گردشگری نیازمند حمایت بیشتری است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همچنین گردشگری کارکردهای فرهنگی بسیاری دارد، و بهترین محل صادرات فرهنگ کشورها محسوب می گردد، در کشور ما هم صنعت گردشگری در سال 97 بنابر اعلام بانک مرکزی توانست 11/8 میلیارد دلار در فراوری ناخالص ملی نقش داشته است، اما این صنعت نیازمند حمایت بیشتری است.

گردشگری نیازمند حمایت بیشتری است

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز در حاشیه بازدید از عمارت چهلستون اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما اضافه نمود: گردشگری امروز اقتصاد سوم جهان است و روند رو به رشدی را طی می نماید، بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل، ارزآوری خوب، سرمایه گذاری اندک و قدرت ایجاد اشتغال بالا، از این صنعت به عنوان جهت میان بر رشد و توسعه استفاده می نمایند.

او ادامه داد: همچنین گردشگری کارکردهای فرهنگی بسیاری دارد، و بهترین محل صادرات فرهنگ کشورها محسوب می گردد، در کشور ما هم صنعت گردشگری در سال 97 بنابر اعلام بانک مرکزی توانست 11/8میلیارد دلار در فراوری ناخالص ملی نقش داشته است، اما این صنعت نیازمند حمایت بیشتری است.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: متوسط سرمایه گذاری برای هر گردشگر در جهان بین 1/7 تا 2 دلار است، این در حالی است که در کشور ما این عدد زیر نیم سنت است، اما خوشبختانه گردشگری در سالهای اخیر توانسته در اقتصاد کشور ایفای نقش کند، سال گذشته ما پیروز شدیم 203هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی ایجاد کنیم و هم اکنون نزدیک 180هزارمیلیارد تومان پروژه های حوزه صنایع دستی و گردشگری در کشور در حال اجراست که نشان از این دارد که سرمایه گذاران به این بخش امید دارند و آینده آن را روشن می بینند.

مونسان در ادامه با اشاره به سفر به استان اصفهان و بازدید از مراکر صنایع دستی، توضیح داد: اصفهان یکی از اهداف و مقاصد مهم گردشگری کشور است امروز در دیدار با هنرمندان صنایع دستی مسائل آنها را شنیدیم و راهکارهای حل این مسائل و مسائل را آنالیز کردیم.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد گردشگران ورودی به کشور، گفت: خوشبختانه سال گذشته 7/8میلیون نفر گردشگر وارد کشور شدند که رشد خوبی در این حوزه داشتیم، امیدواریم بخش گردشگری بتواند در شرایط فعلی مالی کشور نقش خود را به خوبی ایفا نماید، سال 96، این عدد 5/1میلیون نفر گردشگر بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: تبلیغات امروز به عنوان سرمایه گذاری شناخته می گردد و همه بخش های مالی نیازمند تبلیغات هستند در حوزه گردشگری، تبلیغات اولویت بسیار زیادی دارد، کوشش کردیم اعتبارات خوبی به ویژه در حوزه گردشگری خارجی داشته باشیم البته محدودیت های بودجه ای دولت را به ویژه سال جاری که سال سختی است می دانیم، به همین دلیل کوشش کردیم از فضای مجازی که عمق نفوذ بالایی دارد و رایگان است برای معرفی جاذبه های کشور استفاده کنیم ، تشکیل ستاد فضای مجازی در استان ها به همین منظور در دستور کار نهاده شد، همچنین حضور در نمایشگاه های مهم گردشگری با توان و کیفیت بسیار بالا در دستور کار نهاده شده است.

او با اشاره به موضوع جایگزینی صنعت گردشگری به جای نفت، یادآور شد: سازمان جهانی گردشگری به ازای هر گردشگر 1350 دلار درآمد برای ایران محسوب می نماید و این اگر به ازای هر بشکه نفت تبدیل گردد که 60 دلار قیمت دارد، متوجه می شویم که هر گردشگر چه نقشی می تواند در اقتصاد کشور داشته باشد، در هر حال همواره تغییرات به سختی پیش می رود و ما شک نداریم گردشگری در آِینده نزدیک به عنوان اقتصاد مهم کشور پذیرفته می گردد.

مونسان اضافه نمود: در حوزه نفتی به ازای هر بشکه نفت 10 دلار سرمایه گذاری صورت می گیرد و 60 دلار به فروش می رسد، اما در حوزه گردشگری 1350 دلار به ازای هر گردشگر عاید کشور می گردد اما چند سنت هم حاضر نیستیم برای آن هزینه کنیم.

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص جاری بودن آب در زاینده رود گفت: همه خشنود می شویم که زاینده رود همواره پرآب باشد، اما اولویت ها باید مورد نظر قرار گیرد، آب شرب مردم و کشاورزی موضوع مهمی است امیدواریم بارندگی به گونه ای باشد که آب در زاینده رود در جریان باشد.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42109

به "گردشگری نیازمند حمایت بیشتری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری نیازمند حمایت بیشتری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید