پوست اندازی تیم ملی بسکتبال در سال سخت، سرشاخ با غول های جهان

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه ورزش: برای بسکتبال و تیم ملی این رشته که سال گذشته را به خاطر حضور متوالی در مسابقات و روبرو شدن با بعضی حاشیه ها، پُرترافیک و پُرتنش سپری کرد سال جاری می تواند مشخص کننده تر باشد و دلیل آن رویداد پیش رویی است که همه کِش و مکش های سال گذشته هم برای کسب مجوز حضور در آن بود.

پوست اندازی تیم ملی بسکتبال در سال سخت، سرشاخ با غول های جهان

مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک مهمترین رویداد پیش روی بسکتبال ایران است. فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) دوره جدید این رقابت ها را در راستای توجه به توسعه و گسترش بسکتبال در قاره های مختلف برای نخستین بار با حضور 32 تیم برگزار می نماید؛ برای حضور در این رقابت ها که شهریورماه به میزبانی چین برگزار می گردد، تیم ملی بسکتبال ایران از شرکت در 6 پنجره انتخابی و برگزاری 12 دیدار پیروز به کسب سهمیه شد.

البته این اولین بار نیست که تیم ملی بسکتبال برای شرکت در جام جهانی کسب سهمیه نموده است. این سهمیه پیش از این و برای جام جهانی 2010 ترکیه و جام جهانی 2014 اسپانیا هم به بسکتبال ایران اختصاص پیدا نموده بود اما این بار بسکتبال ایران از حضور در مسابقات انتخابی با شیوه جدید (دیدارهای رفت و برگشت در قالب پنجره های متفاوت) و روبرو شدن با حریفانی مانند استرالیا پیروز به کسب سهمیه شد و حالا باید کوشش کند در دیدار با حریفان جهانی خود به گونه ای عمل کند تا انتهاِ کاری بهتر نسبت به دو دوره گذشته داشته باشد.

بر اساس قرعه کشی صورت گرفته برای جام جهانی چین، تیم ملی بسکتبال در گروه سوم با تیم های اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است. از میان این تیم ها، تیم ملی بسکتبال ایران تجربه دیدار با تونس و اسپانیا در جام جهانی 2010 ترکیه و 2014 اسپانیا را دارد. احتمال اینکه ملی پوشان ایران بتوانند در مصاف با تونس صاحب رجحان شوند بعید نیست همانطور که در جام جهانی 2010 این نتیجه رقم خورد اما کسب امتیاز از تیمی مدعی مانند اسپانیا که تجربه زیادی از حضور در المپیک، مسابقات قهرمانی جهان و اروپا دارد، کاملاً دور از ذهن است. پورتوریکو هم نماینده قاره ای است که سطح بسکتبال آن از آسیا بالاتر است و شاید نتوان امید زیادی به پیروزی مقابل این تیم هم داشت.

این شرایط احتمال صعود ایران به جمع 16 تیم برتر جام جهانی و پیشروی تا کسب سهمیه مستقیم المپیک از این رویداد را کم نموده با این حال ملی پوشان باید برای سوم شدن در گروه و در نهایت کسب صندلیی بهتر نسب به دو دوره پیش کوشش داشته باشند.

تیم ملی بسکتبال ایران در هیچیک از دو دوره حضور در جام جهانی پیروز به صعود از مرحله مقدماتی نشد اما در هر دوره به یک برد دست یافت. ایران در جام جهانی 2010 ترکیه مقابل آمریکا، اسلوونی، برزیل و کرواسی باخت و با برد برابر تونس به عنوان نوزدهم دست یافت. در جام جهانی 2014 اسپانیا هم تیم ایران نتیجه رقابت با اسپانیا، صربستان، برزیل و فرانسه را واگذار کرد اما مقابل مصر پیروز شد و در صندلی بیستم نهاده شد.

تیم بسکتبال ایران برای اینکه صندلیی بهتر از نوزدهمی و بیستمی را در جام جهانی سال جاری در اختیار بگیرد باید با تیم های قدرتمند جهان دیدارهای تدارکاتی داشته باشد به خصوص که این تیم در حال پوست اندازی دارد و همین مسئله احتیاج به آماده سازی ویژه را برای ملی پوشان بیشتر نموده است. برنامه های آماده سازی تیم ملی بسکتبال بعد از اتمام لیگ برتر و احتمالاً از اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه شروع می گردد.

به گزارش خبرنگاران، طبق اعلام فیبا، هفت تیم از جام جهانی چین صاحب سهمیه می شوند. به جز ژاپن که میزبان المپیک 2020 است، بهترین های تیم های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا همراه با دو تیم برتر از آمریکا و اروپا در انتها جام جهانی کسب سهمیه می نمایند.

با توجه به قرعه کشی مسابقات و گروه های سخت تیم های آسیایی، چین که در گروه اول با ساحل عاج، لهستان و ونزوئلا همگروه است، شانس بیشتری برای صعود از مرحله مقدماتی دارد و اگرتیم ملی ایران هم بتواند از این مرحله صعود کند باید با چین برای کسب سهمیه مستقیم المپیک رقابت داشته باشد در غیر این صورت تیم ملی بسکتبال باید امیدوار به کسب چهار سهمیه باقی مانده المپیک باشد. این سهمیه ها در جریان مسابقات بین قاره ای با حضور تیم های قدرتمند اروپایی و آمریکایی که از جام جهانی سهمیه نگرفته اند، توزیع می گردد و تقریباً نتیجه گیری از آن غیرممکن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18175

به "پوست اندازی تیم ملی بسکتبال در سال سخت، سرشاخ با غول های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست اندازی تیم ملی بسکتبال در سال سخت، سرشاخ با غول های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید