قایق سواری در چائو فرایا؛تفریحی هیجان انگیز در بانکوک، عکس

به گزارش مجله سرگرمی، قایق سواری در چائو فرایا، در رودخانه ای که شریان اصلی شهر بانکوک به حساب می آید و از کنار بعضی از محبوب ترین اماکن دیدنی کشور تایلند گذر می نماید، از هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین تفریحاتی است که خریداران بلیط هواپیما تایلند با سفر به پایتخت این کشور تماشایی می توانند تجربه نمایند.

قایق سواری در چائو فرایا؛تفریحی هیجان انگیز در بانکوک، عکس

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

این رودخانه که چون شاهراهی وسیع، جهت خود را به تمامی گوشه و کناره های شهر بانکوک گگردده، امکان تماشای آسمان خراش ها، بازارها، معابد، فضاهای سبز، منازل، مراکز خرید و صومعه های بانکوک را از نمای بسیار تماشایی و جذاب برای گردشگران مشتاق فراهم ساخته است.

خوب است بدانید که چائو فرایا صرفا آب گذری عادی نیست، این رودخانه پدیده ای متفاوت و منحصربفرد است؛ پدیده ای که توانسته حیات، پویایی و سرزندگی را به جای جای بانکوک منتقل کند و موجب شکوفایی این شهر پرگردشگر گردد. از آنجایی که قایق سواری در چائو فرایا جزو بایدهای اقامت در شهر شگفت انگیز بانکوک محسوب می گردد، این مطلب به معرفی کامل این رودخانه اختصاص یافته تا شما هر آنچه را که پیش از تجربه این تفریح بیادماندنی باید بدانید، در این مطلب بخوانید.

موقعیت مکانی چائو فرایا

چائو فرایا چنان عظیم است که بعضی تصور می نمایند کل شهر بانکوک را در برگرفته است، اما هر آب گذری نقطه شروع و پایانی دارد و چائو فرایا نیز با وجود وسعت بسیار زیاد خود، از این قاعده مستثنی نیست.

این رودخانه جهت خود را از محل تلاقی رودخانه های پینگ و نان واقع در بخش شمالی تایلند و منطقه ناخون ساوان شروع می نماید و پس از گذر از جهتی پرپیچ و خم در بخش های شمالی و مرکزی کشور تایلند، به خلیج تایلند واقع در بخش مرزی ناحیه ساموت پراکان می ریزد. لازم به ذکر است که رودخانه چائو فرایا در طول این جهت از مسافتی بیش از 370 کیلومتر عبور می نماید و بخش های وسیعی از کشور تایلند و شهر تماشایی بانکوک را به یکدیگر پیوند می زند.

تاریخچه چائو فرایا

چائو فرایا یا به قول بومیان این منطقه رودخانه پادشاهان از ریزابه چهار رودخانه مختلف وانگ، یوم، پینگ و نان تشکیل شده است. در خصوص ارزش تاریخی این رودخانه باید گفت که چائو فرایا از دیرباز شاهراه ارتباطی مناطق مختلف کشور تایلند و اصلی ترین آب گذر این کشور بشمار می رفته است. اگر نگاهی به تاریخ تایلند و فعل و انفعالات سیاسی این کشور بیندازید، خواهید دید که رودخانه چائو فرایا نقش موثری در سرنوشت این کشور خوش آب و هوا ایفا نموده است.

در واقع اهمیت تاریخی این رودخانه نخست از ابتدای قرن پانزدم میلادی و زمانی که ساکنان اولیه شهر بانکوک این منطقه را بدلیل خاک حاصلخیزش برای زندگی برگزیدند، بر همگان آشکار شد. چائو فرایا بدلیل گذر از مناطقی استراتژیکی (به عنوان مثال بخش انتهایی رودخانه) همیشه مورد توجه حاکمان ادوار مختلف تایلند قرار گرفته و موجب شکل گیری تصمیمات حیاتی و مهمی نظیر جابجایی پایتخت تایلند از آیوتهایا به تونبوری (کرانه های غربی رودخانه چائو فرایا) شده است.

چرا قایق سواری در چائو فرایا لذت بخش است؟

پاسخ ساده است: بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر بانکوک در کرانه های رودخانه چائو فرایا بنا شده اند. معبد شگفت انگیز وات فو، کاخ عظیم، معبد وات فرا کائو و معبد دیدنی وات آرون که چهار جاذبه برتر شهر بانکوک به حساب می آیند، در حاشیه این آب گذر واقع شده و دسترسی به آن ها به وسیله قایق سواری در چائو فرایا به راحتی امکان پذیر گشته است.

بی تردید لذت رها شدن در دستان موج های دریا در گشت و گذار با کشتی های تفریحی امن و آسوده و تماشای زیبایی های توصیف ناپذیر شهر رنگارنگ بانکوک از نمایی شگفت انگیز از جمله تفریحات جایگزین ناپذیر و تکرارناشدنی هستند که به هیچ وجه نباید از دست داده شوند، چراکه لذت تجربه آن ها به ندرت اتفاق می افتد.

در قایق سواری در چائو فرایا چه چیزهایی خواهید دید؟

تعداد اماکن جذابی که در قایق سواری در چائو فرایا خواهید دید، بسیار زیاد است. در حقیقت شما در گشت زنی دریایی خود از فهرست بلند بالایی از جاذبه های گردشگری تایلند گذر نموده و سفر خاطره انگیزی را تجربه خواهید کرد. در ادامه با بعضی از جاذبه هایی که در جهت قایق سواری در چائو فرایا قرار گرفته اند، آشنا خواهید شد.

معبد وات فو: معبد وات فو که به معبد بودای خفته (به انگلیسی: Reclining Buddha) شهرت دارد، جزو زیباترین و عظیمترین معابد شهر بانکوک بشمار می رود و با شکوه و عظمت خود قادر است ساعت ها شما را محو تماشای خود سازد. معماری جذاب و نقش و نگارهای بخش بیرونی معبد که با برگ هایی ذرین آذین شده اند، برای ثبت تصاویری بیادماندنی جان می دهد و پس زمینه بسیار زیبا و درخوری را برای تصاویر سلفی شما فراهم می سازد.

معبد وات آرون: معبد وات آرون (به انگلیسی: Wat Arun) چنان جذاب و دلرباست که بازدید از آن دلیل اصلی خرید بلیط هواپیما خارجی برای بعضی از گردشگران محسوب می گردد. این معبد که از دور نیز با جلوه شگفت انگیزش خودنمایی می نماید و هوش از سر گردشگران می رباید، جزو قدیمی ترین و مهمترین معابد تایلند بشمار می رود. با وجود اینکه جزئیات معماری و ظریف کاری های نمای بیرونی معبد در روشنایی روز نمایان می شوند، اما تماشای آن در شب، در زمانی که نمای آن با چراغ هایی طلائی رنگ نورافشانی شده، بسیار دل انگیز است.

کاخ عظیم: از دیگر اماکن دیدنی نمادین بانکوک، کاخ عظیم است؛ مکانی که دیرزمانی منزلگاه پادشاهان تایلند بوده است و حال درب های خود را بروی گردشگران گگردده تا جلوه باشکوه هنر و معماری خود را بر جهانیان آشکار کند. از آنجایی که ملت تایلند ارزش و احترام ویژه ای برای پادشاهان خود قائل اند، کاخ عظیم (به انگلیسی: Grand Palace) نیز چون مکانی مقدس در میان ساکنان این منطقه برشمرده می گردد و بازدید از آن مستلزم رعایت آدابی نظیر پوشیدن پوشاک پوشیده (لباس آستین بلند و شلوار) است.

موزه ملی قایق های سلطنتی: همانطور که از نام آن نیز پیداست، این موزه به نگهداری و نمایش کلکسیون ارزشمندی از قایق های گرانبهای سلطنتی اختصاص یافته است. این قایق ها که به شکلی بسیار هنرمندانه، با استفاده از نقش و نگارهایی بسیار پیچیده و تزئیناتی شگفت انگیز و هنری متشکل از تکه های طلا ساخته شده اند، هر گردشگری را مات و مبهوت زیبایی و جزئیات بسیار زیاد خود نموده و تصویر متفاوتی از هنر ملت تایلند را بر شیفتگان هنر آَشکار خواهند کرد.

گزینه های متنوع حمل و نقل برای قایق سواری در چائو فرایا

از دیگر نکات جالب قایق سواری در چائو فرایا این است که شما براساس سلیقه و راحتی خود می توانید یکی از پنج گزینه حمل و نقل آبی زیر را برای قایق سواری در چائو فرایا برگزینید و از گشت زنی خود در این رودخانه وسیع و پهناور لذت ببرید.

قایق های چائو فرایا اکسپرس: این قایق ها (Chao Phraya Express) که با پرچم های مختلفی در رنگ های زرد، نارنجی و سبز به رفت و آمد در چائو فرایا مشغول اند، شما را با سرعتی زیاد از اسکله ای به اسکله دیگر منتقل می نمایند.

فرابرها: این کشتی های مسافربر (Ferries) که در جای جای چائو فرایا یافت می شوند، قادرند شما را به نواحی مختلفی که از جریان رودخانه فاصله دارند، منتقل نمایند. ناگفته نماند که پایانه های فرابرها در مرکز شهر واقع شده است.

کشتی های تفریحی خصوصی پرایوت ریور: این کشتی های تفریحی (Private River Cruises) که بیشتر در تورهای گردشگری تایلند استفاده می شوند، با فراهم ساختن محیطی بسیار راحت و ارائه امکانات رفاهی مختلفی نظیر نوشیدنی و خوراک، لذت گشت و گذار در آب های چائو فرایا را برای شما دوچندان خواهند ساخت.

قایق های طویل: این نوع قایق ها (Long Tailed Boat) که بیشتر در کشور تایلند دیده می شوند، برای گشت زنی در آب های ساکن بسیار مناسب اند و هزینه کمتری نسبت به سایر وسایل حمل و نقل آبی تایلند دارند.

قایق های عبور از کانال: همانند قایق های طویل، این نوع قایق ها (Canal Boat) نیز برای عبور از گذرگاه های باریک و کانال ها ساخته شده اند و برای تماشای جاذبه های دیدنی بانکوک در نمایی نزدیک بسیار مناسب اند.

چطور به چائو فرایا برویم؟

برای قایق سواری در چائو فرایا باید ابتدا به وسیله قطار هوایی بی.تی.اس اسکای ترین و خط سیلوم (Silom) به ایستگاه سافان تاکسین (Saphan Taskin) بروید. سپس باید از خروجی شماره دو خارج شده و راهی اسکله مرکزی یا اسکله ساتهورن بریج شوید. سفر هیجان انگیز و ماجراجویانه شما در چادو فرایا در این نقطه شروع خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130584

به "قایق سواری در چائو فرایا؛تفریحی هیجان انگیز در بانکوک، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایق سواری در چائو فرایا؛تفریحی هیجان انگیز در بانکوک، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید