سفر به کشور شیلی؛ کشوری دیدنی و زیبا در قاره آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، هنگامیکه صحبت درباره جاذبه سطح زمین است، شیلی انواع آن را دارد. با توجه به ابعاد نسبت باریک کشور، ممکن است وجود یخچال های طبیعی، کوهستان، بیابان های فلات قاره، جزایر گرمسیری و منظره ها شهری مایه مباهات باشد. با ما در راهنمای سفر به کشور شیلی همراه شوید تا شما را با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شیلی آشنا کنیم.

سفر به کشور شیلی؛ کشوری دیدنی و زیبا در قاره آمریکا

در بیابان سن پدرو د آتاکاما به ستاره ها خیره شوید

آسمان کاملا صافی در شیلی وجود دارد. آسمان شب بیابان دوردست آتاکاما قابل قیاس با جای دیگری نیست و میزبان آلما، رصدخانه ای بین المللی با گران قیمت ترین تلسکوپ زمینی در دنیا است. جادوی آسمان آتاکاما، ترکیب ارتفاع، آب و هوای خشک و آلودگی نوری اندک به همراه جلوه های ویژه فوق العاده هست. در هر جای شیلی می توانید به دیدنی ستاره ها بپردازید تا مسحور شوید. با یک تلسکوپ بزرگ در بیابان آتاکاما به ستاره ها خیره شده تا از زیبایی آسمان حیرت زده شوید.

به تور هنر خیابانی والپو بپیوندید

در سفر به مشهورترین جاذبه های توریستی شیلی، حتما به تور هنر خیابانی والپو بروید. والپارایسو که برای ساکنان باسم والپو شناخته شده، شهر ساحلی شیلی است؛ یک بندر ناهموار و مسکونی که در آن ذوق و حرارت گردش در هزاران کوچه باریک تزئین شده با هنر خیابانی در جریان هست. این شهر دارای بعضی از بهترین هنرهای خیابانی در آمریکای لاتین بوده و هزار تویی از عمارت های مخروبه و جزایر بی نظم، هاله ای رنگارنگ را بر فراز شهر پدید می آورد که می توانید از آن به هنگام سفر به کشور شیلی لذت ببرید.

از شهر قدیمی سانتیاگو بازدید کنید

سانتیاگو، شهری مدرن است. حتما، در کوچه های شهر قدیمی که از طریق بلاس آرتس و محله بلاویستا در دو طرف رودخانه محصور شده اند، بگردید. اینجا، قلب شهر است؛ جایی که برای طبقه روشنفکر سانتیاگو برای اقامت در طی شورش و آشوب انتخاب شد. امروزه، آنجا میزبان بعضی از بهترین موزه ها و گالری ها و پاتوق هنرمندان است. موسیقی زنده، نمایش های کمدی، گردهمایی تئاتر در خیابان های باریک این محله سنتی و یک گردش عصرگاهی از مشهورترین جاذبه های توریستی شیلی بشمار می آیند.

آخر هفته ها و هنگامیکه بقیه شهر استراحت می نمایند، محله لاستاریا در بلاس آرتس تبدیل به محیط زندگی همراه با بازارهای سرباز پرطرفدار و قفسه های کتاب می گردد. بعلاوه، اینجا یکی از بهترین خیابان ها برای خرید قهوه مرغوب در شیلی است. پس، یک لیوان بردارید و به آرامی در میان خیابان های خوش چشم انداز شهر که به یک پیاده روی انرژیک ختم می گردد، گشت بزنید.

بیشتر بخوانید9 مورد از بهترین فعالیت هایی که می توان در سانتیاگو انجام داد

جشنی با غذاهای دریایی شیلی برگزار کنید

دمای خنک دریا شاید برای شناگران دلچسب نباشد، اما برای ماهیگیران دلچسب است. مطمئنا علت آن، جریان آب سرد بوده که باعث می گردد خط ساحلی شیلی دارای یک ویترین حسادت برانگیز از غذاهای دریایی خوشمزه باشد؛ صدف، گوش ماهی، کالم (نوعی صدف خوراکی)، خرچنگ، آبالون (نوعی صدف خوراکی)، میگو و بعضی دیگر. براساس راهنمای سفر به کشور شیلی باید بدانید که آنها را از هر نوعی خواهید یافت؛ خام، پخته، کباب شده و سویچه شده (Ceviche-ed).

در راستا دابلیو پیاده روی کنید

راستا دابلیو مهمترین علت برای سفر به شیلی است. اگر شما مشتاق پیاده روی هستید، این راستا در اطراف کوهستان تورس دل پاینه باید در لیست مشهورترین جاذبه های توریستی شیلی باشد. طی یک سفر چند روزه در اطراف کوه زیبای پاینه و در کمتر از یک هفته، شما کوه ها، دریاچه ها، تالاب ها، یخچال های طبیعی را پشت سر خواهید گذاشت و در راستا گذر از جنگل ها هم با کرکس، گواناکو (نوعی شتر بومی)، ناندو (نوعی شترمرغ) و شاید حتی شیر کوهی روبرو شوید. این اکوسیستم حفاظت شده از طریق یونسکو یکی از مقاصد دوردست در دنیاست و هر ساله بیش از 250000 توریست را بخاطر زیبایی و حیات وحش دست نخورده اش جذب می نماید.

در شیلوئه بدنبال کلیساها و جادوگران بگردید

این مجمع الجزایر با 41 جزیره جایی واقعا خاص است. این سواحل عریض و جنگل های انبوه با شکوهند. اما، این نمای فرهنگی شیلوئه بوده که از همه چیز مجذوب کننده تر است. فسلفه و ادیان بومی و خارجی در این مجمع الجزایر خوش چشم انداز که زمانی میزبان بیش از 150 کلیسای چوبی بود، با هم برخورد دارند. چه به جادوگران اعتقاد داشته باشید چه نه، یک سفر به شیلوئه لرزه بر اندام شما خواهد انداخت. اگر هنگامیکه در شیلوئه هستید به یک مراسم مینگا برخورد کردید، در آن شرکت کنید. این یک رسم کهن است که در آن، تمامی همسایگان برای یاری به یک همسایه برای اسباب کشی جمع می شوند. شاید بپرسید چرا یک مراسم اسباب کشی مجذوب کننده است؟ زیرا در شیلوئه همسایگان واقعا خانه را برداشته و آن را جابجا می نمایند.

خانه های چوبی بر روی تکه های چوب بار شده و به روی جریان آب شناورند. سپس، در مکان نو یک جشن خوراکی و نوشیدنی برگزار می گردد که بسیار شبیه میهمانی پاگشا در سایر نقاط دنیا است.

با موآی در جزیره راپا نوی سلفی بگیرید

اگر یک سفر عالی برای سلفی گرفتن وجود داشت، این آن سفر بود: با سنگهای بسیار بزرگ از سر موآی در جزیره راپا نوی، جایی در مثلث پلینزی و پر از اساطیر و افسانه های باستانی سلفی بگیرید. آنچه از قبیله باستانی باقی ماند، 887 مجسمه سنگی بوده که شبیه سرها و آدمک هایی هستند که بر روی سکوهای سنگی قرار گرفته اند. براساس راهنمای سفر به کشور شیلی، به داستان سرگرم نماینده اینکه چگونه این مجسمه ها ساخته، منتقل شده یا چگونگی تخریبشان از طریق بومیان گوش دهید و از منظره ها بی سرانجام اقیانوس آرام لذت ببرید.

در آتاکاما با چشمه های آب گرم از خواب بعضیزید

ال تاتیو در بیابان آتاکاما یکی از زیباترین بسترهای چشمه آب گرم در دنیا بوده و هنگام طلوع آفتاب بهترین زمان برای مشاهده آن است. در آنجا بیش از 80 چشمه آب گرم فعال وجود دارند که از آنها ستونهای بخار با نمایشی زیبا خارج می شوند و گاهی ارتفاع آنها به شش متر می رسد. هنگامیکه خورشید طلوع کرد و شما اطراف بستر چشمه آب گرم پیاده رویتان را در دمای زیر صفر انجام دادید، با یک فنجان قهوه یا فرورفتن در حمام آب گرم حرارت دیده با چشمه خود را گرم کنید.

ردپای پابلو نرودا را دنبال کنید

خانه های شاعر معروف شیلی معبدی برای افراد اهل قلم است. براساس راهنمای سفر به کشور شیلی، ردپای شاعر شیلی برنده جایزه نوبل، سیاستمدار و دیپلمات را با بازدید از سه خانه او در سه محیط متفاوت دنبال کنید؛ موزه لا چاسکونا در محله نامتعارف باریو بلاویستا در سانتیاگو، خانه و یادبود لا سباستیانا با منظره ها پر از رنگ والپارایسو در بالای تپه و خانه بزرگ خانوادگی او در ایسلا نرگا. هر کدام یک بخش متفاوت از زندگی نرودا را نشان می دهند و شما را به بعضی از مجذوب کننده ترین قطب های فرهنگی شیلی می برند.

در یخچال های طبیعی پاتاگونیا قایق سواری کنید

رودخانه های یخ یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی شیلی بوده که به سرعت ناپدید می شوند. مقصدهای کمی هستند که شما می توانید شاهد شکوه این یخ های بزرگ باشید و به عمق آبی رنگ آنها خیره شوید. در میان منطقه ها آیسن و ماگایانز هزاران یخچال طبیعی وجود دارند که شما می توانید با پیاده روی یا دوچرخه سواری از آنها بازدید کنید. اما، مهمترین بخش بازدید از یخچال های طبیعی شیلی، نزدیک شدن به آنها از طریق بازدید از آنها بر روی آب است. شما می توانید سوار یک کایاک بین کوه های یخ تا دیواره های یخچال باشید یا حتی با یخ شکن روی یک یخچال طبیعی قدم بزنید.

در پیچیلمو موج سواری کنید

این بخش از مشهورترین جاذبه های توریستی شیلی با موج هایی به ارتفاع 25 فوت، جایی برای تازه کاران نیست. اینجا با موج هایی مرگ و زندگی وار محل پرورش بهترین موج سوار آمریکای جنوبی، رومن ناوارو است. صرف رفتن به داخل آب به میزان کافی چالش برانگیز است، اما مدیریت سواری و به موقع رسیدن به موج عملی نشاط آور بوده که برای شما اعتبار به ارمغان می آورد. ساحل شیلی سرد است. یک مایو و کلاه ایمنی موج سواری برای برخورد اجتناب ناپذیر با امواج بپوشید. اگر به موج های بزرگ علاقه ای ندارید، نقاط بسیاری برای موج سواری آسان تر در امتداد ساحل شیلی وجود دارند که شامل آبهای گرم در ایگیگه هم می شوند.

یک سفر جاده ای به بزرگراه روتا 5 داشته باشید

بزرگراه روتا 5 از پشت بیابان آتاکاما تا ورودی پاتاگونیا کشیده شده و یک سفر جاده ای محشر را پدید می آورد. بزرگراه از میان دره های تاکستان، جنگل های حیات وحش و نمکزارها می گذرد. چه به سمت ساحل و خط ساحلی چه به سمت منطقه ها کوهستانی و دریاچه ها در شرق برانید، همیشه در روتا 5، شریان اصلی جابجایی شیلی راستاتان را به سرانجام خواهید رساند. روتا 5 در پورتو مونت به سرانجام می رسد، ولی از آن منطقه می توانید راه کاراترا آوسترال را در میان منظره ها حیات وحش پاتاگونیا در پیش بگیرید که زیباترین راه برای سرانجام دادن به سفر جاده ای طولانی مدت براساس راهنمای سفر به کشور شیلی است.

در دامنه یک آتشفشان اسکی کنید

شیلی سرزمین آتشفشان هاست و بیش از 2000 آتشفشان برای گردش وجود دارند که بیشتر آنها با یک چشم انداز زیبای مخروطی برف سفید پوشیده شده اند. درحالیکه مجتمع های اسکی بسیاری در کوه های فراوان شیلی قرار دارند، آتشفشان های شیلی هم برای اسکی اسنوبرد سرازیری های هیجان انگیزی را ارائه می دهند، بخصوص سرازیرهای محبوب اسکی که در آتشفشان های ویاریکا، کتروپیان (Quetrupillan) و لونکیمای (Lonquimay) پیدا شدند. درمان ایده آل خستگی یک روز اسکی در دامنه آتشفشان هم یک استراحت عصرگاهی در استخر آب گرم است.

پنگوئن ها را در گردش دریایی ببینید

دیدن کمی پنگوئن با بیش از یک میلیون سکونتگاه در آبهای شیلی کار سختی نیست. در واقع، شیلی میزبان گونه های مختلف پنگوئن از قبیل کینگ، هومبولدت (Humboldt)، جنتو، مگلانیک، ماکارونی و راک هاپر جنوبی است. براساس راهنمای سفر به کشور شیلی باید بدانید که خارج از ساحل ایسلا داماس، یک کلونی دیگر از پنگوئن ها وجود دارد؛ جایی که می توانید دلفین ها و شیرهای دریایی را هم ببینید.

رسوم فیستاس پاتریاس را تجربه کنید

تا بحال نام مراسم فیستاس پاتریاس به گوشتان خورد؟ این تعطیلات در شیلی حتی از تعطیلات کریسمس و سال نو هم بزرگتر است. تعطیلات ملی بطور رسمی روز 18 سپتامبر جشن گرفته می گردد، اما میهمانی تا یک هفته هم طول می کشد. انتظار میهمانی های خیابانی پر جمعیت، جشن های سنتی کوئکا، اندازه زیادی امپاندا، به اهتزاز درآمدن زیاد پرچم ها و پیسکو سور را داشته باشید. شاید علت اینکه تمام مردم شیلی در جشن شرکت می نمایند، این باشد که در روز اول بهار برگزار می گردد و علتی برای خوشحالی پس از زمستانی سرد و طولانی است.

کورانتو را تجربه کنید

کورانتوی شیلی به همان میزان که در آشپزخانه ها خورده می گردد، در مراسم و جشن ها هم مصرف دارد. این غذا شامل حلزون صدف دار، گوشت، سیب زمینی و سبزیجات پخته در یک تنور عمیق با حرارت از زیر است. لایه های برگ نالکا هم برای جداسازی مواد اولیه استفاده می گردد.

در دریاچه دیستریکت ماجراجویی کنید

دیدن دریاچه دیستریکت از ماجراجویی های سفر به شیلی است؛ آسمان آبی شفاف و چشمک زننده دریاچه، آتشفشان های پوشیده از برف و جنگل های سبز انبوه در همان حین که به هنرمندان رویاگرا الهام می بخشند، جست و جو گران و ماجراجویان بسیاری را برای فعالیت های حومه شهر از جمله پیاده روی، دریانوردی، اسکی، پرواز، ماهیگیری حین پرواز، دوچرخه سواری کوهستان، زیپ لاین، چتربازی، آتشفشان نوردی و غارنوردی آتشفشان به سمت خود می کشانند.

آلپاکا و فلامینگو را در بیابان آتاکاما دیدن کنید

در سفر به شیلی به دیدنی آلپاکا و فلامینگوها در بیابان بروید. صحبت از حیات وحش در بیابان به نظر یک تناقض می رسد، اما شما با دیدن آن غافلگیر خواهد شد. آتاکاما شاید خشک ترین بیابان در دنیا باشد، ولی اتفاقا میزبان بسیاری از گونه های مجذوب کننده حیات وحش مانند فلامینگوی بنفش، ویکونیا (نوعی شتر با میزان کوچک، شترچه)، آلپاکا، گواناکو، ویسکاچا (نوعی جونده) و مارمولک است.

در آندس اسب سواری کنید

مردم شیلی به میزان همسایشان به اسب سواری بها نمی دهند، ولی شیلی دارای یک فرهنگ غنی کابویی است. کابوی شیلی که با اسم هوآسو شناخته شده، استاد گاو بازی و اسب سواری در کوهستان است. در فرهنگ اسب دوانی شیلی در کوهستان آندس غرق شوید؛ جایی که می توانید پیش از میل کردن آسادو سنتی شیلی از راستاهای رودخانه ای عبور کنید و از تپه ها بالا بروید. هرچند ایده رفتن از آندس به آرژانتین با اسب رویای هر اسب سواری است، اما در واقع کارهای اداری به نسبت پر زحمت بوده و شامل بردن اسب ها به مرز هستند.

در بازار مرکزی غذا بخورید

شما می توانید بسیاری از مواد غذایی را در بازار مرکزی پیدا کنید؛ یک فروشگاه مواد غذایی شلوغ و پرهیاهو که شما می توانید هر چیزی را از میوه خوشمزه چری مویا تا توتیای دریایی تازه صید شده را خریداری کنید. می خواهید از یک فروشگاه گمنام بازدید کنید؟ فروشگاه لا وگا در پشت سنترال مارکت، جایی که بیشتر معاملات صورت می گیرند و شما یک فروشگاه مواد غذایی بزرگتر و شلوغ تر را خواهید یافت.

راستاتان را در جزیره رابینسون گم کنید

در واقع شما نمی خواهید مانند مورد دانیل دافوئه پیشگام مفقود شوید، اما شما حتما می خواهید که در این جزیره گرراستای در مجمع الجزایر خوآن فرناندز رها شوید. این جزیره با منطقه ای شامل تالاب ها، ساحل های نخل، مرجان ها و کلبه های روستایی زیبا بهشت دوستداران طبیعت است. در این جزیره شیرجه اسکوبا به میزان غواصی هیجان انگیز اسنورکل معروف است، مخصوصا در ناحیه ای که خرابه های ناشی از ناوهای جنگی جنگ دنیای در آن قرار دارند. این جزیره دارای بهترین نوع خرچنگ است و اگر شما مایل به امتحان کردن آن هستید، با بومی ها به صید خرچنگ بروید تا شکار تازه خود را بدست آورید.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: همگردی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 161530

به "سفر به کشور شیلی؛ کشوری دیدنی و زیبا در قاره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشور شیلی؛ کشوری دیدنی و زیبا در قاره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید