شهر سالامانکا اسپانیا (Old City of Salamanca)

به گزارش مجله سرگرمی، سلامانکا را به شهر طلایی اسپانیا می شناسند. این شهر قدیمی دانشگاهی در شمال غربی مادرید یکی از جاذبه های اسپانیا بوده که گردشگران اسپانیا برای دیدن جاذبه های دیدنی آن، از مادرید راهی این شهر می شوند. تاریخ سالامانکا، دانشگاه سالامانکا و در مجموع شهر و کلیسای این شهر همیشه یکی از جاذبه های بی نظیر و دیدنی گردشگری در اسپانیا بوده است. از خوبی های بازدید از این شهر قرار گیری آن نزدیک به مادرید است. بنابراین در مجله گردشگری خبرنگاران پیشنهاد می دهیم که اگر به اسپانیا و شهر مادرید سفر می کنید، حتما به دیدن شهر سالامانکا اسپانیا هم بروید.

شهر سالامانکا اسپانیا (Old City of Salamanca)

تاریخ سالامانکا

در حدود سال های قرن سوم پیش از میلاد، شهر سالامانکا این شهر به دست کارتاژی ها افتاد و فتح شد. پس از آن این شهر تبدیل به شهری رومی شد. در نهایت مورها تا قرن 11 میلادی بر این شهر حکمرانی نمودند. بنابراین تاریخ سالامانکا در نزدیک مادرید مدام دستخوش تغییرات بوده است. همین موضوع یکی از دلایلی شد تا جاذبه های گردشگری این شهر، متنوع و پربازدید گردد. با ساخت دانشگاه سالامانکا و ورود دانشجویان و جوانان به این شهر نیز، رونق و شور و شوق بیشتری پیدا کرد.

هنگامی که سخن از فرهنگ به میان می آید، شهر سالامانکا در اسپانیا را نباید فراموش کرد!

دانشگاه این شهر، یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های اروپا بوده که در دوران طلایی سالامانکا به اوج خود رسید. اگر به مرکز سالامانکا بروید، با بناها و ساختمان هایی روبرو خواهید شد که در دوران مختلف و با سبک های معماری رومانسک، گوتیک، موریش، رنسانی و باروک ساخته و تزئین شده اند. در این میان یکی از جاذبه های گردشگردی و پربازدید باید به پلازا مایور (The Plaza Mayor) اشاره کرد. با مکان ها و جاذبه هایی پر از گالری ها و طاق های گوناگون در اطرافش که گردشگران متنوعی را به خود جذب می کند.

جاذبه های شهر سالامانکا در اسپانیا

  • میدان پلازا مایور در اسپانیا | Salamanca Plaza Mayor Square

یکی از مهم ترین و زیباترین میدان های اسپانیا است که در این شهر قرار گرفته است. میدان پلازا مایور در سبک معماری باروک هر گردشگری را به خود جذب می کند. پس از سفر به شهر سالامانکا در اسپانیا که نزدیک مادرید قرار گرفته، ابتدا به دیدن این مکان تاریخی و جذاب مربوط به قرن 18 میلادی بروید. مجسمه های افراد مشهور و تاریخی فراوانی را در اطراف میدان پلازا خواهید یافت. با اتوبوس یا پیاده می توانید خود را به این میدان برسانید. همچنین بیشتر جاذبه های تاریخی شهر در اطراف و نزدیک این میدان قرار گرفته اند.

  • کلیساهای سالامانکا | Salamancas Cathedrals

زمانی که صحبت از کلیسا به میان می آید، کلیساهای جامع سالامانکا به یاد گردشگران می آید. دو کلیسا مربوط به دوره های مختلف که در کنار یکدیگر قرار گرفته و به هم چسبیده اند، یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا را تشکیل می دهند. کلیسای قدیمی تر مربوط به قرن های 12 تا 13 میلادی است و کلیسای جدیدتر در اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 میلادی ساخته شده است. برای دیدن این کلیسا باید خود را به نزدیک دانشگاه سالامانکا برسانید.

  • خانه کاسا دو لا کانچاس | Casa de las Conchas House

خانه و قصری مربوط به اواخر قرن پانزدهم است که در سالامانکا به سبک گوتیک ساخته شده استو این خانه از جاذبه های گردشگری شهر سالامانکا در اسپانیا بوده که به دلیل بازسازی در دوره های مختلف، نمونه های بی نظیر معماری رنسانس و عناصر مادجار (Mudejar) به همراه هنر الیزابتی شناخته می گردد. این جاذبه پربازدید و دیدنی در ناحیه تاریخی شهر سالامانکا قرار گرفته است.

جاذبه های تفریحی و هیجان انگیز در سالامانکا

بیشتر افراد و جوانانی که به شهر سالامانکا اسپانیا سفر می نمایند، تنها به دنبال دیدن جاذبه های گردشگری قدیمی و تاریخ این شهر نیستند. جاذبه های طبیعت گردی و هیجان انگیزی مانند اسکی و گلف هم در این شهر هواداران بسیاری دارد. در کنار آن، می توانید در میان پارک های سرسبز و زیبای اطراف شهر قدم بزنید و کمی با فضاهای شاعرانه این شهر هم آشنا شوید.

  • باغ مشهور کالیکستو وای ملیبی | Calixto y Melibea Garden

این باغ پر از باغ های میوه و درختان بومی اسپانیا است. باغی که نشان دهنده توصیف اسپانیا در کتاب های کمیک جهان بوده و شما را با فضای توصیف شده در بسیاری از رمان های اسپانیایی از باغ ها آشنا می کند.

برای اسکی در شهر سالامانکا اسپانیا باید حدود 70 کیلومتر از شهر خارج شده و به سمت اقامتگاه د لا کوواتیلا (the La Covatilla resort) در میان کوه های بیجار بروید. اسکی در میان این کوهستان یکی از تفریحات ورزشی و هیجان انگیز برای جوانان و دانشجویانی است که در دانشگاه سالامانکا مشغول به تحصیل هستند. همچنین گردشگران هم می توانند به این منطقه بروند و اسکی نمایند. در این کوه ها، پیاده روی در جنگل ها و کوهستان نیز متداول است.

انواع غذا در شهر سالامانکا

یکی از جاذبه های گردشگری هر شهری تجربیات متنوع، جدید و هیجان انگیزی است که با غذاهای محلی آن شهر دارید. برای صرف غذا در این شهر، به راحتی می توانید رستوران های نزدیک به جاذبه های پربازدید را انتخاب کرده و خوشمزه ترین و باکیفیت ترین غذاهای سالامانکا را سفارش دهید. غذای تاپاس را در هر رستورانی با دستور پختی مخصوص پیدا خواهید نمود و هر باز، با مزه و طعمی متنوع روبرو خواهید بود.

در اطراف جاذبه های فراوان شهر در ناحیه تاریخی رستوران ها و کافه های پربازدید را خواهید دید که می توان در آن ها انواع غذاهای گوشتی، دریایی و ماهی را سفارش دهید. در میان غذاهای محلی این شهر حتما غذاهایی مانند هورنازو (hornazo)، گوشت و همبرگر گویجوئلو (Guijuelo ham)، آرمونا لنتیلز (Armuña lentils)، بیف موروچا (morucha beef) و شیرینی های مختلفی مانند نمونه های متنوع از bollo maimón که نوعی اسفنج خوردنی است را امتحان کنید.

خرید در سالامانکا

اگر علاقه مند به خرید در شهر سالامانکا اسپانیا هستید و می خواهید از بازارها و مراکز خرید این شهر بازدید داشته باشید، باید گفت که بافت تاریخی شهر بهترین مکان برای خرید است. در منطقه ای که به منطقه دانشگاهی شهر طلایی سالامانکا معروف است، مغازه ها و فروشگاه های متعددی قرار گرفته است. در این مکان ها می توانید برای خود و دیگر عزیزانتان سوغاتی ها، صنایع دستی، لباس هایی بر طبق مد روز، غذاهای خوشمزه و البته کتاب های فراوان و مشهور را بخرید.

شما می توانید بعضی از کتاب های مهم منتشر شده در شهر طلایی سالامانکا اسپانیا را در بیش از 4،000 انتشارات سراسر شهر پیدا کنید. هر آنچه که به دنبال آن هستید، را به راحتی پیدا خواهید نمود. شما فقط باید از ایده های بسیاری در فروشگاه های شهر، خیابان های بازاری و مراکز خرید پیدا کنید.

اطلاعات مفید دیگری که باید بدانید، زمان افتتاح این بازارها و مراکز خرید پربازدید در نزدیک محل اقامت شماست. بعضی از مغازه ها، به ویژه فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید، از ساعت 10 صبح تا 9 بعد از ظهر باز هستند. مغازه های قدیمی تر از ساعت 10 صبح تا 1:30 بعد از ظهر و از ساعت 5 تا 08:30 بعد از ظهر به طور تقریبی باز می گردد.

فروش: فروش فوق العاده زمستانی معمولا در ابتدای ماه ژانویه (اوایل زمستان) شروع می گردد و تا انتها فوریه (اوایل اسفند ماه) ادامه دارد. فروش تابستانه نیز از 1 جولای شروع شده و تا انتها ماه آگوست ادامه خواهد داشت.

  • چگونه می توان هزینه خرید خود را پرداخت نمایید؟

بیشتر مردم در شهر سالامانکا اسپانیا با پول نقد یا کارت اعتباری هزینه خرید خود را پرداخت می نمایند.

زندگی شبانه در شهر سالامانکا اسپانیا

وجود دانشجویان متعدد در شهر دانشگاهی سالامانکا زندگی شبانه و حتی روز این شهر را بسیار شلوغ و هیجان انگیز کرده است. گزینه های مختلفی برای گشت و گذار یا گردش در شب سالامانکا وجود دارد. می توانید به کافه های شلوغ و پر از دانشجو شهر سالامانکا اسپانیا بروید. با حال و هوا و فضایی متفاوت روبرو خواهید شد. این کافه ها تا ساعات نزدیک صبح باز بوده و همچنان پر انرژی هستند.

هر چند که زندگی شبانه در شهر سالامانکا اسپانیا موضوعی غیر عادی است. چرا که مردم قدیمی این شهر، عموما تا ساعات آخر شب بیدار نمی ماندند. با این حال، به دلیل وجود دانشگاه سالامانکا و جوانان پر شور و شوق آن، زندگی شبانه رونق یافته است. به ناحیه قدیمی شهر رفته و به موسیقی پیچیده در فضا گوش دهید. بیشتر کافه ها در زیرزمین ها مستقر هستند.

بسیاری از این مکان ها در تمام طول روز باز هستند و صبحانه، میان وعده، نوشیدنی ها و غذاهای سبک هنگام ناهار و قهوه در بعد از ظهر سرو می نمایند. اگر یک چیز وجود داشته باشد که کافه های سالامانکا را از دیگر کافه های اسپانیا و مادرید برجسته می کند، دکور اصیل و ظریف آن هاست. بسیاری از کافه ها تنها به خاطر طراحی و فضایی که دارند شناخته می شوند و مشهور هستند. حتی نزدیک بودن به دانشگاه سالامانکا نیز یکی دیگر از نکاتی است که در انتخاب کافه اهمیت دارد. کافه هایی با نمای داخلی شبیه به کلیسا، دانشگاه، یک زیردریایی یا یک خیابان قدیمی و یا حتی اشیای غیر معمول فضای جذابی برای بازدید هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33336

به "شهر سالامانکا اسپانیا (Old City of Salamanca)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر سالامانکا اسپانیا (Old City of Salamanca)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید