زمان به ضرر کشتی در حال گذر است، فعلا همه چیز تعطیل!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در حالی که ستاد مقابله با کرونا در ورزش چندی پیش محدودیت های بعضی از رشته های ورزشی را لغو کرد و فعالیت جمعی از ورزشکاران دوباره شروع شد، اما کشتی به عنوان یکی از رشته های پرخورد همچنان در صف انتظار قرار گرفته و اجازه شروع اردوها به این رشته داده نشده است.

زمان به ضرر کشتی در حال گذر است، فعلا همه چیز تعطیل!

به هر حال مدت زمان تعطیلی فعالیت های کشتی در حالی روز به روز تمدید می گردد که این رشته پرافتخار باید سال آینده در بزرگترین آوردگاه جهان یعنی المپیک توکیو، پرچمدار افتخارآفرینی کاروان ورزش کشورمان باشد و مثل همواره ناکامی بعضی رشته های دیگر را جبران کند.

تا هفته گذشته تمام نگاه ها به مصوبات جدید اتحادیه جهانی کشتی بود که طبق آن موقع تعلیق کشتی در همان موعد مقرر یعنی روز 10 تیرماه به انتها برسد؛ اما با برگزاری نشست اخیر هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، این تعلیق و تعطیلی تا روز 10 شهریور تمدید شد و آب سردی بود بر پیکر متولیان کشتی که انتظار داشتند بزودی وارد گود تمرینات می شوند.

فدراسیون کشتی از مدتها پیش با رایزنی های متعدد به دنبال آن بود تا شرایطی فراهم آورد که آزاد و فرنگی کاران تیم ملی بتوانند در اردوهای قرنطینه شده تمرین نمایند، اما پروتکل های بهداشتی و خطر شیوع بیشتر ویروس کرونا در بین کشتی گیران، چنین اجازه ای را به فدراسیون کشتی نداد و تا به امروز همه چیز را تعطیل کرد.

هر چند شرایط کنونی برای تمامی کشورهای مدعی کشتی جهان یکسان است و سایه سنگین کرونا بر فضای تمرینی جهان حکمفرما است، اما ورزش ایران، زیان بیشتری از این بلاتکلیفی و تعطیلی خواهد دید. بسیاری از کشورهای صاحب نام و مدعی کشتی، علاوه بر این رشته، در رشته های مختلف دیگر هم مدعی و دارای شانس مدال در المپیک هستند و می توانند خلاء ناکامی احتاقتصادی در کشتی را با موفقیت در رشته های دیگر جبران نمایند، اما رشته کشتی برای کاروان ایران در المپیک اهمیت بسزایی دارد و ملی پوشان گوش شکسته، جزو پرامیدترین ورزشکاران المپیکی محسوب می شوند.

از سوی دیگر کادر فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم با وجود تدوین برنامه های ویژه برای قرنطینه و پیگیری تمرینات انفرادی کشتی گیران، رضایت چندانی از شرایط کنونی ندارند و معتقدند کشتی، ورزشی نیست که بتوان کشتی گیران را با تمرینات انفرادی و دور از اردوی تیم ملی به مرز آمادگی ایده آل رساند.

این دغدغه و نگرانی علاوه بر متولیان فدراسیون کشتی، در اظهارات سکانداران تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی هم دیده می گردد. محمد بنا از یکسو نگران ادامه این شرایط است و فعلا همه چیز را منوط به شروع اردوهای تیم ملی نموده و محسن کاوه نیز به عنوان مدیرفنی تیم ملی کشتی آزاد معتقد است فعلا کاری از دست کسی بر نمی آید و کادر فنی چاره ای جز نظارت بر تمرین کشتی گیران از راه دور ندارد.

آنچه مسلم است فدراسیون کشتی علاوه بر مسائل اقتصادی و بودجه ناکافی، با معضل از دست دادن زمان تا بازیهای المپیک هم روبرو است و همچنان با این کابوس روبروست که انتظارات مردم و متولیان ورزش ایران از ملی پوشان اعزامی به المپیک را چگونه پاسخ دهد.

pbmusic.ir: نوای پرنده پارسی | مجله موسیقی و هنری

balio.ir: بالیو | مجله گردشگری و مسافرتی

etre-yas.ir: مجله عطر یاس، محلی برای همفکری استارتاپی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 97006

به "زمان به ضرر کشتی در حال گذر است، فعلا همه چیز تعطیل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان به ضرر کشتی در حال گذر است، فعلا همه چیز تعطیل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید