کامرانی فر: برای حضور تماشاگران باید تمام جوانب را بسنجیم، VAR را برای 4 بازی تیم ملی آوردیم

به گزارش مجله سرگرمی، حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت که مجوزهای لازم برای حضور تماشاگران از سوی وزارت بهداشت صادر شده است، اما تمام جوانب باید سنجیده گردد.

کامرانی فر: برای حضور تماشاگران باید تمام جوانب را بسنجیم، VAR را برای 4 بازی تیم ملی آوردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا تماشاگران مجوز حضور در ملاقات ایران - کره جنوبی را دارند یا نه، گفت: ما 21 سپتامبر (30 شهریور ماه) به فیفا نامه زده و اعلام کردیم که آمادگی حضور تماشاگران را در بازی با کره جنوبی داریم، اما همزمان باید شرایط حضور تماشاگران در این برهه از زمان را فراهم و کسب مجوزها وزارت بهداشت را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: آن موقع که ما اعلام آمادگی کردیم، تعداد فوتی های کشور بالا بود، اما آمادگی ما از این جهت بود که می دیدیم فرایند خوبی در کشور پیش می رود و شرایط واکسیناسیون خوب است و روزانه یک میلیون نفر به تعداد افراد واکسینه اضافه می گردد. ما می دانستیم در 20 روز به جامانده تا بازی شرایط بهتر می گردد.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در این مدت نامه های زیادی زدیم و رایزنی هایی زیادی با وزارت بهداشت و وزارت ورزش برای حضور تماشاگران داشتیم. پس از ایمیل به فیفا، آنها خواستند جزئیات را اعلام کنیم که پس از تأیید وزارت بهداشت درباره کرونا، ما اعلام کردیم جزئیات را خواهیم گفت. پس از این ماجرا وزارت بهداشت مجوزها را صادر کرد، اما صرفاً فقط بحث مجوز وزارت بهداشت درباره کرونا بود که حتی تعداد تماشاگران افزایش پیدا کرد. با این حال ما باید تمام شرایط را بسنجیم. این بازی بعد از دو سال قرار است با حضور تماشاگران برگزار گردد که هنوز تأیید نشده و همین مسئله استقبال بسیاری را در پی داشته است. ما هم جلسات مختلفی با ارکان مختلف برای حضور تماشاگران داشتیم و امروز هم یک جلسه طولانی مدت برگزار گردید.

کامرانی فر ادامه داد: همانطور که همه می دانیم، فیفا وارد مسائل دیگری از جمله تبعیض نژادی و سایر موضوعات شده است. با این حال ما جزئیات را به فیفا اعلام کردیم که هنوز قطعی به ما پاسخ نداده اند. در این بازی هم بلیت فروشی باید در فرمت AFC باشد که قبلاً برای ما ارسال شده است و کارهای آن را انجام داده ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تازه پیک کرونا فروکش نموده، نگران این هستیم علاوه بر ثبت نام بلیت در سایت، تقاضای بیشتری داشته باشیم و بعضی در ورزشگاه حضور پیدا نمایند و نتوانیم پروتکل ها را رعایت کنیم. هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. پس از نامه به فیفا آنها هم هنوز جواب نداده اند و باید یکسری فرم ها هم برای شان ارسال می شد که هنوز پاسخی دریافت نکردیم. آنچه در بحث مجوزهای وزارت بهداشت بود و کارهای دیگر را انجام دادیم، اما بحث پروتکل ها در ورزشگاه از سوی وزارت بهداشت و گروهی از فدراسیون فوتبال به ورزشگاه آزادی رفته و آنالیز نموده اند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: این بحث مطرح بود که تمام تماشاگران باید دو دُز واکسن را زده باشند و بعلاوه بحث PCR شد که دیدیم تماشاگران باید هزینه تست PCR را بدهند که در این شرایط نتوان این کار را انجام داد. یک هفته 10 روز است که در حال آنالیز شرایط هستیم، اما قطعاً تا فردا نتیجه نهایی درباره حضور تماشاگران از سوی فدراسیون اعلام خواهد شد.

کامرانی فر تأکید کرد: از سوی فدراسیون فوتبال هیچگونه کم کاری صورت نگرفته و تمام نامه نگاری ها اجرا شده است که 21 سپتامبر (30 شهریور) نامه را زدیم و 17 روز پیش این کار اجرا شده است، در حالی که قانوناً باید دو هفته قبل از بازی نامه نگاری صورت بگیرد و ما سه هفته قبل از بازی این کار را انجام دادیم. حتی 7 اکتبر هم نامه دیگری زدیم تا موضوع معین تکلیف گردد. با این حال آنچه برای ما مهم است، این بوده که شرایط برای حضور تماشاگران با حفظ پروتکل ها باشد و بعلاوه بتوانیم همه چیز را لحاظ کنیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: اروپا زمانی که می خواست بگوید به لحاظ واکسیناسیون در شرایط بهتری است با حضور تماشاگران این موضوع را به رخ جهان کشاند. ما هم کوشش کردیم و فدراسیون هم خیلی دوست داشت که در این موضوع کنار وزارت بهداشت باشد و برنامه ریزی کردیم که تعدادی از کادر درمان را به ورزشگاه بیاوریم و بعد از آن دیدیم که شاید با شرایطی که فیفا می خواهد امکان پذیر نباشد. ما کوشش کردیم کار خوبی را که در واکسیناسیون به وسیله وزارت بهداشت و دولت نو اجرا شده است به رخ جهان بکشیم، ولی شرایط به سمتی رفت که ما احتیاج به مجوزهای خارج از ایران و فیفا و AFC هم داریم. ما قبل از بازی ها به فیفا اعلام کردیم که در بازی اول بدون تماشاگر و بعد از آن اعلام می کنیم. شرایط که یک میزان خوب شد به فیفا اعلام کردیم و اگر شرایط مساعد گردد فردا رسماً به وسیله سایت فدراسیون اعلام خواهد شد که در بازی با کره جنوبی تماشاگر حضور دارد یا خیر.

وی ادامه داد: مهم این است که فدراسیون فوتبال در تاریخ 21 سپتامبر درخواستش را داده است و دوباره 7 اکتبر هم ایمیل زدیم و این موضوعی است که دوست داشتیم همه بدانند.

کامرانی فر در پاسخ به این سؤال که اگر فردا معین گردد که تماشاگران می توانند در بازی کره حضور داشته باشند، امکان بلیت فروشی وجود دارد؟ گفت: 24 ساعت سایت باز می گردد و بلیت فروشی صورت می گیرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به حضور بانوان در ورزشگاه خاطر نشان کرد: در این خصوص هم تصمیم گیری شده است و اگر قرار باشد تماشاگران در ورزشگاه حضور داشته باشند، هم آقایان می آیند و هم بانوان.

وی درباره استفاده از VAR در بازی کره و اتفاقات داوری که در بازی با امارات در پی لستفاده از VAR پیش آمد، توضیح داد: AFC سبک خاصی را در VAR استفاده می نماید و داوران از گزارش داوران VAR استفاده می نمایند. ما برای میزبانی مسائل زیادی داشتیم و یکی از موارد استفاده از VAR بود. ما خیلی کوشش کردیم و با شرکت های معتبر فیفا مکاتبه کردیم و به چند شرکت رسیدیم. همه ما می دانیم که AFC با شرکت هاکای قرارداد دارد، ولی به خاطر مسائلی که ما به خاطر تحریم داریم این شرکت نمی تواند به ایران بیاید، ما دیدیم اگر بخواهیم منتظر بمانیم، شاید این کار طولانی گردد. ما پیش بینی کردیم که برای بازی های مقدماتی به فیفا و AFC اعلام کردیم که هر بازی را بخواهید ما VAR داریم و فیلم هایش هم آمده است که ورزشگاه آزادی را به سیستم های مورد تأیید فیفا تجهیز کردیم و اگر زمانی گفتند ما برای بازی با کره VAR می خواهیم، داشته باشیم. اینکه تا این لحظه به ما اعلام ننموده اند به علت این است که AFC با شرکت دیگری همکاری می نماید و نباید اختلاف نظر وجود داشته باشد. ما خیلی شادمان هستیم که فدراسیون فوتبال ورزشگاه آزادی را تجهیز کرد، ولی برای بازی با کره VAR آفلاین استفاده می گردد، به علت اینکه داور VAR برای این بازی انتخاب نشده است.

کامرانی فر در پاسخ به این سؤال که در بازی های آینده که زیر نظر AFC برگزار خواهد شد، استفاده از VAR به چه شکل خواهد بود، گفت: ما این موضوع را اطلاع رسانی خواهیم کرد. ابتدا باید ببینیم نظر AFC چه خواهد بود. ما به AFC اعلام کردیم و VAR را با تأیید فیفا آوردیم. مکاتبات ما با AFC زمانبر است، چون برگزارنماینده مسابقات هستند، آنها باید در این خصوص تصمیم گیری نمایند. ما VAR را برای چهار بازی تیم ملی آوردیم و باید ببینیم نظر AFC چه خواهد بود.

وی راجع به ادامه همکاری با ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال توضیح داد: اجازه بدهید در این مورد بعداً صحبت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161231

به "کامرانی فر: برای حضور تماشاگران باید تمام جوانب را بسنجیم، VAR را برای 4 بازی تیم ملی آوردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرانی فر: برای حضور تماشاگران باید تمام جوانب را بسنجیم، VAR را برای 4 بازی تیم ملی آوردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید