مشهد بعد از تهران پیشروترین آتش نشانی را دارد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون شهردار مشهد گفت: شاید بتوانیم ادعا کنیم که بعد از تهران پیشروترین سازمان آتش نشانی را بین کلان شهرهای کشور داریم و حتی برخی از امکانات مثل پلتفرم های 72 متری که درواقع وارد چرخه عملیات شده در کشور بی نظیر است و نمونه اش را نداریم.

مشهد بعد از تهران پیشروترین آتش نشانی را دارد

مهدی یعقوبی هفتم مهرماه در مراسم رژه خودرویی و تجهیزات لجستیکی آتش نشانی و آغاز به کار نیروهای جدیدالورود به آتش نشانی مشهد، اظهار کرد: از سال گذشته عملیات اجرایی چهار ایستگاه را آغاز نموده ایم که سال جاری قرار است یک به یک آن ها به بهره برداری برسد، یکی در ابتداء سال به بهره برداری رسیده، امروز هم یک ایستگاه به بهره برداری می رسد و دو ایستگاه دیگر نیز تا خاتمه سال به بهره برداری می رسند. همچنین دو ایستگاه را به طورکامل بازسازی، مقاوم سازی و حتی نوسازی کردیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اضافه نمود: در ساخت ایستگاه ها گام های بلندی را برمی داریم تا بتوانیم خود را به تعداد قابل قبول و استانداردی که برای مشهد تعریف شده است، برسانیم. در ارتباط با خرید و تجهیز امکانات بالغ بر 50 میلیارد تومان اعتباری است که طی سال 98 و 99 تخصیص پیدا نموده و فقط برای خرید ماشین آلات پیشرفته در حوزه آتش نشانی است. شاید بتوانیم ادعا کنیم که بعد از تهران پیشروترین سازمان آتش نشانی را بین کلان شهرهای کشور داریم و حتی برخی از امکانات مثل پلتفرم های 72 متری که درواقع وارد چرخه عملیات شده در کشور بی نظیر است و نمونه اش را نداریم.

یعقوبی گفت: درکنار خرید تجهیزات و توسعه سخت افزاری مورد احتیاج سازمان، یکی از محدودیت ها کمبود نیروی انسانی بود که با پیگیری های دوستان و مجوزهایی که اخذ شد نهایتاً از سال گذشته فرایندها طی شد و در حال حاضر خدمت شما عظیمواران به عنوان نیروهای جوان و تازه نفس و باانگیزه هستیم که آموزش های لازم را دیده اید و وارد بدنه عملیات آتش نشانی شده اید. حدود 40 درصد افزایش نیرو داشته ایم.البته هنوز کمبود نیرو داریم و در سازمان پیگیر این موضوع هستیم تا مجوزهای بعدی اخذ گردد و در مراحل بعدی بتوانیم کاستی ها را جبران کنیم.

وی گفت: در مجموع ما در حوزه سخت افزاری به عنوان یک سازمان پیشرو توانسته ایم ایمنی را در شهر مشهد در حد قابل قبولی تأمین کنیم. تکنولوژی ها در حال تغییر هستند و ما باید دانش و تخصص خود را به روز کنیم. یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و می تواند به ما یاری کند تا به سطح قابل قبولی در ایمنی برسیم همراهی و همکاری شهروندان است. ما باید در حوزه آتش نشانی آموزش های مردمی را پیگیری کنیم و آنها را توسعه دهیم حتی همه حوزه هایی که در این زمینه درگیر هستند باید همکاری نمایند. فرهنگ سازی آموزش شهروندی در سطح وسیع باید شکل بگیرد و رسانه های مختلف باید در این زمینه همکاری و یاری نمایند تا ما بتوانیم موضوع را در بین شهروندان نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: یک حجم قابل توجهی از تماس ها به آتش نشانی تماس های مزاحمی است.خیلی از عملیات هایی که همکاران ما به آن ها اعزام می شوند، عملیات هایی هستند که اگر آموزش ها و فرهنگ سازی ها در بین مردم نهادینه شده بود به هیچ عنوان ضرورتی نداشت برای انجام این عملیات اعزام داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه نمود: کارگروه ایمن سازی اماکن پر خطر با موضوع دادستانی شکل گرفته و خدمات بسیار با ارزشی صورت گرفته که به زودی نتایج بسیاری خوبی را از این بازدیدها، همراهی ها و همفکری ها و درواقع با همکاری و مساعدت مالکین چه تجاری، مسکونی و بیمارستانی خواهیم دید.

در ادامه این مراسم تمیر عزیزی ، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد، اظهار کرد: هفتم مهر ماه روز ملی آتش نشان را به همه آتش نشانان ایران به ویژه آتش نشانان مشهد مقدس و عزیزان جدیدالورود که از امروز انشاا..به صورت رسمی کار خود را در این سازمان بسیار عظیم آغاز می نمایند تبریک می گویم و یاد و خاطره شهدای آتش نشان و 6 شهید والامقام مشهد را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: موضوع افتتاح رشته آتش نشانی در هنرستان دخترانه ریحانه را داشتیم، در روز گذشته مراسم غبارروبی 6 شهید عظیموار آتش نشان را در بهشت رضا داشتیم که اجرا شد و امروز رژه عظیم ناوگان سازمان آتش نشانی را خواهیم داشت که این رژه نشان دهنده توانمندی و قدرت سازمان است که پیغام ایمنی و آرامش را برای شهروندان صادر می نماید.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111236

به "مشهد بعد از تهران پیشروترین آتش نشانی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد بعد از تهران پیشروترین آتش نشانی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید