کاربران پیکسل 6 یک گام دیگر به قابلیت تشخیص چهره نزدیک تر شدند

به گزارش مجله سرگرمی، گوشی های سری پیکسل 6 برای اولین بار در این خانواده با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه شدند. البته دقت و سرعت پایین این حسگر با اعتراض کاربران زیادی روبرو شده است. طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص کوشش گوگل در رابطه با ارائه قابلیت تشخیص چهره برای این گوشی ها منتشر شده و حالا به نظر می رسد گوگل یک گام دیگر به این هدف نزدیک تر شده است.

کاربران پیکسل 6 یک گام دیگر به قابلیت تشخیص چهره نزدیک تر شدند

یکی از کاربران ردیت تصویری از نمایشگر پیکسل 6 هنگام راه اندازی این گوشی منتشر نموده که در آن گزینه ای برای تشخیص چهره دیده می گردد. البته او خاطرنشان نموده که چنین گزینه ای فعال نبوده و امکان استفاده از آن وجود ندارد. به نظر می رسد هنوز فرایند آماده سازی این مشخصه تکمیل نشده و این گزینه هم زودتر از موعد در گوشی قرار گرفته است. با این حال همین اقدام نشان می دهد که احتمالا در آینده نزدیک این کاربران با دریافت آپدیت نرم افزاری از این مشخصه بهره مند خواهند شد.

باید خاطرنشان کنیم در سال 2019 گوشی های سری پیکسل 4 از سنسور مختص تشخیص چهره بهره می بردند. اما گوگل در نهایت این مشخصه را کنار گذاشت و گوشی های پیکسل 6 هم از چنین سنسوری استفاده نمی نمایند. به همین دلیل قابلیت موردنظر برای این کار مبتنی بر دوربین سلفی خواهد بود که امنیت چندان بالایی ندارد. اما با توجه به زمانی که گوگل برای توسعه این مشخصه صرف نموده، به نظر می رسد این شرکت می خواهد به وسیله روش های نرم افزاری، امنیت این قابلیت را تا حد ممکن افزایش دهد.

در هر صورت احتمالا ارائه این قابلیت با استقبال بخشی از کاربران روبرو خواهد شد زیرا مانند کاربران بسیاری از گوشی ها در کنار حسگر اثر انگشت می توانند از قابلیت تشخیص چهره هم برای آنلاک کردن گوشی استفاده نمایند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164318

به "کاربران پیکسل 6 یک گام دیگر به قابلیت تشخیص چهره نزدیک تر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران پیکسل 6 یک گام دیگر به قابلیت تشخیص چهره نزدیک تر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید