پاسخ به ابهاماتی در خصوص کارت سوخت ، فرآیند غیرحضوری صدور کارت سوخت چگونه است؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سوالات بعضی از مخاطبان باعث شده بود خبرنگاران گزارشی درباره نحوه ابطال کارت سوخت و صدور کارت سوخت تازه منتشر کند. حالا به چند سوال مخاطبان پاسخ می دهیم:

پاسخ به ابهاماتی در خصوص کارت سوخت ، فرآیند غیرحضوری صدور کارت سوخت چگونه است؟

چرا بعد از تعویض پلاک، کارت سوخت به ماشین تعلق نمی گیرد؟

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی به این پرسش این گونه پاسخ می دهد: کارت سوخت جزو مدارکی است که باید هنگام نقل و انتقال خودرو به خریدار تحویل داده گردد. در غیر این صورت، خریدار باید با مراجعه به پلیس +10 درخواست المثنی و کارت تازه سوخت تازه دهد.

برای دریافت کارت سوخت به چه مدارکی نیاز داریم؟

بیمه نامه یکی از مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت است. بقیه مدارکی که برای دریافت کارت سوخت به آن نیاز پیدا می کنید عبارت از اصل و کپی کارت خودرو، شناسنامه یا کارت ملی مالک خودرو، شماره ملی مالک خودرو، بیمه نامه خودرو و آدرس کامل پستی به همراه کد پستی است.

لازم به ذکر است که حضور مالک خودرو در این مرحله لازم است. مالک خودرو با پرداخت پرداخت فیش 10 هزار تومانی به حساب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مراحل صدور کارت سوخت مفقود شده را با موفقیت به انتها می رساند.

آیا می توان بدون مراجعه به پلیس +10، درخواست صدور کارت سوخت داد؟

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سه راه غیرحضوری دیگر برای درخواست صدور کارت سوخت دارد. مالکان خودرو می توانند با مراجعه با سایت mob.gov.ir، یا شماره گیری کد (#4*) درخواست خود را غیرحضوری ثبت نمایند. مراجعه به اپلیکیشن دولت همراه هم یکی ازراه های درخواست صدور کارت سوخت است.

سهمیه سوخت هر خودرو تا شش ماه در کارت سوخت مالک خودرو ذخیره می گردد و پس از آن این سهمیه می سوزد. سهمیه بنزنی برای هر خودروی سواری شخصی، 60 لیتر است و تا 6 ماه اعتبار دارد.

قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر 1500 تومان، بنزین معمولی غیر سهمیه ای هر لیتر 3000 تومان و قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان اعلام شده است.

برای مطالعه بیشتر، گزارش سهمیه بنزین آبان کی واریز می گردد؟ را هم بخوانید.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163079

به "پاسخ به ابهاماتی در خصوص کارت سوخت ، فرآیند غیرحضوری صدور کارت سوخت چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به ابهاماتی در خصوص کارت سوخت ، فرآیند غیرحضوری صدور کارت سوخت چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید