واکنش علم الهدی به یک قانون متحجرانه سینمایی

به گزارش مجله سرگرمی، امیر حسین علم الهدی در پی اهدای جایزه به فیلم دشت خاموش در چوایز فیلم آسیا، نوشتاری را منتشر کرد.

واکنش علم الهدی به یک قانون متحجرانه سینمایی

این کارشناس سینمای ایران در این متن که در اختیار خبرنگاران گذاشت: به نام خدا

گویا پایانی بر این قانون بد تفکیک پروانه ویدیویی و سینمایی که دیگر تهوع آور شده است، نباید متصور باشیم!

بحثم روشن است، فیلم های ویدیویی نمی توانند در سینماهای عام (بجز سینماهای هنر و تجربه) به نمایش درآیند و این فیلم ها در رزومه حرفه ایی کارگردان و تهیه نماینده قرار نمی گیرد (یعنی کارگردان یا تهیه نماینده اگر یک فیلم یا بیشتر فراوری با پروانه ساخت ویدیویی نموده باشد برای دریافت پروانه ساخت فیلم سینمایی بعنوان کارگردان و تهیه نماینده اول ارزیابی می شود)!

با دریافت جایزه مهم برترین فیلمبرداری جوایز سینمای آسیا به وسیله فیلم درخشان دشت خاموش در کنار سایر جوایز مهم بین المللی ، باز این قانون متحجرانه تفکیک پروانه فیلم های ویدیویی و سینمایی خود را به رخ کشید و بازهم به ما یادآوری کرد که فیلم هایی که توانسته اند جوایز مهم بین المللی را از آن خود نمایند در کشور خود نمی توانند در رقابت های ملی شرکت نمایند! جشنواره فیلم فجر و جشن سینمای ایران هردو از تحویل و حتی تماشا فیلم های ویدیویی سرباز می زنند و گویا پایانی برای این قانون بد نیست!

فهرست جوایز فیلم هایی ویدیویی که توانسته اند جوایز مهم بین المللی را از آن خود نمایند کمتر از فهرست فیلم های سینمایی نیست و مگر جز فیلم ساخته شده می توان اثر یک فیلمساز را به بهانه یک برگه کاغذ (پروانه ساخت ویدیویی) ارزیابی نکرد!

امید دارم در دوران تازه تکیه یک فرد سینمایی بر سازمان سینمایی کشور شاهد اهمیت به فیلم باشیم تا اهمیت دردناک به یک برگه کاغذ دولتی ...

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161343

به "واکنش علم الهدی به یک قانون متحجرانه سینمایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش علم الهدی به یک قانون متحجرانه سینمایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید