چرا سیمرغ لوگو گردشگری ایران شد؟ ، رونمایی برند گردشگری ایران پس از دو دهه

به گزارش مجله سرگرمی، برند گردشگری ایران همزمان با روز جهانی جهانگردی رونمایی شد. همچنین سیمرغ فیروزه ای و ایران باشکوه، یک تجربه متفاوت (Majestic Iran a Different Experience) به عنوان نشان و شعار گردشگری ایران انتخاب شده است.

چرا سیمرغ لوگو گردشگری ایران شد؟ ، رونمایی برند گردشگری ایران پس از دو دهه

به گزارش ایسنا، لوگو سیمرغ گردشگری ایران نیز اواخر بهمن ماه سال گذشته همزمان با نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران رونمایی شده بود.

علی اصغر مونسان - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - درباره آن گفته بود: سیمرغ کامل ترین لوگو برای گردشگری ایران است که هویت دینی و ملی مردم را به تصویر می کشد و تمام ویژگی های مثبت مردم ایران را منتقل می نماید، منحصربه فرد و متعلق به ایران است و نمونه آن در کشورهای دیگر دیده نمی گردد. فرم این پرنده اساطیریِ درحال پرواز، نشانه اوج دریافت گردشگری ایران است.

سیمرغ گردشگری ایران، پرنده ای درحال پرواز است که روی بال های آن ظرافت مقرنس، از عناصر تزئینی معماری سنتی به تصویر کشیده شده است. دُم سیمرغ متشکل از هفت پر است که مظهر تقدس این عدد در فرهنگ ایران و سایر ادیان و ملل است. پرنده به رنگ آبی فیروزه ای (Persian blue) است که در کنار آن، واژه ایران به رنگ آجری با گرایش به خاکی که تصویرگر رنگ غالب طبیعت و معماری ایران است، قرار گرفته که در کنار عبارت A Different Experience شعار گردشگری را ساخته است.

به گفته زاهد شفیعی، مدیر پروژه برند گردشگری، انتخاب این نشان و شعار بیشتر از دو سال زمان برده است.

مطالعات برند گردشگری ایران رسما از دو دهه قبل شروع شده و هر بار یک لوگو انتخاب شده، از گل نیلوفر گرفته تا گل زعفران. ایران با شعارهایی مثل ایران را ببینید گاهی در محافل بین المللی حاضر شده است، با این وجود هیچ یک از آن ها تا امروز پایدار نمانده اند.

سازمان وقت میراث فرهنگی و گردشگری سال 1392 کمیته طراحی شعار، لوگو و برند گردشگری ایران را تشکیل داد که اعضای آن تجربه ای در گردشگری نداشتند و همگی از کارشناسان میراث فرهنگی بودند که دست آخر هم به نتیجه ای نرسیدند. برای برند گردشگری ایران، همایش ها و نشست های زیادی در سطح داخلی و بین المللی برگزار گردید که هیچ یک تا کنون خروجی نداشته است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اینک معتقد است مطالعات و آنالیز های میدانی انجام شده، برند جدید گردشگری ایران را قابل دفاع نموده است. این وزارتخانه گفته برای طراحی نشان، شعار و رنگ گردشگری ایران نظر حدود 1700 کارشناس را دریافت نموده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: چمدان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111288

به "چرا سیمرغ لوگو گردشگری ایران شد؟ ، رونمایی برند گردشگری ایران پس از دو دهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سیمرغ لوگو گردشگری ایران شد؟ ، رونمایی برند گردشگری ایران پس از دو دهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید