قلعه کوه قاین نورپردازی شد

به گزارش مجله سرگرمی، فاز اول پروژه نورپردازی قلعه کوه، اثر ارزشمند و تاریخی شهر قاین با حضور فرماندار، مسئولان و علاقه مندان به میراث فرهنگی شامگاه یکشنبه 17 شهریورماه 97 افتتاح شد.

قلعه کوه قاین نورپردازی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، در این مراسم که در محل بنا و بقعه بوذرجمهر برگزار می شد، شاهرخ عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قاینات، در گزارشی از اعتبارات و اقدامات عمرانی گفت: سال گذشته 950 میلیون تومان اعتبار در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سهم شهرستان قاینات بوده که از این مبلغ بیش از370 میلیون تومان در حوزه میراث فرهنگی هزینه شد.

او اضافه کرد: بخش دیگری از اعتبارات بیشتر روی موضوعات مرمت آثار تاریخی در مرکز شهر قاین و آثاری چون دژ زیرزمینی روستای نیگ و بنای امامزاده روستای آفریز هزینه شده است.

عباسی ادامه داد: 250میلیون تومان سهم اعتبارات ملی برای مرمت آثار تاریخی شهرستان قاینات بود که مبلغ 50میلیون تومان برای مرمت مسجد جامع قاین و 200میلیون تومان برای استحکام بخشی، مرمت و نورپردازی قلعه کوه قاین در نظر گرفته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاینات با بیان این که مرمت و زیباسازی آثار تاریخی می تواند محرکی برای جلب گردشگر باشد گفت: معرفی گسترده، تکمیل مراحل مرمتی، زیبایی، تنظیف و دید منظری جذاب در آثار تاریخی، موجب اضافه کردن بر تعداد بازدیدکنندگان و لاجرم معرفی شهرستان و رونق مالی می گردد.

عباسی در ادامه با اشاره به برق رسانی و نورپردازی قلعه کوه قاین گفت: گام اول در نورپردازی قلعه کوه، رساندن برق به قلعه بود که این گام مهم در سال 93 با همکاری مدیریت امور برق شهرستان و با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان برداشته شد. از آن پس به دنبال این بودیم که نورپردازی قلعه کوه نیز انجام گردد که در نهایت با جذب اعتبارات ملی در سال 96 این پروژه به سامان رسید و فاز اول شامل بخشی از دیواره های جنوب، شرق و شمال قلعه تکمیل شد.

او اضافه کرد: برای استحکام بخشی، دیوارچینی و زیباسازی قلعه کوه و تکمیل نورپردازی بنایی که 13هزار و700 متر مربع وسعت دارد، احتیاج به همت جمعی در تخصیص و جذب اعتبارات مناسب است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40199

به "قلعه کوه قاین نورپردازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه کوه قاین نورپردازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید