پرسپولیس &ndash السد، به فینال فکر نکنید

به گزارش مجله سرگرمی، بازی با السد، با همه اهمیتش فقط بازی با السد است و هر تصور دیگری از آن، صعود پرسپولیس به فینال را سخت تر خواهد نمود.

پرسپولیس &ndash السد، به فینال فکر نکنید

به گزارش خبرنگاران ، رسیدیم به همان بازی ای که برانکو مهم ترین بازی ده سال اخیر پرسپولیس خوانده بودش. بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2018 آسیا که میزبانش استادیوم آزادی است و کوالنکو والنتین ساعت 18:30 سوت آغاز آن را به صدا درمی آورد. داور ازبکستانی را در قضاوت این بازی دو هموطنش یاری خواهند کرد: گرددموف فوسنیدین و گاینولین تیمور. پرسپولیس تا امروز به هیچکدام از میهمان هایش نباخته و مهم تر اینکه در 6 بازی از یازده بازی آسیایی این فصل گل نخورده است که این شاید جبران کند اختلاف گل های زده اش با گل های السد را بهترین گلزنش دو برابر آقای گل پرسپولیس گل زده است. علیپور 5 گله است و بونجاح 12 گل زده. سرنوشت این بازی اما افتاده دست هافبک ها. یک طرف رسن و کمال و نوراللهی و مقابل آنها ژاوی و گابی.

پیش از بازی رفت، سایت ترانسفرمارکت ارزش فهرست 16 نفره پرسپولیس مقابل السد را 8 میلیون و 100 هزار یورو برآورد نموده بود اما همان موقع فهرست تیم قطری 16.9 میلیون یورو قیمت داشت. این مقایسه البته فقط ارزش کار پرسپولیس را بیشتر نشان می دهد وگرنه در همان بازی دیدیم که نتوانست نتیجه را رقم بزند. درست مثل آماری که معمولا به آنها دل می بندیم اما در عمل کارآیی ندارند.

امروز مهم تر از همه آنها فوتبالی است که به قول برانکو، پرسپولیس در مهم ترین بازی ده سال اخیرش به نمایش می گذارد . فقط کافی است خودش باشد. همان تیمی که به گل خوردن عادت ندارد و با فرصت طلبی، تا پای جان می جنگد. پرسپولیس البته روزهای سخت تر از این را هم تجربه نموده. هم در بازی برگشت با الجزیره و هم مقابل الدحیل که هر دو شاید با اطمینان از پیروزی خانگی شان در بازی رفت پا به استادیوم آزادی گذاشتند و دست خالی به خانه هایشان برگشتند.

این بازی اما کمی متفاوت است چرا که شاگردان برانکو یک گل زده در خانه حریف دارند و با یک مساوی هم به فینال می رسند. این برتری اما به همان اندازه که امیدوارنماینده است، فریبنده هم می تواند باشد و البته امیدواریم پرسپولیسی ها به فکر مساوی دریافت نباشند. این چیزی است که برانکو هم در روزهای اخیر مدام آن را یادآوری اش نموده و بازیکنان پرسپولیس هم باید تا الان درکش نموده باشند.

دلیل دیگرمان برای نگرانی، حساسیت بازی پرسپولیس و السد است که هر روز پررنگ تر می گردد و خطرناک تر. البته که این یک بازی ملی به حساب می آید اما آخرین مسابقه فوتبال در جهان نیست که با حسا س تر جلوه دادنش این طور به شاگردان برانکو استرس وارد می نمایند. بازی با السد حتی در آزادی و با حمایت صد هزار تماشاگر، به اندازه کافی سخت هست و آرامش و تمرکز، تنها چیزی که پرسپولیس به آن نیاز دارد.

پس چه بهتر که با افزایش حساسیت های بازی تمرکز ایوانکوویچ و بازیکنان پرسپولیس را بهم نزنیم و شانس فینالیست شدن را از آنها نگیریم. مهم این است که پرسپولیسی ها خودشان را از پیش برنده ندانند و هوشیارانه و منطقی بازی نمایند وگرنه السد پیش از این استقلال را هم در استادیوم پر از تماشاگر آزادی و در شرایطی بهتر شکست داده است.

پرسپولیس البته با برانکو در هیچکدام از بازی های خانگی اش در لیگ قهرمانان شکست نخورده و مهم تر اینکه تا اینجای کار 6 کلین شیت داشته که یکی از آنها را همین سه هفته پیش در خانه السد ثبت کرد اما قرار نیست نتیجه را آمارها بنویسند. همه چیز در دستان تیمی است که فردا به زمین می رود و تا تجربه نخستین فینال لیگ قهرمانان، یک قدم بیشتر فاصله ندارد. تیمی که جز همراهی و حمایت، انتظاری از ایران ندارد و شرط صعودش مغرور نشدن و فکر نکردن به فینال است.

بازی با السد، فقط بازی با السد است و هر تصور دیگری صعود پرسپولیس به فینال را سخت تر خواهد نمود.

2 - 470

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5072

به "پرسپولیس &ndash السد، به فینال فکر نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس &ndash السد، به فینال فکر نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید