موتور الکتریکی فورد الومینیتور برای فروش به سایر خودروسازان معرفی گردید

به گزارش مجله سرگرمی، موتور الکتریکی فورد الومینیتور برای فروش به سایر خودروسازان معرفی گردید. مشخصات فنی این موتور را بشناسید.

موتور الکتریکی فورد الومینیتور برای فروش به سایر خودروسازان معرفی گردید

خبرنگاران - فورد موتور الکتریکی الومینیتور را برای فروش به سایر خودروسازان معرفی کرد که 281 اسب بخار قدرت، 431 نیوتن متر گشتاور و 3900 دلار قیمت دارد. این محصول در نمایشگاه SEMA سال جاری رونمایی خواهد شد.

فورد روی فراوری موتور الکتریکی کار می نماید و آن را در نمایشگاه SEMA در ماه نوامبر به نمایش خواهد گذاشت. به گزارش Carscoops، این موتور الکتریکی الومینیتور (Eluminator) نام دارد و فورد آن را به طور رسمی در مراسمی رونمایی کرد. این موتور الکتریکی پاییز سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت و به اسم پیشنهادی ایده آل برای خودروهای الکتریکی اعلام شده است.

فورد خیلی به جزئیات زیادی درباره الومینیتور اشاره نکرد؛ اما گفته می گردد این موتور الکتریکی 281 اسب بخار قدرت و 431 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

این ها ارقام قابل قبولی هستند و هائو تای تانگ، مدیر ارشد عملیات و پلتفرم محصول فورد، می گوید خروجی الومینیتور بیشتر از مدل برقی موستانگ است. علاوه بر این، فایل های CAD منتشرشده به وسیله فورد پرفورمنس نشان می دهد که موتور الکتریکی الومینیتور 570 میلی متر طول دارد و به طور در خور توجهی کوچک تر از پیشرانه های سنتی فورد است. گفته می گردد این موتور الکتریکی باید بسته باتری همراه داشته باشد.

با توجه به صفحه محصول، این همان موتوری است که در موستانگ Mach-E GT پیدا می کنید.

احتمالاً این موتور الکتریکی روی محور عقب سوار می گردد؛ زیرا ارقام پیشنهادی آن با موستانگ Mach-E دوربرد و موتور عقب مطابقت دارد. فورد به بعضی مشخصات دیگر هم اشاره می نماید؛ وزن این موتور به 92 کیلوگرم می رسد که کمی کمتر از نصف وزن پیشرانه 5 لیتری خورجینی هشت سیلندر کایوت است.

مقایسه قیمت محصولات

به گزارش اتوبلاگ، قیمت موتور الکتریکی فورد الومینیتور 3900 دلار است. برای مقایسه بد نیست بدانید که پیشرانه کایوت با قیمت 9500 دلار و پیشرانه گودزیلا با قیمت 7000 دلار عرضه می گردد.

اما نکته اینجا است که چیز زیادی همراه این موتور وجود ندارد. خریداران تنها موتور الکتریکی، مهارهای سیم کشی با ولتاژ پایین و بالا و لوله تهویه را دریافت می نمایند؛ اما کنترلر، شارژر یا بسته باتری برای خریداران ارائه نمی گردد.

احتمالا فورد نوعی بسته باتری و سایر قطعات پشتیبانی را با پرداخت هزینه عرضه خواهد نمود تا به خریداران برای تبدیل مدل احتراقی به خودروی الکتریکی یاری کند.

ما بعلاوه تصور می کنیم که چنین امکاناتی، هزینه نهایی را تا حدود زیادی افزایش می دهد. حتی اگر خریداران بسیاری از قطعات را از جای دیگر تهیه نمایند، قیمت نهایی مقرون به صرفه نخواهد بود.

فورد تنها خودروسازی نیست که روی موتورهای برقی کار می نماید و شورولت هم سال گذشته K5 بلیزر 1977 برقی را معرفی کرد. این محصول دارای بسته باتری 60 کیلووات ساعت و بعلاوه موتور الکتریکی با قدرت 200 اسب بخار قدرت و 361 نیوتن متر گشتاور است.

بسیار هیجان انگیز است که فراورینمایندگان بیشتری آغاز به ارائه قطعات قوای محرکه برقی می نمایند. ما بی صبرانه منتظریم تا ببینیم فورد چه چیزهای دیگری برای تبدیل مدل های احتراقی به خودروی برقی ارائه می دهد و می توانیم در نمایشگاه SEMA سال جاری اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

منبع: زومیت

pariha.com: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

ariyablog.ir: آریا بلاگ: آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

hadiee.ir: مجله هدیه: از مسافرت تا ورزش از همه چیز و همه جا

منبع: بیت ران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156886

به "موتور الکتریکی فورد الومینیتور برای فروش به سایر خودروسازان معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور الکتریکی فورد الومینیتور برای فروش به سایر خودروسازان معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید