طبیعت شهر تورنتو و جاذبه های طبیعتگردی این شهر کانادا

به گزارش مجله سرگرمی، گردشگرانی که به شهرهای مختلف دنیا سفر می نمایند دارای علایق و سلایق مختلف در سفر هستند. بعضی از جاذبه های گردشگری تاریخی لذت می برند بعضی از طبیعت و بعضی از سبک زندگی و اجتماع مردم. در این میان گروهی از مسافران و گردشگرانی که با بلیط هواپیما تورنتو به این شهر کانادا سفر می نمایند، علاقه مند به طبیعت گردی هستند و دوست دارند اوقات فراغتشان را در دامن طبیعت بگذارنند. تورنتو در ایالت اونتاریو در آمریکای شمالی و کشور کانادا، از دید جاذبه های طبیعی چیزی کم ندارد. جنگل های انبوه، کوهستان های سرسبز و سردسیر، دریاچه های پرآب و آبشارهای پرشمار.

طبیعت شهر تورنتو و جاذبه های طبیعتگردی این شهر کانادا

اگر شما هم از این دست گردشگران عاشق طبیعت هستید با این نوشته همراه ما باشید تا با جاذبه های طبیعی تورنتو کانادا بیشتر آشنا شویم.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا شاید مشهورترین آبشار در دنیا باشد که در اصل از چند آبشار در کنار هم تشکیل شده و برای همین بعضی از عبارت جمع برای توصیف آن استفاده می نمایند. آبشار نیاگارا در مرز طبیعی میان ایالات متحده آمریکا و کشور کانادا جای گرفته است. چه مرزی باشکوه تر و زیباتر از این آبشار زیبا! آبشارهای نیاگارا 3 تا هستند که یکی در محدوده کشور کانادا و ایالت اونتاریو و دو تا در محدوده ایالت نیویورک آمریکا واقع شده است. جالب اینکه مرز دو کشور از وسط یکی از آبشارها تعریف شده است. ارتفاع تقریبی این آبشارها کمی بیش از 50 متر است و آب آنها به دریاچه زیبای اونتاریو می ریزد. این آبشارها در حدود 10 هزار سال پیش و در طی عصر یخبندان پدید آمده اند.

های پارک تورنتو

احتمالا در فیلم های سینمایی نام های پارک لندن را شنیده اید. اما انگلستان تنها کشوری نیست که پارکی طبیعی و عظیم به این نام دارد. تورنتو کانادا به عنوان یکی از عظیمترین شهرهای این کشور هم، پارک جنگلی عظیمی به نام های پارک دارد. احتمالا به خاطر سابقه کهن ارتباط میان کانادا و بریتانیا، این پارک به این نام مشهور شده است. های پارک تورنتو، از وسیع ترین پارک های دنیا به شمار می رود و در خود شمار زیادی از گونه های طبیعی از سرتاسر دنیا را جای داده است. به واسطه حضور این تنوع گیاهی فوق العاده، گونه های جانوری و پرندگان مختلفی هم در این پارک شهری زندگی می نمایند. های پارک اکنون نه تنها یک مکان طبیعی مهم، بلکه یکی از تفریجگاه های مهم و کلیدی شهر تورنتو به شمار می رود.

باغ های ادرواردز

باغ های ادرواردز یا Edwards Gardens از دیگر مجموعه های طبیعی شهر تورنتو است. باغ های ادورادز در میان شهر واقع شده و همین دسترسی آن برای اهالی شهر و گردشگران را بسیار ساده می نماید. به دلیل منظره چشم نواز باغ های ادواردز، بعضی از عروس و دامادها برای عکاسی از بخش هایی از آن استفاده می نمایند. اهالی تورنتو و همچنین گردشگران علاقه مند در این باغ یا پارک طبیعی به قدم زدن، دویدن، دوچرخه سواری و پیک نیک می پردازند. باغ های ادواردز بخشی از باغ های گیاه شناسی تورنتو به شمار می فرایند.

باغ های آلان

باغ های آلان یا Allan Gardens Conservatory یکی دیگر از مجموعه باغ های طبیعی کشور کانادا و شهر تورنتو است. این پارک زمانی ملک خصوصی یکی از خیرین و دهشمندان کانادایی بوده است. او این مکان را به عنوان یک مکان عمومی به شهرداری تورنتو اهدا نموده است. در باغ های آلان یک گلخانه شیشه ای با گنبدی به سبک معماری دوران ویکتوریایی هم وجود دارد. گردانندگان این پارک طبیعی، رفتار بسیار خوشایندی با بازدیدنمایندگان دارند و گردشگران می توانند چند ساعت را به گشت و گذاری آرامش بخش در این پارک سپری نمایند.

باغ وحش تورنتو

باغ وحش تورنتو که یکی از عظیمترین باغ وحش های آمریکای شمالی به شمار می رود، مجموعه ای قابل توجه از گونه های حیات وحش این قاره و دیگر نقاط دنیا را گردآورده است. باغ وحس تورنتو با هدف پیوند دادن و آشتی دادن انسان ها و حیات وحش شکل گرفته و شما حتی با خودروی شخصیتان می توانید وارد یک جهت سافاری مخصوص شوید و از درون خودرو، جانداران را تماشا کنید. مخصوصا اگر با فرزندانتان به تورنتو سفر می کنید، این باغ وحش برایششان بسیار جالب خواهد بود. زیرا کارگاه ها و کلاس هایی برای نونهالان در این باغ وحش وجود دارد که آنان را با طبیعت و حیات وحش آشنا می نماید.

آکواریوم ریپلی کانادا

آکواریوم ریپلی کانادا یا Ripleys Aquarium of Canada یکی از مجموعه نقاط گردشگری شرکت توریستی ریپلی است. بسیاری از کسانی که با پرواز تهران تورنتو به این کشور سفر می نمایند گذرشان به یکی از مکان های این مجموعه عظیم خواهد خورد. آکواریوم ریپلی در پایین برج مخابراتی تورنتو مشهور به CN جای گرفته است و برای سنین مختلف جذابیت خاص خودش را دارد. شما با رفتن به آکواریوم ریپلی وارد دنیای 20 هزار جاندار آبزی و نیمه آبزی می شوید که در این آکواریوم عظیم زندگی می نمایند. این آکواریوم طولانی ترین تونل آکواریومی قاره آمریکا را در اختیار دارد و چیزی در حدود 5.7 میلیون لیتر آب در آن واقع شده است. در آکواریوم ریپلی می توانید انواع کوسه ها و جانداران آبزی مختلفی را ببینید که شاید در هیچ زمان دیگری این فرصت برایتان فراهم نگردد. در دو ساعتی که در این آکواریوم سپری می کنید می توانید تجربه های شگفت انگیزی از مشاهده زندگی جانداران اقیانوس های دنیا به دست بیاورید.

پارک جزیره تورنتو

پارک جزیره تورنتو یا toronto island park در ساحل دریاچه اونتاریو و در نزدیکی خاک اصلی تورنتو قرار گرفته است. شما اگر با خرید بلیط خارجی سفرمارکت خود را به این شهر رساندید، می توانید با کرایه یک قایق خود را به این مجموعه جزایر کوچک و زیبا برسانید و دور از شهر شلوغ و پرجمعیت تورنتو، دمی بیاسایید. می توانید در این جزایر کوچک نزدیک به هم، دوچرخه سواری کنید یا از مناظر چشم نواز دریاچه و دورنمای شهر لذت ببرید. یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین بخش های پارک جزیره تورنتو، پارک تفریحی Centreville Amusement Park یا سنترویل است. این پارک تفریحی از باسابقه ترین شهربازی های کشور کانادا به شمار می رود که در پهنه طبیعی جای گرفته است.

باغ گیاه شناسی تورنتو

باغ گیاه شناسی تورنتو یا Toronto Botanical Garden در حدود 16 هزار مربع مساحت دارد و در خود گونه های مختلفی از گیاهان و درختان را جای داده است. شما در باغ گیاه شناسی تورنتو نه تنها طیف گسترده ای از گیاهان و درختان بومی و غیربومی آمریکا را می بینید، بلکه می توانید به گونه کارگاهی و بسیار نزدیک، با دنیای طبیعت و فضای سبز آشنا شوید. کافه نوشیدنی های طبیعی و فروشگاه خرید بذر و نهال از دیگر بخش های جالب این باغ گیاه شناسی است.

پارک بلوفرز

پارک بلوفرز یا Bluffers Park یک منطقه نیمه طبیعی نیمه مصنوعی است که با هدف ایجاد یک فضای طبیعی در بستر ساحل طبیعی دریا ساخته شده است. پارک بلوفرز در حومه شمالی تورنتو جای گرفته و شما برای رسیدن به آن باید در امتداد ساحل دریاچه اونتاریو به سمت شمال حرکت کنید. مهمترین ویژگی این پارک، چشم انداز مسحورنماینده از دریاچه اونتاریو مخصوصا در زمان غروب خورشید است. خدمات رفاهی مانند رستوران، کافه، قایق های تفریحی و تفریحات و ورزش های آبی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این پارک طبیعی و تفریحی تورنتو است.

البته پارک های طبیعی تورنتو به همین ها ختم نمی گردد. پارک های شهری طبیعی دیگری مانند Tommy Thompson Park یا پارک تامی تامپسون که از مناطق مناسب پرنده نگری است و باغ موسیقی تورنتو Toronto Music Garden را هم باید در لیست نقاطی که گردشگران باید به آن سربزنند گنجاند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143007

به "طبیعت شهر تورنتو و جاذبه های طبیعتگردی این شهر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت شهر تورنتو و جاذبه های طبیعتگردی این شهر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید