سعید معروف: هرگز به بازنشستگی فکر نمی کنم، پلی استیشن بازی می کنم و کتاب فلسفه می خوانم، تعطیلات به کالیفرنیا می روم

به گزارش مجله سرگرمی، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران گفت: والیبال، مهم ترین موضوع زندگی من است و تا زمانی که مفید باشم، بازی خواهم کرد.

سعید معروف: هرگز به بازنشستگی فکر نمی کنم، پلی استیشن بازی می کنم و کتاب فلسفه می خوانم، تعطیلات به کالیفرنیا می روم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه ایتالیایی گاتزتو دلو اسپورت، سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران و بازیساز اصلی تیم سیه نا ایتالیا که بیشترین دنبال نماینده را در تمام سری A1 دارد برای گذراندن تعطیلات به کالیفرنیا می رود.

او در خلال تعطیلات سال نوی میلادی گفت: تعطیلات برای همه بازیکنان ، یک امر طبیعی است ولی من در ایران هیچگاه فرصت جشن دریافت سال نو را نداشتم چون همیشه در اردوی تیم ملی بودم.

معروف ادامه داد: من زندگی خصوصی خودم را دارم و دوست ندارم برای پیاده روی بیرون بروم با این حال در فرصت کمی که داشتم، شهر سیه نا، فلورانس و برج پیزا را دیدم. اگر در خانه بمانم برایم فرقی نمی کند که در آمریکا، برزیل، ایتالیا یا ایران باشم.

مصاحبه روزنامه گاتزتو دلو اسپورت را با سعید معروف می خوانید:

لقب پادشاه یا شاهزاده از کجا آوردی؟ نه، من پادشاه نیستم بلکه مردم برای من و عملکردم در والیبال احترام زیادی قائل هستند. بازی های خوب ما از جام دنیای 2011 آغاز شد که ما توانستیم در مقابل قدرت های بزرگ دنیا بایستیم و نتیجه بگیریم.

والیبال در ایران چگونه است؟ والیبال در ایران، ورزش محبوبی بود ولی از سال 2011، طرفداران آن، دیوانه وار رشد کردند. بلیت های مسابقه همیشه پیش فروش می گردد و سالن بازی از 3 یا 4 ساعت قبل پر می گردد. من از کسانی که عاشق والیبال و نه فقط نتیجه آن هستند، بسیار متشکرم. به اعتقاد من، اگر کسی واقعاً چیزی را بخواهد و خواهان تغییر چیزی باشد، قطعاً به هدف خود خواهد رسید. من از دیدن تعداد زیاد تماشاگران ایرانی در سالن های خارج از کشور، بسیار خوشحال و سرشار از انرژی و احساسات می شوم.

دلت برای چه چیزی در ارومیه تنگ می گردد؟ هیچ چیز چون زندگی روزانه در همه جا مثل هم است ولی دلم برای پدر، مادر و خواهرم و خلاصه همه تنگ شده است. من به وسیله پیغام رسان های اجتماعی با آنها در تماس هستم.

از زمانی که به سیه نا آمده ای فقط 3 پست در اینستاگرام گذاشته ای ولی با این حال 1.692.436 دنبال نماینده داری. 71 درصد از دنبال نماینده های من در ایران هستند. خوشبختانه اینستاگرام، جزو معدود شبکه های اجتماعی مجاز در ایران است. 3 درصد هوداران من هم از آمریکا هستند. من پست های زیادی ندارم چون همه چیز مرتب و خیلی به سرعت در حال تغییر است. آپدیت بودن خیلی سخت است. با این حال به همه طرفدارانم احترام می گذارم و به آنها حق می دهم که بدانند زندگی خود را در ایتالیا چگونه می گذرانم.

اگر روزی والیبال بازی نکنی، چه می کنی؟ من به چیزی جز والیبال فکر نمی کنم و از شهری آمده ام که والیبال را نفس می کشند و برای هر بازی بدون نظر دریافت سطح آن، 10 تا 11 هزار نفر به سالن می آیند. با وجود دایی های من که والیبالیست بودند، گزینه دیگری برای انتخاب باقی نمی ماند و والیبال، نخستین چیزی است که به آن فکر می کردیم.

آیا به ورزش های دیگر هم علاقه داری؟ من بسکتبال آمریکا را تعقیب می کنم و هیچ مسابقه تنیسی را از دست نمی دهم همچنین به لیگای اسپانیا و لیگ برتر انگلیس هم علاقمندم. فوتبال سری A ایتالیا تا 10 سال قبل، بسیار پرطرفدار بود و من امیدوارم باز هم به آن دوران برگردد. تیم های یوونتوس و اینترمیلان در ایران، طرفداران زیادی داشتند. من بیلیارد هم دوست دارم. به هر حال در هر ورزشی، چیزی برای یاد دریافت وجود دارد.

در حال حاضر، 33 سال داری. تا چه سنی می خواهی به بازی ادامه دهی؟ من هرگز به بازنشستگی فکر نمی کنم. من با والیبال زندگی می کنم و نمی خواهم که زندگی بدون والیبال فکر کنم. والیبال، مهم ترین موضوع زندگی من است و تا زمانی که مفید باشم، بازی خواهم کرد. اگر در انتها دوران بازی حرفه ای خود، فرصتی داشته باشم، دوست دارم مربی شوم.

خارج از والیبال چه می کنی؟ قسمت زیادی از وقت من در سالن تمرین می گذرد. وقتی که وقت آزاد داشته باشم، دوست ندارم کار دیگری انجام دهم و در خانه می مانم تا فوتبال پلی استیشن بازی کنم. کتاب های فلسفه می خوانم چون علاقه زیادی به یادگیری از منابع مختلف دارم.

برنامه تو برای تعطیلات چیست؟ ما معمولاً زمان زیادی برای تعطیلات نداریم ولی اگر فرصتی دست دهد دوست دارم به آمریکا و به ویژه کالیفرنیا بروم.

حضور در ایتالیا، دومین تجربه تو از بازی در خارج از ایران است. بازی در کازان چطور بود؟ زندگی در روسیه به خاطر برف و سرما، خیلی سخت است ولی زنیت، یکی از بهترین باشگاه های دنیا است. من نکات زیادی آموختم و به قهرمانی های متعددی رسیدم. بهترین بازیکنان دنیا اما در ایتالیا بازی می نمایند. چهار تیم نخست جدول، خارق العاده هستند و هر روز چیزی برای یاددریافت وجود دارد.

آیا تا کنون آنطور که انتظار داشتی در سری A بازی نموده ای؟ همه بله و هم نه. ما 5 بازی را 3 بر 2 باختیم در حالی که می توانستیم برنده شویم. ما لیگ را با 8 شکست متوالی آغاز کردیم ولی حس می کنم می توانیم شرایط را عوض کنیم. ما تیم خوب و بازیکنان بزرگی داریم. ما انتظار نداریم که در صدر جدول باشیم و می خواهیم به میانه های جدول برسیم. تیم ما در آینده بهتر خواهد شد.

تو سابقه کار کردن با خوان سیچلو را داشتی ولی اوضاع آنطور که انتظار داشتید پیش نرفت. من 3 سال با سیچلو در تیم ملی ایران بازی نموده بودم. الآن زمان بازی کردن است و بهتر است اظهار نظر در مورد سیچلو و زانینی (سرمربیان پیشین و فعلی سیه نا) را به بعد از لیگ واگذار کنیم.

تو کاپیتان تیم ملی ایران هستی و به عنوان کاپیتان تیم سیه نا هم انتخاب شدی. شرایط تو با این مسئولیت چگونه است؟ من ارتباط خوبی با بازیکنان تیم دارم و در سال های اخیر نیز مسئله ای بین من بازیکنان تیم نبوده است. من آغاز به یادگیری زبان ایتالیایی نموده ام. وقتی ایتالیایی یاد بگیرم، می توانم شخصیتم را بهتر نشان دهم و همه مسائل آسان تر خواهد شد.

مجله دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9605

به "سعید معروف: هرگز به بازنشستگی فکر نمی کنم، پلی استیشن بازی می کنم و کتاب فلسفه می خوانم، تعطیلات به کالیفرنیا می روم" امتیاز دهید

1 کاربر به "سعید معروف: هرگز به بازنشستگی فکر نمی کنم، پلی استیشن بازی می کنم و کتاب فلسفه می خوانم، تعطیلات به کالیفرنیا می روم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید معروف: هرگز به بازنشستگی فکر نمی کنم، پلی استیشن بازی می کنم و کتاب فلسفه می خوانم، تعطیلات به کالیفرنیا می روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید