ماجرای عدم اتصال گوشی های اپل و سامسونگ به اینترنت 5G همراه اول و ایرانسل چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، در چند نقطه کشور امکان دسترسی به اینترنت 5G فراهم شده است. در تهران ایرانسل 4 سایت 5G و همراه اول یک سایت 5G راه اندازی نموده اند. در شهر مشهد مقدس همراه اول 2 سایت 5G راه اندازی نموده است و در شیراز ایرانسل یک سایت 5G دارد.

ماجرای عدم اتصال گوشی های اپل و سامسونگ به اینترنت 5G همراه اول و ایرانسل چیست؟

حالا مردم عادی با گوشی های 5G و همان سیم کارت USIM خود می توانند به این سایت ها و اینترنت 5G وصل شوند. بازار تست های اینترنت 5G کاربران در شبکه های اجتماعی داغ شده است و هر کس می خواهد نشان بدهد زودتر از دیگران به اینترنت 5G متصل شده است.

در این میان، بعضی از کاربران گزارش دادند با اسمارت فون های شرکت اپل و سامسونگ پیروز نشدند به سایت های 5G همراه اول و ایرانسل وصل شوند.

خبرنگار سایت ترنجی در مشهد که اتصال به اینترنت 5G با چهار گوشی از برندهای سامسونگ، شیائومی و هواوی را چک نموده است؛ باز می گوید گوشی های هواوی و شیائومی به 5G وصل شدند ولی دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا فایوجی و گلکسی A42 فایوجی وصل نشدند.

بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی هم گزارش دادند گوشی های آیفون 12 به 5G ایرانسل وصل نمی شوند. همین طور، گوشی وان پلاس 8 پرو وصل نشده است.

در حالت عادی نباید هیچ گونه مسئله ای برای اتصال به گوشی های 5G از هر برندی و با هر پردازنده و مودم 5G به سایت های 5G همراه اول و ایرانسل وجود داشته باشد. پس، چرا بعضی گوشی ها وصل می شوند و بعضی گوشی ها خیر؟

چرا بعضی گوشی های 5G به اینترنت 5G ایران وصل نمی شوند؟

خبرنگار سایت ترنجی در تماسی که با کارشناسان همراه اول داشته است؛ این طور شنیده که مشکل به خاطر عدم پشتیبانی از شبکه 432 روی این گوشی ها است و در آینده ای نزدیک و با همکاری اپراتورها با سازندگان این گوشی ها برطرف می گردد.

چون هنوز فرکانس های باند 3500 مگاهرتز به طور کامل آزاد نشدند و قرار است به زودی به مزایده گذاشته شوند؛ احتمالا شرکت های همراه اول و ایرانسل از باندهای رادیویی زیر 6 گیگاهرتز نامتعارفی برای ارائه سرویس اینترنت 5G خود استفاده کردند و همین امر باعث شده در بعضی گوشی ها این باندهای رادیویی پشتیبانی شوند و در بعضی گوشی ها مشکل اتصال وجود داشته باشد.

احتمال دیگر، سازگاری زیرساخت و تجهیزات مخابراتی نصب شده برای 5G در ایران با فناوری های مخابراتی شرکت های هواوی و زدتی ای است که باعث می گردد گوشی های چینی برای اتصال مسئله ای نداشته باشند ولی شاهد مشکل عدم اتصال در گوشی های اپل و سامسونگ باشیم.

آن طور که کارشناسان همراه اول گفته است؛ به زودی این مشکل با تعامل اپراتورها با سازندگان گوشی ها برطرف می گردد. نکته اینجا است که شاید ارتباط و همکاری با شرکت سامسونگ ساده باشد و این شرکت به خاطر بازار عظیم فروش گوشی که در ایران و خاورمیانه دارد؛ سریعا تغییرات لازم را اعمال کند ولی ایران چگونه می خواهد با اپل برای برطرف مشکل آیفون ها تعامل داشته باشد؟

در تماسی که با یک کارشناس مخابرات داشتم؛ او گفت این مشکل در زیرساخت تجهیزات خود اپراتورها است و با یک به روزرسانی نرم افزاری حل خواهد شد و ارتباطی با شرکت های سامسونگ و اپل ندارد.

پنجمین سایت 5G همراه اول در باغ کتاب تهران راه اندازی شد. امروز، 23 اسفند ماه این سایت فایوجی هم به شبکه نسل پنجم موبایل همراه…

امروز، ایرانسل از ششمین سایت 5G خود در جزیره کیش رونمایی کرد. این سایت فایوجی به طور عمومی در دسترس مردم ساکن این شهر قرار…

امروز ظهر، همراه اول اولین سایت 5G خود را در تهران و برج ونک راه اندازی کرد. پیش از این، همراه اول دو سایت فایوجی در…

همراه اول اولین سایت های 5G خود را امروز در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) راه اندازی می نماید. به گزارش روابط عمومی همراه اول؛ امروز…

همان طور که پیش تر اعلام شده بود؛ چهارمین سایت 5G ایرانسل صبح امروز در بوستان آب و آتش منطقه عباس آبان تهران راه اندازی شد. این اولین سایت…

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در ایران به رکورد 3.3 گیگابیت بر ثانیه رسید. نشریه پیوست پیروز شده است از سایت 5G ساختمان مرکزی ایرانسل تست…

دانشگاه تربیت مدرس، سومین نقطه ای است که زیر پوشش اینترنت 5G ایرانسل رفت. روز چهارشنبه، سومین سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت مدرس برای استفاده…

شبکه های 5G در چند کشور راه اندازی شدند و گوشی های 5G به بازار آمدند. فایوجی فناوری و تحولی عظیم تر و گسترده تر از یک شبکه موبایل است…

منبع: شبکه چی
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135478

به "ماجرای عدم اتصال گوشی های اپل و سامسونگ به اینترنت 5G همراه اول و ایرانسل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای عدم اتصال گوشی های اپل و سامسونگ به اینترنت 5G همراه اول و ایرانسل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید