پست می تواند بازار مجازی فروش محصولات صنایع دستی را تقویت کند
به گزارش مجله سرگرمی، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پویا محمودیان در این ملاقات با اشاره به محدودیت های به وجود آمده در صنعت گردشگری، کانال های فروش فیزیکی صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه ها به واسطه شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های شبکه پستی کشور این امکان وجود دارد که فضای لازم برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و تقویت بازار مجازی فروش این محصولات فراهم گردد.

او ضمن استقبال از ارسال و صادرات صنایع دستی به وسیله شبکه پستی به خارج از کشور، قول داد به منظور برطرف شدن موانع موجود، همکاری لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام گردد.
معاون صنایع دستی کشور در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع دستی فراوری داخل و ضرورت حمایت از هنرمندان داخلی، اضافه نمود: امروز حمایت از هنرمندان صنایع دستی یک وظیفه همگانی است و تمام دستگاه ها باید به یاری این حوزه بیایند، چرا که صنایع دستی نماد عینی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.
او گفت: همکاری های این وزارتخانه با شرکت ملی پست ایران به طور حتم نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت و می تواند مسائل احتمالی پیش روی ارسال محصولات صنایع دستی را برطرف کند.
در ادامه این نشست سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز با اشاره به گستردگی شبکه مویرگی پست، اعلام کرد: پست این آمادگی را دارد تا با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استان ها و شهرستان هایی که در این حوزه از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، همکاری کند و اقدامات لازم برای ارسال صنایع دستی روستاییان در داخل و خارج از کشور را فراهم کند.
او با اشاره به بعضی از موانع گمرکی موجود در ارسال صنایع دستی در قالب مرسولات خارجی، از معاون صنایع دستی کشور خواست در راستای برطرف این موانع همکاری نموده تا زمینه بهره بردای از شبکه گسترده پستی در ارسال و صادرات این محصولات به خارج از کشور فراهم گردد.
در انتها این نشست مقرر شد، در هفته های آینده نشست تخصصی با حضور کارشناسان دو دستگاه برگزار گردد و راه های گسترش سطح همکاری در حوزه های یاد شده و استفاده از ظرفیت های موجود از جمله فضاهای فیزیکی پست و مرسولات خارجه به منظور معرفی مکان های تاریخی و نمادهای فرهنگی و گردشگری و همچنین انتشار تمبرهای یادبود با موضوع صنایع دستی و گردشگری کشور، آنالیز گردد.
همچنین مقرر شد، تفاهم نامه ای بین دو دستگاه در هفته های آینده به امضا برسد که تخفیف 30 درصدی پست پیشتاز برای محصولات صنایع دستی، تخفیف ویژه پست برای ارسال محصولات استراتژیک هر استان (محصولات فراوریی شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی) و معرفی محصولات صنایع دستی ایرانی در مرسولات خارجی از مهمترین بندهای آن خواهد بود.
منبع: گردشبانbanima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما
batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین