گروه هک SolarWinds توانست به Microsoft Corp نفوذ کند و به برخی از کدهای منبع دسترسی پیدا کند

به گزارش مجله سرگرمی، مایکروسافت اظهار داشت نسخه های مخربی از نرم افزارهای SolarWinds را در داخل شبکه خود پیدا کرده است.

گروه هک SolarWinds توانست به Microsoft Corp نفوذ کند و به برخی از کدهای منبع دسترسی پیدا کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،مایکروسافت روز پنجشنبه اعلام کرد گروه هک SolarWinds توانست به Microsoft Corp نفوذ کند و به برخی از کدهای منبع خود دسترسی پیدا کند؛ چیزی که به گفته کارشناسان می تواند نشانه نگران کننده ای برای کاربران باشد. کد منبع مجموعه ای از دستورالعمل های اساسی است که یک نرم افزار یا سیستم عامل را اجرا می کند، معمولا در میان محرمانه ترین اسرار یک شرکت فناوری است و مایکروسافت در طول تاریخ خود به دقت از آن ها محافظت کرده است.

مشخص نیست که هکرها به چه میزان یا به کدام قسمت از مخزن کد منبع مایکروسافت دسترسی پیدا کرده اند، اما اخبار نشان می دهد هکرهایی که از شرکت نرم افزاری SolarWinds به عنوان سکوی پرشی برای ورود به شبکه های حساس دولت ایالات متحده استفاده می کردند نیز علاقه مند به کشف عملکرد داخلی محصولات مایکروسافت هستند.

مایکروسافت قبلا اعلام کرده بود که مانند سایر شرکت ها نسخه های مخربی از نرم افزار SolarWinds را در داخل شبکه خود پیدا کرده است، اما افشای کد منبع یک رویداد جدید است. مایکروسافت گفت که هیچ مدرکی در مورد دسترسی به خدمات تولید پیدا نکرده است. برخی از خبرگزاری ها اعلام کردند که مایکروسافت از روزهای قبل می دانست که این افراد به کد منبع دسترسی پیدا کرده اند. سخنگوی این شرکت گفت که کارمندان امنیتی شبانه روزی کار کرده اند و وقتی اطلاعات موثقی برای اشتراک گذاری به دست بیاورند، آن ها را منتشر خواهند کرد. هک SolarWinds یکی از جاه طلبانه ترین اقدامات سایبری است که تا به امروز افشا شده است و حداقل نیمی از آژانس های فدرال و به طور بالقوه هزاران شرکت و موسسه دیگر را به خطر انداخته است.

تغییر کد منبع با توجه به فراگیر بودن محصولات مایکروسافت، که شامل مجموعه Office و سیستم عامل Windows است، می تواند عواقب بالقوه فاجعه باری داشته باشد؛ اما کارشناسان گفتند که فقط مرور کد می تواند بینشی را در اختیار هکرها قرار دهد که به آن ها کمک می کند محصولات یا خدمات مایکروسافت را از کار بیاندازند. مت تایت یک محقق امنیت سایبری، اعلام کرد که می توان از کد منبع به عنوان نقشه ای برای کمک به هک محصولات مایکروسافت استفاده کرد. وی همچنین هشدار داد که عناصر کد منبع این شرکت قبلا به طور گسترده ای لو رفته بود. وی گفت که تردید دارد که مایکروسافت اشتباه رایجی را در جا گذاشتن کلیدهای رمزنگاری یا رمزهای عبور در کد انجام داده باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128040

به "گروه هک SolarWinds توانست به Microsoft Corp نفوذ کند و به برخی از کدهای منبع دسترسی پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه هک SolarWinds توانست به Microsoft Corp نفوذ کند و به برخی از کدهای منبع دسترسی پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید