راهنمای سفر به گوا

به گزارش مجله سرگرمی، گوا کوچکترین و البته ثروتمندترین ایالت هند به شمار می رود. پنجی پایتخت گوا و مرکز گوای شمالی می باشد و واسکو داگاما بزرگترین شهر گواست. این ایالت واقع در منطقه کانکن از شمال با ماهاراشترا و از جنوب و غرب با کارناتاکا هم مرز است. سواحل گوا، کارنیوال گوا، فستیوال گوا و فرهنگ پر جنب و جوش، گردشگران زیادی را به سفر به گوا وا می دارد. در اینجا راهنمای سفر به گوا را ارائه می کنیم:

راهنمای سفر به گوا

بهترین زمان سفر به گوا

اگرچه گوا در تما طول سال گردشگر دارد، بهترین زمان برای مسافرت به گوا بعد از فصل مونسون می باشد که از اوایل ژوئن تا اواخر سپتامبر ادامه پیدا می نماید. در این زمان آب و هوای گوا در بهترین حالت خود می باشد.

فصل اوج گردشگری در گوا از ماه نوامبر تا آخر مارس ادامه پیدا می نماید و به همین دلیل هزینه اقامت، غذا، و بلیط افزایش می یابد.

جاذبه های گوا

گوا بدون شک ، بهشت سواحل غربی هند می باشد. مکان های دیدنی زیادی در گوا از سواحل پر زرق و برق آنجونا گرفته تا تفریحات شبانه تیتو، وجود دارد که باعث محبوبیت این ایالت می گردد. آنقدر تجربه هیجان انگیز در اینجا هست که نمیدانید از کجا باید آغاز کنید. بعضی از معروف ترین دیدنیهای گوا عبارتند از:

  • قلعه آگوآدا
  • حیات وحش بوندلا
  • موزه مسیحیان

و..

هتل های گوا

گردشگری در گوا بخش مهمی از زندگی ست. هتل ها و اقامتگاه های زیادی با رنج قیمت متنوع در گوا وجود دارند که آماده خدمت رسانی به گردشگران تور هند می باشند.

بیش از صدها هزار گردشگر هر سال برای کریسمس در گوا اقامت دارند، پس بهتر از قبل از سفر به گوا، برای رزرو هتل اقدام کنید. نه تنها میتوانید در وقت خود با رزرو آنلاین هتل صرفه جویی کنید، حتی شاید ارزانترین هتل با بهترین کیفیت را پیدا کنید. از بهترین هتلهای گوا میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هتل پالم گرو
  • هتل ترتل هیل

و..

گوا دارای سیستم ریلی، جاده ای و هوایی مناسبی می باشد. اما دلیل محبوبیت بیش از حد این ایالت ساحلی نه تنها در بین گردشگران خارجی، بلکه بین توریست های داخلی هند، آزادی حمل و نقل داخلی می باشد. هر هتل، کوچک و بزرگ، دارای سیستم اجاره اسکوتر/دوچرخه/ماشین می باشد که البته در ایالت های دیگر چندان رواج ندارد. تنها چیزی که لازم دارید یک گواهینامه رانندگی می باشد و گوا در اختیار شماست! تاکسی های موتوری که ارزان ترین وسیله نقلیه در هند می باشد، گزینه خوبی ست. بهترین راه سفر به گوا را در اینجا با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید:

  • سفر به گوا با هواپیما

بهترین راه سفر به گوا از نظر آماری با هواپیما می باشد . فرودگاه بین المللی گوا در دابولیم در نزدیکی واسکو دا گاما، تنها فرودگاه دولتی ست که در سرویس هوایی داخلی و بین الکللی مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از 20 ورودی از هند و کشورهای خاورمیانه مثل ابوطبی، شرجه، مسقط، دوحه، دبی و کویت دارد. در ژانویه 2016 ، وزارت حمل و نقل هوایی ، قوانین را برای ایرلاین ها ساده تر کرد. قبل از آن هواپیما ها در جهت برگشت بدون مسافر بودند. با تغییر قوانین، هزینه ها کاهش پیدا کرد و در نتیجه هزینه تور گوا و بلیط هواپیما گوا هم کاهش یافته است.

  • سفر به گوا با قطار

خطوط ریلی جنوب غربی هند و کانکن به ایالت گوا سرویس می دهد. خطوط ریلی قدیم شهر بندری را به واسکو و بلاگوم و غیره متصل می کرد. خط ریلی زیبای کانکن که در دهه 90 ، گوا را به شهرهای سواحل غرب هند متصل می نماید.

  • سفر به گوا با اتوبوس

با توجه به نبود یک سیستم متروی منظم ، گوا دارای اتوبوس های خصوصی و دولتی می باشد. بعضی افراد ترجیح می دهند با اتوبوس سفر نمایند و از مناظر لذت ببرند. این اتوبوس ها شهرهای بزرگ و روستاهای دورافتاده را به هم وصل می نماید.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: لذت سفر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41891

به "راهنمای سفر به گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید