شیراز ، رستورانی بر گرفته از نمک

به گزارش مجله سرگرمی، به نقل از پورتال ساخت وساز، نمک به عنوان قوی ترین و ایمن ترین عنصر طبیعی با خاصیت گندزدایی جهت طراحی یک رستوران با اهداف معماری سبز مورد توجه گروه طراحی نهاده شد. نمک طبیعی با انتشار یون های cl2 و o2 هوای پیرامون خود را تصفیه کرده و هوای الوده شهری را به نحوی فیلتر مینماید.

شیراز ، رستورانی بر گرفته از نمک

گروه طراحی این پروژه با توجه به قرارگیری معادن نمک طبیعی و دریاچه ها در نزدیکی پروژه که از آن ها نمک تهیه می گردد، بر آن شد که کل رستوران را از اشکال مختلف نمک چون پودر، سنگ و لایه های فشرده نمکی بسازد.

همچنین دیواره ها و سکوهای نشیمن با الهام از لایه بندی غارهای نمکی و به صورت مدرن طراحی شدند به نحوی که جوابگوی مراجعین رستوران و عملکردهای خاص آن چون اشپزخانه و کانتر فروش باشد. طراحی پلکان علاوه بر تمامی نکات اجرایی می بایست در امتداد دیواره های شکل دهنده فضا باشد و امتداد فضای طبقه پایین را با حرکتی پیچشی به طبقه بالا منتقل کند. کف پله ها و جایگاه ها و دستگیره درب ورودی از ذوب قوطی های نوشابه آلومینیومی جمع آوری شده از رستوران های پیرامون پروژه، ریخته گری شدند. کلیه میزها از سنگ نمک طبیعی طراحی و ساخته شدند. همچنین جایگاه ها به صورت اختصاصی برای پروژه طراحی و با المینیوم ریخته گری شدند. همه اتصالات شیشه ها و دستگیره درب ورودی نیز برای این پروژه طراحی و ریخته گری شده است.

منبع : خبر آنلاین

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: لست سکند
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65402

به "شیراز ، رستورانی بر گرفته از نمک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیراز ، رستورانی بر گرفته از نمک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید