مناجات حضرت علی (ع) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

به گزارش مجله سرگرمی، به مناسبت عید غدیر خم از یک جلد نسخه خطی نفیس در موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران رونمایی می گردد.

مناجات حضرت علی (ع) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، موزه کتابخانه سلطنتی در ادامه طرح نمایشگاه های دوره ای و رونمایی آثار خود، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم از نسخه خطی مناجات حضرت علی ابن ابی طالب (ع) رونمایی می نماید.

کتاب خطی به نمایش در آمده تنها نسخه خطاطی ناخنی موجود در این موزه است که توسط علویه خاتون در قرن سیزدهم هجری قمری به خط نستعلیق با درجه ممتاز کتابت گردیده و فاقد مرکب نویسی است. آگاه این اثر مزین به شمایل حضرت مولی و اسماء جلاله و سرانجام آن نیز آراسته به شمایل آن حضرت است و با عبارت: انا مدینه العلم و علی بابها به اتمام رسیده است.

خط ناخنی یکی از شاخه های هنر خوشنویسی است که حروف به وسیله برجسته کردن یک کاغذ توسط ناخن شکل می گیرند. در این خط کاغذ بین دو ناخن انگشت شست و انگشت ماقبل انگشت کوچک قرار می گیرد و با حرکت کاغذ از میان ناخن ها حروف یا اشکال شکل می گیرند.

در کنار این نسخه خطی ارزشمند، دو جلد کتاب چاپی از گنجینه نفیس این موزه با عناوین جملات قصار حضرت علی (ع) چاپ گردیده در سال 1323 شمسی و فاتح خیبر چاپ گردیده در سال 1349 شمسی نیز به نمایش گذاشته می گردد.

علاقه مندان برای بازدید از این آثار ارزشمند می توانند تا 19 شهریور ماه از ساعت 9 تا 18 به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1843

به "مناجات حضرت علی (ع) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناجات حضرت علی (ع) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید