مرمت خانه تاریخی ملاصدرا در قم به اتمام رسید

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از اتمام مرمت خانه تاریخی ملاصدرا که در بارندگی های نوروز سال جاری دچار آسیب شده بود اطلاع داد.

مرمت خانه تاریخی ملاصدرا در قم به اتمام رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی با اعلام این خبر گفت: این عملیات برای برطرف رطوبت های نزولی و آسیب های ناشی از نزولات جوی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: برای انجام عملیات مرمتی خانه ملاصدرا هزینه ای بالغ بر 550 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده بود.

حمید یزدانی اضافه نمود: این عملیات شامل آواربردای، سبک سازی بام، استحکام بخشی طاق ها، صندوقه سازی، اجرای پالانه و بام سازی است.

او گفت: در بارندگی های اخیر تمام 380 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در استان قم آسیب شناسی و پایش شده است و40 اثر در اولویت برطرف آسیب قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: مرمت تیمچه بزرگ قم واقع در راسته بازار نو نیز که در بارندگی های فصل بهار یکی از از طاق های پوششی آن دچار آسیب شده بود نیز با اعتباری حدود 600 میلیون ریال از منابع ملی شروع شده است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41244

به "مرمت خانه تاریخی ملاصدرا در قم به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت خانه تاریخی ملاصدرا در قم به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید