سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری استان به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری استان به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد.

سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری استان به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد

به گزارش خبرنگار از ،به منظور اجرای طرح قضا زدایی از پرونده های حوادث کار جلسه ای امروز با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات این معاونت واقع در بلوار باهنر برگزار گشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مرتض حاتمی در ابتدای این جلسه گفت: سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد و هر سال در حال افزایش است.

حاتمی اضافه نمود: رسیدگی به این پرونده ها به لحاظ اینکه جرایم غیر عمدی هستند اصولاً ماهیت کیفری ندارند و فقط تنها علت تشکیل این پرونده ها در دادسرا از بابت دیه جنبه کیفری پیدا می کند.

این مقام قضائی در ادامه سخنان خود گفت: آمار نشان می دهد اینگونه حوادث کار رو به افزایش است و لازم است طرح قضا زدایی از پرونده های حوادث کار پس از بررسی و رفع مسائل احتمالی به اجرا گذاشته گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سپس به تشریح این طرح و روش اجرای آن پرداخت و گفت: اجرای این طرح در جهت حمایت از کارفرمایان و حادثه دیدگان می باشد تا درگیر مراحل قضائی نشوند و زودتر بتواند به حق و حقوق قانونی خود برسند و کارفرمایان نیز بعنوان متهم نباشند و زودتر به نتیجه برسند.

حاتمی شرح داد: اجرای این طرح در استان باعث می گردد تراکم پرونده ها هم در دستگاه قضائی کاهش پیدا کند و اگر در صورت اعتراض طرفین پرونده به مراجع قانونی ارسال گردد پرونده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این جلسه طرحی هم از طرف معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیدمحمد میر فتحی زاده مطرح شد و قرار شد این طرح نیز پس بررسی در جلسات بعدی مورد ارزیابی قرار گیرد و در ادامه جلسه سایر اعضا در خصوص اجرای این طرح بحث و گفتگو پرداختند.

م

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49003

به "سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری استان به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه تعدادی از پرونده های مراجع کیفری استان به موضوع حوادث حین کار اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید