای گوناگونی را بر عهده دارند، باید به غیر از انجام این وظایف، پل ارتباطی ایتالیا و ایران هم باشند تا با دقت بر جزییات، بهترین شرایط اردویی برای تیم ملی فراهم گردد.

یک طبقه بالاتر از سالن جلسات، اتاق پزشکی و اتاق ماساژ در مجاورت هم و در نزدیکترین مکان ممکن به بازیکنان تعبیه شده است. اتاق پزشکی کادر تیم ملی مانند یک کلینیک است. در این کلینیک دکتر پرهان خانلری، علیرضا شهاب و میکاییل هر روز مشغول آنالیز وضعیت بدنی بازیکنان هستند تا با دقت بر جزییات پزشکی، از برنامه ریزی تغذیه بازیکنان گرفته تا آنالیز بافتهای عضلانی - که سابق بر این آسیب دیده اند و قبل از حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی ترمیم شده اند- شرایط بهتری را از نظر پزشکی برای بازیکنان رقم بزنند.

دکتر دیه گو هم در بخش دیگری از این کلینیک وظیفه آنالیز و نظارت بر عملکرد بدنی بازیکنان را برعهده دارد و در این بخش میکو با یاری به دیه گو، وضعیت بازیکنان را ثبت نموده و این آمار ریز و جزیی را با هم مقایسه می نماید.

در اتاق کناری هم دو ماسور تیم ملی وظیفه ماساژتراپی بازیکنان را بر عهده دارند تا با نظارت دکتر خانلری بازیکنان با بدنی آماده تر و ورزیده تر شرایط حضور در تمرینات را پیدا نمایند.

حدود سیصد متر دورتر از این دو اتاق، سالن کمپ تیم ملی ایتالیا قرار گرفته است. در این سالن و همزمان با جلسات کادر فنی و برنامه های پزشکی کادر فنی، میکاییل فعالیت دارد و تمرینات اختصاصی را برای برخی بازیکنان پیاده می نماید. او وظیفه دارد آنچه را که کادر فنی درباره تعدادی از بازیکنان از آنها خواسته انجام دهد.

آنچه در این گزارش از اردوی تیم ملی در ایتالیا روایت شد، تنها بخشی از اتفاقات صبح روز چهارم (دیروز) اردوی تیم ملی بود و طبعا با گذشت زمان و رسیدن ساعت به شروع تمرین عصرگاهی تیم ملی، وظایف دیگری هم به جزء جزء افراد حاضر در کادر فنی، پزشکی و اداری تیم ملی اضافه می گردد.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53981

به "گزارشی از فعالیت یک روز کادر تیم ملی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از فعالیت یک روز کادر تیم ملی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید