شراکت ایران در جام جهانی 2022 ، شایعه می ماند؟

به گزارش مجله سرگرمی، آنچه قطری ها هنگام برگزاری جام جهانی 2022 به آن احتیاج دارند، فراهم کردن شرایطی برای حضور هرچه بهتر طرفداران است، علاوه بر اینکه قطری ها به هتل های بیشتری برای اسکان طرفداران احتیاج دارند.

شراکت ایران در جام جهانی 2022 ، شایعه می ماند؟

با پیش کشیده شدن بحث 48 تیمی شدن جام جهانی بحث برگزاری بازی ها یا برپایی اردوهای برخی تیم ها در کشورهای همسایه قطر مطرح شد و جزیره کیش برای این مهم اعلام آمادگی کرد.

تا به حال چند جلسه میان مسئولان عالی رتبه ایران و قطر در خصوص همکاری دو کشور هنگام برگزاری جام جهانی اجرا شده و مسوولان فوتبال دو کشور هم چند بار در این خصوص جلسه داشتند اما این مسائل بیشتر به مسائل خارج از چارچوب مذاکرات فوتبالی ارتباط دارد که نقش وزرا، سفرا و همچنین مسوولان سیاسی می تواند مؤثر باشد.از طرفی ناصر دبیرکل کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در یکی از سفرهای خود به ایران حتی در نشست خبری برای شرح بیشتر درباره جام جهانی شرکت کرد.او در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد در صورتی که قطر برای برگزاری بازی های جام جهانی 2022 احتیاج به استادیوم های بیشتری داشته باشد از ایران یاری بگیرد، گفته بود:نه، ما هرگز بازی ها را خارج از قطر برگزار نمی کنیم.

ناصر الخاطر همچنین با بیان اینکهیاریی که ایران می تواند به قطر بکند صعود به جام جهانی است به این دلیل که آن قدر ایرانی ها مشتاق فوتبال هستند که من همه جا حضور پرشور آنها را دیده ام،اظهار داشت:فکر می کنم صعود ایران به جام جهانی 2022 مهم ترین یاریی است که به قطر خواهد شد. این مسئله از نظر فوتبالی بود، اما از نظر تجاری هم صحبت هایی بین دو دولت اجرا شده است. ما برای ساخته شدن برخی امکانات مان به یاری هایی احتیاج داریم. ما برای تهیه مواد اولیه با مشکل روبه رو هستیم و ایران می تواند در این زمینه به دولت قطر یاری کند.هرچند پس از گذشت بیش از دو سال این همکاری ها در حال اجرا است و ایران تا به حال همکاری هایی با همسایه جنوبی خود داشته است، اما این همکاری ها در زمان جام جهانی نیز ادامه خواهد داشت.

آنچه قطری ها هنگام برگزاری جام جهانی 2022 به آن احتیاج دارند، فراهم کردن شرایطی برای حضور هرچه بهتر طرفداران است، علاوه بر اینکه قطری ها به هتل های بیشتری برای اسکان طرفداران احتیاج دارند، مطمئناً حضور حدوداً یک ماهه طرفداران در کشوری مانند قطر که جاذبه های گردشگری کمی دارد، باعث کاسته شدن جذابیت ها برای آنها خواهد شد. مطمئناً قطری ها نمی توانند فقط با فراهم کردن شرایطی چون برگزاری کنسرت، نمایش و امکانات ساحلی گردشگران جام جهانی را راضی نمایند، ازهمین رو آنها به دنبال استفاده از کشورهای همسایه در این زمینه هستند و بحثی هم که درباره جزیره کیش مطرح شده، بیشتر برای اسکان و استفاده از جاذبه های گردشگری این جزیره جنوبی ایران و شمالی قطر است، موضوعی که ناصر الخاطر دو سال پیش هم به آن اشاره هایی داشت و گفته بود:ما هر زمانی که در مورد آینده صحبت کردیم گفته ایم که این جام جهانی برای قطر نیست بلکه همه کشورهای منطقه از آن سود می برند.کشورهای شمال آفریقا، غرب آسیا و حتی ترکیه می توانند از این جام جهانی منفعت ببرند و امیدوارم تأثیر برگزاری جام جهانی در تمام کشورهای منطقه حس گردد.همچنین در مورد صنعت توریسم برنامه های ویژه ای داریم تا بتوانیم از کشورهای منطقه در این زمینه داوطلب هایی داشته باشیم.

دبیرکل کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 با اشاره به اینکه ایرانی ها با پرواز یک ساعت و نیمه می توانند برای تماشای مسابقات به قطر سفر نمایند و دوباره به کشور خود برگردند، به صورت غیرمستقیم به استفاده از ایران برای سفر سایر طرفداران جام جهانی هم اشاره نموده بود. شرکت قطر ایرویز که جزو بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی دنیاست، اکنون پروازهای مستقیمی به تهران، شیراز و مشهد دارد.همچنین از چند هفته دیگر پروازهای آنها به شیراز افزایش پیدا می نماید و خط هوایی دوحه اصفهان افتتاح خواهد شد.

آنها به دنبال راه اندازی پروازهای دیگری به مناطق توریستی ایران هستند تا آماده جام جهانی 2022 باشند، ازهمین رو بحث راه اندازی خطوط هوایی مستقیم به کیش و تبریز وجود دارد تا قطری ها به این شکل بخشی از طرفداران جام جهانی 2022 را در زمانی که مسابقات مدنظر آنها برگزار نمی گردد به ایران منتقل نمایند، شرایطی که باعث می گردد هم به لحاظ توریستی طرفداران جام جهانی را راضی نمایند و هم از نظر اسکان بتوانند از هتل های ایران نیز بهره ببرند. این برنامه ها البته فقط به استفاده از مناطق توریستی ایران اختصاص ندارد و کشورهای دیگری در منطقه مانند امارات، اردن، عمان، مصر و... می توانند مقصد بسیاری از مسافران جام جهانی باشند.

بیشتر بخوانید:

  • ایران و میزبانی جام جهانی 2022: رویای ممکن

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8047

به "شراکت ایران در جام جهانی 2022 ، شایعه می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شراکت ایران در جام جهانی 2022 ، شایعه می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید