زنان آسیایی با چه انگیزه هایی به سفر می فرایند؟

به گزارش مجله سرگرمی، طبق آخرین آنالیز های صورت گرفته از سوی TripAdvisor که به مناسبت روز جهانی زن منتشر شد، نتایج تحقیقات حاکی از آن است که برخلاف انتظار زیبایی طبیعت و سپس غذا مهم ترین انگیزه هایی است که زنان را به جاده ها می کشاند درحالی که عموما تصور می گردد لذت خرید مهم ترین عامل جذب زنان است، تنها 30 درصد آنرا درسفر مهم دانسته اند.

طبق همین تحقیقات 65 درصد از پاسخ دهندگان به پرسش ها دراین تحقیقات، مهم ترین عامل را در انتخاب مقصدهای گردشگری خود طبیعت سالم و زیبا اعلام نموده اند. درحالی که تنها 30 درصد اعلام نموده اند که خرید برایشان اهمیت دارد.

زنان آسیایی با چه انگیزه هایی به سفر می فرایند؟

ازدیگر سو لذت بردن از دیگر فاکتورها همانند غذا، مورد توجه 61 درصد از پاسخ دهندگان بوده و حدود 56 درصد نیز اعلام نموده اند که لذت بردن از مشاهده آثار تاریخی ، فرهنگی و هنرها برایشان مهم ترین عامل وانگیزه سفر است.

این آنالیز ها که براساس پرسش از 2800 مسافر و گردشگر زن درسراسر آسیا و توسط TripAdvisor انجام شده نشان می دهد که ژاپن، تایلند و استرالیا محبوب ترین مقصدهای گردشگری برای این دسته از خانم ها بوده است درحالی که سفر به امریکا تنها برترین مقصد درمیان مقصدهای دوردست اعلام شده است.

اگرچه این تحقیقات صرفا درباره زنان اسیایی است و شامل زنان منطقه خاورمیانه و عرب نمی گردد با این حال نتایج آن شگفت آور و بدور از انتظار عمومی بوده است.

این آنالیز همچنین نشان داده است که زنان درمنطقه آسیا به گونه ای فزاینده مستقل تر و به صورت آزاد سفر می نمایند. این نتیجه از پاسخ 83 درصد از پاسخ دهندگان روشن شده است که گفته اند از نظر اقتصادی برای سفر خود از محل درآمد شخصی خود نیز هزینه نموده اند . 27 درصد نیز گفته ند که تمامی بودجه سفررا حتی هزینه سفر همراهانشان را نیز تقبل نموده اند. 50 درصد از پاسخ دهندگان اعلام نموده اند که در برنامه ریزی سفر کاملا مستقل عمل نموده اند و 46 درصد اعلام نموده اند که درفرایند برنامه ریزی سفر با شریک وهمسر خود مشارکت داشته اند.

مسافران زن دراسیا همچنین معتقد ند که سفر آثار مثبتی بر زندگی آنان دارد. 68 درصد گفته اند که سفر به یادگیری درباره دیگر کشورها و مناطق دنیا برایشان بسیار مفید بوده ولی تنها 33 درصد اعلام نموده اند که سفر سبب تغییر نگرش و شیوه زندگی وعملکرد ورفتارشان شده است.

46 درصد از زنان به ویژه زنان چینی اعلام نموده اند که درسفر احساس آزادی می نمایند درحالی که 42 درصد از زنان ژاپنی گفته اند که سفر به آن ها احساسی از جسارت و ماجراجویی می دهد. 46 درصد از زنان هندی و 36 درصد از زنان اهل اندونزی نیز می گویند که سفر به آنان اعتماد به نفس بیشتری داده است. اما 40 درصد از زنان سنگاپوری گفته اند که سفرها سبب شده که قدر زندگی در خانه و محیط خانوادگی را بدانیم.

43 درصد اززنان شرکت نماینده دراین آنالیز گفته اند که از به چالش گذاشتن آرامش ،عادت ها و محیط امن ذهنی خود لذت می برند. زنان ژاپنی نسبت به دیگر زنان مستقل تر هستند و از هر 5 نفر یک نفر درآخرین سفر خود به تنهایی سفر نموده است.

اما امنیت سفر همچنان موضوع مهمی برای بیشتر این زنان بوده است. 69 درصد از مسافران زن که به تنهایی سفر نموده اند گفته اند که از بیرون رفتن در ساعات پایانی شب خودداری می نمایند. درحالی که 56 درصد نیز اعلام نموده اند که از رفتن به خیابان ها و مکان های خلوت دوری می نمایند

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65146

به "زنان آسیایی با چه انگیزه هایی به سفر می فرایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان آسیایی با چه انگیزه هایی به سفر می فرایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید