عدم پشتیبانی فیس بوک از نیم میلیارد کاربر هک شده

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت فیس بوک قصد ندارد به بیش از 530 میلیون کاربر که اطلاعاتشان به وسیله نقص یک قابلیت این شبکه اجتماعی پیش از سال 2019 لو رفته و اخیرا در اینترنت قابل دسترس شده است، اطلاع رسانی کند.

عدم پشتیبانی فیس بوک از نیم میلیارد کاربر هک شده

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر هفته گذشته گزارش کرد شماره تلفن و سایر جزئیات پروفایل کاربری بیش از 530 میلیون کاربر فیس بوک در یک پایگاه داده عمومی قابل دسترس شده است. فیس بوک سه شنبه هفته جاری در یک پست وبلاگ اعلام نمود مجرمان این اطلاعات را پیش از سپتامبر سال 2019 با بهره برداری از یک آسیب پذیری در ابزار فیس بوک برای همگام سازی تماس ها به دست آورده بودند. این شرکت در آن موقع مشکل مذکور را شناسایی و حفره امنیتی ابزارش را ترمیم نموده بود.

سخنگوی فیس بوک اعلام نمود این شرکت شبکه اجتماعی مطمئن نیست دید کاملی درباره این که باید به کدام کاربران اطلاع دهد، داشته باشد و این موضوع را هم مورد ملاحظه قرار داده که کاربران نمی توانند برای حل این مشکل اقدامی نمایند.

فیس بوک اعلام نمود اطلاعات حذف شده شامل اطلاعات اقتصادی، اطلاعات سلامت یا کلمات عبورنیست. با این حال اطلاعات جمع آوری شده می تواند اطلاعات ارزشمندی برای هک یا موارد دیگر سوءاستفاده فراهم کند.

این شرکت شبکه اجتماعی که مدت ها در مورد نحوه مدیریت حریم خصوصی کاربران زیر ذره بین بوده است، در سال 2019 با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در مورد تحقیقات مربوط به سوءاستفاده این شرکت از اطلاعات کاربران به توافق تاریخی رسیده بود.

کمیسیون حفاظت از دیتای ایرلند که رگولاتور اصلی اتحادیه اروپا برای فیس بوک است، سه شنبه هفته جاری اعلام نمود با این شرکت درباره درز اطلاعات تماس گرفته است و پاسخ قاطعی دریافت ننموده است اما با فیس بوک در تماس است.

بر اساس گزارش رویترز، توافق ژوئیه سال 2019 کمیسیون تجارت فدرال آمریکا، فیس بوک را ملزم می نماید جزئیات مربوط به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات 500 نفر یا شمار بیشتر کاربران را در مدت 30 روز پس از تایید واقعه گزارش کند.،ایسنا

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 139033

به "عدم پشتیبانی فیس بوک از نیم میلیارد کاربر هک شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم پشتیبانی فیس بوک از نیم میلیارد کاربر هک شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید