اشنایی با میدان تیان آن من چین

به گزارش مجله سرگرمی، شهر پکن که به وسیله ساختمان‌های سبک شوروی ساخته و احاطه شده‌است و با حصارهای بلند از راه دور احاطه شده‌است , بزرگ‌ترین میدان عمومی جهان تیان آن من  ( 440,000 متر مربع ) یک محوطه بزرگ سنگ فرش شده در قلب پکن است . سحرخیز ها می‌توانند مراسم برافراشتن پرچم روز را در هنگام طلوع خورشید تماشا کنند که توسط سربازان ارتش آزادی‌بخش مردم ( PLA ) انجام می‌شود که دقیقا 108 گام در هر دقیقه , 75 متر بر ثانیه حرکت می‌کنند . سربازان از دروازه صلح آسمانی به سوی میدان رژه میروند در سراسر Dongchangan Jie ( که مراسم عکس در غروب آفتاب صورت می‌گیرد ) بیرون می‌آیند .

اشنایی با میدان تیان آن من چین

در اینجا یک نفر در مرکز نمادین جهان چین قرار دارد . معماری میدان , در دو طرف شرق و غرب , تا حدودی چیدمان شهر ممنوع را انعکاس می‌دهد : از آنجا که این میدان از یک طرح مرسوم استفاده می‌کند که به فرهنگ سنتی چینی احترام می‌گذارد , اما بسیاری از زیورآلات و ساختمان‌های آن متعلق به اتحاد جماهیر شوروی هستند . مایو این میدان را تصور کرد که عظمت حزب کمونیست را طرح کند , و در طول انقلاب فرهنگی , او رژه رفتن به یک میلیون نفر را در اینجا مورد بررسی قرار داد . حادثه " تیانانمن " , در سال 1976 , اصطلاحی است که به شورش نزدیک در میدان داده‌شده که با مرگ نخست‌وزیر ژو اینلای همراه بوده‌است . یک میلیون نفر دیگر میدان را پر کردند تا آخرین ادای احترام به مایو در همان سال را بپردازند . در سال 1989 , نیروهای طرفدار دموکراسی را وادار به خروج از میدان کرد . صدها نفر جان خود را در خیابان‌های اطراف از دست دادند , اگرچه برخلاف باور شایع , بعید است که کسی در خود میدان کشته شده‌باشد . عکس مرد تانک مشهور در میدان نبود , بلکه از بالکن هتل بیجینگ بر روی Changan Jie بود که حالا هتل پکن در آنجاست.

علی‌رغم اینکه یک مکان عمومی وجود دارد , میدان بیشتر در دست دولت باقی می‌ماند تا مردم ; این میدان توسط دوربین‌های مدار بسته , پلیس‌های گشتی و افسران لباس‌شخصی کنترل می‌شود . نقاط تعیین‌شده برای دسترسی , کنترل‌های امنیتی بر روی ورود ( انتظار یک انتظار طولانی ) و حالت جالبی از شهر تیان آن من در شهر . جو ملموس خویشتن‌داری و قدرت سلطنت .
همه اینها - به علاوه فقدان هر جایی برای نشستن - به این معنی است که میدان به سختی جایی برای سرد شدن است ( گیتار را بیرون نکنید ) , اما این وضعیت نمادین آن است که تعداد کمی از مردم پکن را ترک می‌کنند . در هر صورت , بیش از اندازه کافی فضا برای کشش پا وجود دارد و منظره می‌تواند بسیار مهیج باشد , به خصوص در یک روز روشن آفتابی یا در هنگام غروب که منطقه روشن می‌شود .

دور زمین

دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13

به "اشنایی با میدان تیان آن من چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "اشنایی با میدان تیان آن من چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشنایی با میدان تیان آن من چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید