راهنمای سفر با بچه ها ، نکات مهم برای داشتن سفر خانوادگی ایده آل

به گزارش مجله سرگرمی، یک سفر خانوادگی به یک مقصد گردشگری در نقطه دیگری از دنیا می تواند سفری بسیار هیجان انگیز باشد اما در عین حال می تواند شما را تا مرز دیوانگی پیش ببرد؛ بخصوص اگر برای اولین بار با بچه ها کم سن و سال سفر می کنید. در این نوشتار سعی داریم نکاتی درباره سفر با بچه ها را با شما در میان بگذاریم؛ از سرگرم نگه داشتن بچه ها و حفظ سکوت آن ها در یک پرواز طولانی تا کنار آمدن با آنفلوانزا و سرماخوردگی در یک کشور دیگر. اگر دوست دارید سفری بی دردسر و شاد همراه با خانواده و بچه ها خود داشته باشید، توصیه می کنیم راهنمای سفر با بچه ها را مطالعه و به دستورات آن با دقت عمل کنید.

راهنمای سفر با بچه ها ، نکات مهم برای داشتن سفر خانوادگی ایده آل

راهنمای سفر با بچه ها | لوازم غیر ضروری را همراه خود نبرید، ولی مدارک رسمی را همراه داشته باشید

به عنوان پدر یا مادر، ممکن است وسوسه شوید خیلی از چیزها را به بهانه اینکه ممکن است مورد احتیاج باشند یا در سفر مفید واقع شوند، در چمدان خود بگذارید. اما توصیه ما این است که بیش از اندازه بار با خود به سفر نبرید و چمدان خود را از لوازم غیر ضروری که ممکن است در طول سفر به آن ها احتیاج پیدا کنید، پر ننمایید. بهتر است این نکته را بدانید که اغلب مقاصد گردشگری محبوب در جهان دارای خدمات خانوادگی برای اجاره کالسکه، گهواره، جایگاه ویژه کودک در خودرو، جایگاه های مرتفع و دوچرخه هستند. در دسترس بودن این وسایل، به موقعیتی که به آن سفر می کنید، اینکه چه زمانی از سال به آنجا می روید و چه مدت به این وسایل احتیاج دارید، بستگی دارد. بهترین دوست شما در سفر با بچه ها، تحقیق کردن است. با تحقیق کردن می توانید مطمئن شوید که چه مدارک مهمی می بایست حتما در طول سفر برای خود و بچه ها همراه داشته باشید. بسیار مهم است که بدانید آیا مامورین رسمی و کنترل مرزی قرار است پاسپورت شما، مدارک کامل تولد، سوابق ایمنی را آنالیز نمایند یا خیر.

راهنمای سفر با بچه ها | پرواز را جدی بگیرید

پروازهای طولانی برای بچه ها سخت هستند و برای پدر و مادر بسیار سخت تر؛ بخصوص وقتی که قرار باشد با یک کودک ناآرام و بی قرار که به این گونه سفر کردن عادت ندارد، سر و کله بزنند. اگر ممکن است، سعی کنید زمان پرواز خود را با عادت خواب کودک و زمان خواب او تنظیم کنید. در ضمن حتما هر گونه دارویی که توسط پزشک برای کودکتان تجویز شده را همراه داشته باشید.

راهنمای سفر با بچه ها | برای یک محل اقامت مناسب برنامه ریزی کنید

یک ویلای زیبا در کنار یک صخره برای این که یک فرد بزرگسال را در طول شب بیدار نگاه دارد، کافی به نظر می رسد بنابراین برای پیدا کردن مکانی که برای شما و خانواده تان مناسب باشد و از نظر راه دسترسی، ایمنی و امنیت، ایده آل باشد زمان بگذارید. به جای اینکه به سراغ یک اتاق هتل با دو تختخواب بروید، محل اقامتی انتخاب کنید که یک سوئیت با یک یا دو اتاق خواب داشته باشد. برای این آسایش بیشتر می بایست پول بیشتری بپردازید، اما یک خواب شبانه راحت، نکته کلیدی یک سفر خانوادگی پیروز است. این نکته را در نظر بگیرید: اگر همه مجبور باشند در یک اتاق قرار بگیرند، شما به احتمال زیاد مجبور خواهید شد زمانیکه فرزندانتان به خواب می روند، بخوابید. البته اگر یک روز طولانی و خسته نماینده داشته اید و به دنبال خوابیدن هستید، بودن در یک اتاق مسئله ای ایجاد نمی نماید. اما اگر می خواهید نوشیدنی بنوشید، کتاب بخوانید، فیلم ببینید یا با همسرتان صحبت کنید، بهتر است محل اقامتی انتخاب کنید که به شما و فرزندانتان، جای خواب مجزا ارائه می نماید. همه هتل ها دارای سوئیت یک یا دو خوابه نیستند؛ بنابراین شما لازم است کمی بیشتر تحقیق کنید. برای این کار می توانید به وبسایت های بزرگی مانند Expedia.com، Booking.com و Hotels.com مراجعه کنید تا گزینه های مختلف آن ها با هزینه های متفاوت را آنالیز نمایید. سپس می توانید مستقیما به وبسایت خود همان هتل بروید و در خصوص انواع اتاق ها و هزینه های آن ها بیشتر اطلاعات کسب کنید. آپارتمان های اجاره ای هم می توانند گزینه خوبی برای سفر خانوادگی باشند. آن ها معمولا از هتل ها ارزان تر هستند و تمامی امکانات یک خانه معمولی را در اختیار شما می گذارند.

راهنمای سفر با بچه ها | جابجایی و حمل و نقل را در نظر بگیرید

وقتی قرار است به سفر بروید، بهتر است پیشاپیش روش جابجایی که قصد دارید در طول سفر از آن بهره ببرید را در نظر بگیرید. اگر می خواهید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید و دسترسی به این شکل حمل و نقل آسان است، بهتر است یک کالسکه کوچک همراه داشته باشید تا زمانی که کودکتان نمی تواند راه برود یا احتیاج به خوابیدن دارد، از آن برای جابجایی او استفاده نمایید. در بین نکاتی درباره سفر با بچه ها حواستان باشد که اگر قصد دارید یک خودرو کرایه کنید، حتما در قرارداد کرایه خود، جایگاه ویژه کودک را درخواست نمایید.

راهنمای سفر با بچه ها | داروهای مهم را با خود ببرید

داروهای مختلفی که بسیار پر اهمیت هستند، می بایست در چمدان شما قرار بگیرند، عبارتند از: داروهای مخصوص پایین آوردن تب، داروی ضد اسهال و داروی ضد سرفه. یک جعبه کوچک یاری های اولیه نیز از واجب ترین چیزهایی است که می بایست در طول سفر بهمراه داشته باشید و حتما می بایست شامل دستمال ضدعفونی، چسب زخم، داروی ضد گزیدگی و یک دماسنج باشد.

راهنمای سفر با بچه ها | احتیاط داشته باشید و از قبل رزرو کنید

قبل از اینکه بچه دار شویم، به ندرت از قبل به رزرو چیزی دست می زدیم. بخشی از ماجراجویی سفر این است که بدون هیچ برنامه ای قدم به نقطه ای بگذاری و اجازه دهی که لحظه ها خودشان هدایت نمایند. اما مشکل این سبک سفر کردن این است که وقتی با بچه ها هستید، می بایست راحتی و آسایش آن ها را نیز در نظر بگیرید، بنابراین به خودتان و فرزندانتان لطفی کنید: از قبل، اتاق هتل و وسیله حمل و نقل خود را رزرو کنید تا از کلافگی و گیج شدن بیخود جلوگیری نمایید. سرگردان بودن در خیابان ها برای ساعات طولانی جهت پیدا کردن یک اتاق یا شش ساعت بیشتر منتظر ماندن در یک ایستگاه قطار در بیشتر مواقع اصلا مفرح و جالب نیست. بخصوص که یک کودک دمدمی مزاج را نیز به این موقعیت اضافه کنید. اصلا تصور نکنید که هتل یا آپارتمان اجاره ای شما دارای یک گهواره یا جایگاه مرتفع مخصوص بچه ها خواهد بود. در بین نکاتی درباره سفر با بچه ها به یاد داشته باشید که از قبل تماس بگیرید تا در این باره مطمئن شوید، حتی اگر وبسایت هتل ادعا کند که این لوازم را ارائه می نماید.

راهنمای سفر با بچه ها | تبلت خود را از اطلاعات پر کنید

لوازم الکترونیکی از پنج آیتم برتر مسافرتی هستند. اینکه بتوانیم بچه ها را به تماشای برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان سرگرم کنیم، گاهی اوقات واقعا نجات دهنده است. بویژه در پرواز های طولانی و در شب هایی که احتیاج به سکوت و آرامش داریم، از آی پد برای بازی، موسیقی و ویدیوهای متفرقه استفاده می کنیم. بهتر است تبلت یا لپ تاپ شما با نویز سفید پر شده باشند و شب ها آن ها را کنار تخت بچه ها قرار دهید. نویز سفید آرامش بخش بوده و سایر سر و صداهای دیگر را که ممکن است مزاحم خواب بچه ها باشند، در خود غرق می نماید. اگر بچه ها شما در طول مسافرت، با خوابیدن مشکل دارند، این راهکار را حتما امتحان کنید.

راهنمای سفر با بچه ها | مقصد خود را با دقت و عاقلانه انتخاب کنید

انتخاب مقصد درست و مناسب جز نکاتی درباره سفر با بچه ها هست. بسیار مهم بوده که احتیاجهای بچه ها خود را در نظر بگیرید، اما به همان اندازه هم مهم است که مقصدی انتخاب کنید که برای خودتان هم جالب باشد. بیشتر مقاصد گردشگری دارای یک نوع شهربازی یا جاذبه های گردشگری مخصوص خانواده ها هستند، بنابراین وقتی در حال درست کردن یک فهرست از این جاذبه ها هستید، به دنبال مقاصدی باشید که برای شما هم نکات جالب و مفرح داشته باشد. آیا هنوز هم با یک کالسکه سفر می کنید؟! اگر چنین است، مقاصدی را در نظر بگیرید که خیابان ها و پیاده رو های خوب و مناسبی دارند، زیرا حرکت کردن با کالسکه در آن ها بسیار راحت تر از حرکت و جهت یابی در جنگل ها و سایر مکان های ناشناخته است. روزهای طولانی سفر برای بچه ها سخت است، پس عاقلانه بوده که مقصدی انتخاب کنید که پروازهای مستقیم دارد و خسته نماینده نیست.

راهنمای سفر با بچه ها | انواع کادو و غافلگیری می توانند بسیار مفید باشند

بخاطر رفتار خوب فرزندتان، او را با کادوها یا خوراکی های کوچک تشویق کنید. وقتی در یک پرواز طولانی یا سوار بر قطار هستید، به کودک خود یک هدیه کوچک مانند یک ماشین اسباب بازی، پازل یا کتاب نقاشی هدیه بدهید. این کار نه تنها او را تشویق می نماید که رفتار خوبی داشته باشد، بلکه او را سرگرم نیز می نماید. ایده خوب دیگر این است که به فرزندان خود اجازه بدهید از جاهایی که از آن ها بازدید می کنید، سوغاتی های کوچکی بخرند تا به عنوان یادگاری از آن سفر برایشان بماند.

راهنمای سفر با بچه ها | خونسرد باشید و عاقلانه عمل کنید

بیشتر والدین از اینکه فرزندشان در طول یک پرواز به عصبانیت و گریه وحشتناک بیفتد ترس دارند، اما حقیقت این است که حتی آرامترین بچه ها، بالاخره ممکن است به این مرحله برسند. گریه کردن و بدرفتاری گاهی اتفاق می افتد، بنابراین با خودتان است که چطور در این موقعیت ها رفتار کنید. عکس العمل شما، جو و فضای پروازهای آینده با فرزندانتان را مشخص می نماید. اگر شما هم از کوره در بروید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فرزندانتان تصور نمایند پرواز هوایی باعث عصبانی بودن مامان و بابا شده و در همه پروازهای بعدی، عملکرد بدتری از خود نشان دهند. در خصوص اینکه دیگران چه فکر می نمایند، نگران نباشید. بسیاری از کسانی که در هواپیما هستند، والدینی هستند که قبلا در همین موقعیت ها قرار گرفته اند. آن ها احتمالا با شما احساس همدلی می نمایند و معمولا علاقه دارند در صورت لزوم به شما یاری نمایند.

راهنمای سفر با بچه ها | سرعت سفر را کم کنید

در بین نکاتی درباره سفر با بچه ها توجه داشته باشید که سعی نکنید همانطور که قبل از به جهان آمدن فرزندانتان سفر می کردید، سفرهایتان را پیش ببرید. الان دیگر اوضاع فرق نموده است. پس سعی نکنید تعداد زیادی فعالیت و جاذبه های گردشگری را در برنامه یک روزه قرار دهید. از فعالیت بزرگ و ماجراجویانه ای که انتخاب نموده اید در هنگام صبح که همه شاد و سرحال هستند، لذت ببرید. سپس به هتل خود برگردید و کمی سکوت را تجربه کنید و آنگاه برای ماجراجویی از هتل بیرون بروید. لذت بخش ترین تجربیاتی که ما از سفر کردن داشته ایم، آن هایی هستند که برای هر روز از سفر، انتظارات درستی مشخص نموده ایم.

راهنمای سفر با بچه ها | موارد اضطراری پزشکی را هم در نظر داشته باشید

و در نهایت، یک مورد اضطراری پزشکی وقتی در طول سفر به کشورهای خارجی اتفاق می افتد، می تواند یک مشکل بسیار جدی باشد و برایتان بسیار پر هزینه تمام گردد. برای اینکه مطمئن شوید هزینه های هر گونه مورد اضطراری پزشکی به آسانی پرداخت گردد و هزینه اضافی بر بودجه سفر شما تحمیل نکند، بسیار لازم است که بیمه مسافرتی داشته باشید. به نظر می رسد بیمه مسافرتی یک هزینه غیر لازم و غیر ضروری باشد، اما همواره بهترین راه برای حفظ امنیت و سلامت شماست، بنابراین توصیه می گردد قبل از سفر برای دریافت آن اقدام نمایید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44791

به "راهنمای سفر با بچه ها ، نکات مهم برای داشتن سفر خانوادگی ایده آل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با بچه ها ، نکات مهم برای داشتن سفر خانوادگی ایده آل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید