پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران

به گزارش مجله سرگرمی، سمیرا علیخانزاده، هنرمند منتخب ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز، غرفه کشورهای سوئیس، بلژیک، سنگاپور، هند و لوکزامبورگ را از جمله غرفه های جالب توجه این دوسالانه معرفی کرد.

پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران

به گزارش ایسنا، سمیرا علیخانزاده، یکی از هنرمندان منتخب ایران در پنجاه و هشتمین بینال ونیز درباره حضورش در این دوره از این رویداد هنری، می گوید: در این دوره 90 کشور با آثاری از هنرمندان خود شرکت نموده بودند که مثل هر دوره، علاوه بر ارائه آثارشان در غرفه های جداگانه خود، تعدادی از آثار نیز به انتخاب کیوریتور بینال و بر مبنای تم منتخب بینال در کنار هم به نمایش درآمده بود.

او یادآور می گردد: در این دوره آثار بسیار متفاوت و متنوعی از هنر معاصر جهان عرضه شده بود که به نوعی جمع بندی اتفاقات هنری دو سال گذشته جهان محسوب می گردد. با توجه به وسعت این بینال که فرصتی یک هفته ای برای دیدن کل آثار ارائه شده می طلبد، امکان بازدید همه آثار برایم فراهم نشد و بیشتر در غرفه ایران حضور داشتم؛ اما با این حال از آثار بعضی کشورها دیدن کردم که پاویون بلژیک، سوئیس، لوکزامبورگ، سنگاپور و هند بسیار جالب و خوب بود و توجهم را جلب کرد و غرفه لیتوانی که با پرفورمنسی جالب توجه، شیر طلای بیینال ونیز را دریافت کرد، به دلیل ازدحام جمعیت و صف طولانی بازدیدنمایندگان، پیروز به دیدن آن نشدم.

این هنرمند همچنین درباره موقعیت غرفه ایران در این دوره، می گوید: غرفه ایران از نظر موقعیت قرارگیری و دسترسی و همچنین وسعتی که در اختیار دارد، بسیار خوب و مناسب چیدمان حرفه ای آثار هنری است. سایت آرت نیوز پیپر نیز غرفه ایران را جزو شش غرفه ای که باید حتماً در این دوره از بیینال دید، معرفی نموده است که در جلب توجه بازدیدنمایندگان بسیار تأثیرگذار بوده است.

علیخانزاده بیان می نماید: من علاوه بر سال جاری، دو دوره دیگر از آثار این بینال بازدید نموده بودم. چهار سال پیش، ایران آثاری از 40 هنرمند عرضه نموده بود که علاوه بر هنرمندان ایرانی آثاری از هنرمندان دیگر کشورها در حوزه تمدنی ایران قدیم را نیز دربرمی گرفت که بیشتر شبیه یک نمایشگاه گروهی بود. در دوره دیگر آثار دو زن هنرمند، بیتا فیاضی و ماندانا مقدم به نمایش درآمده بود که نمایشگاه خوبی بود و در این دوره نیز فضای بسیار خوبی در اختیار ایران قرار گرفته است که فکر می کنم با توجه به اعلام نظر سایت آرت نیوز پیپر نیز بازدیدنماینده بیشتری خواهد داشت.

او همچنین درباره چگونگی انتخاب هنرمندان برای بینال ونیز، شرح می دهد: به نظر من سال جاری، مناسب ترین شیوه انتخاب هنرمندان به کار گرفته شد؛ چراکه با همفکری گالری داران، منتقدان، مدرسان، هنرمندان و کیوریتورها انتخاب نهایی صورت گرفت که در حقیقت، جمع بندی نظرات اهالی هنر ایران بود و فکر می کنم اگر از همین شیوه برای انتخاب هنرمندان دوره بعد استفاده نمایند، اتفاق خوبی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پنجاه و هشتمین بینال ونیز با عنوان باشد که در زمانه جذابی زندگی کنی، از تاریخ 21 اردیبهشت در ونیز ایتالیا شروع به کار کرد و تا سوم آذر ماه نیز همچنان برپاست.

ایران در این دوره با آثاری از سمیرا علیخانزاده، رضا لواسانی و علی میرعظیمی و با عنوان از بودن و سرودن حضور دارد.

encaria.ir: انکاریا: وبلاگ فناوری و تکنولوژی

namasho.com: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24288

به "پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجاه و هشتمین بینال ونیز از نگاه هنرمند منتخب ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید