دو قضاوت سرنوشت ساز بعد از 17 هفته خانه نشینی

به گزارش مجله سرگرمی، خورشیدی در حالی جانشین فغانی شد که به دلیل مردودی در تست های آمادگی جسمانی، در 17 هفته ابتدایی لیگ و تا پیش از بازی آدینه تراکتورسازی و استقلال هیچ قضاوتی نداشت.

دو قضاوت سرنوشت ساز بعد از 17 هفته خانه نشینی

قضاوت بازی پرسپولیس و پدیده را از علیرضا فغانی گرفتند و به اشکان خورشیدی دادند که همین آدینه گذشته بازی تراکتورسازی و استقلال را سوت زده بود. جالب اینکه خورشیدی به دلیل دو بار مردودی در تست های آمادگی جسمانی، از ابتدای لیگ هجدهم هیچ بازی ای را قضاوت ننموده بود اما حالا به فاصله سه روز، دو تا از مهم ترین و حساس ترین بازی های فصل را به او داده اند. خورشیدی که از ابتدا تا هفته هفدهم لیگ برتر را خانه نشین بود، آدینه بازی تراکتورسازی و استقلال را سوت زد و امروز هم بازی حساس پرسپولیس و پدیده را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی. جالب اینکه او فصل پیش هم بازی پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی را قضاوت نموده بود و کارشناسان داوری می گفتند پنالتی تیم برانکو را نادیده گرفته است.

در بازی پرسپولیس و پدیده انتظار هر تغییری را داشتیم الا تغییر داور. تغییری که نیمه شب یکشنبه ایجاد شد و دلیلش را بیماری علیرضا فغانی اعلام کردند. قرار بر این بود که بازی را علیرضا فغانی با یاری محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی قضاوت کند و جالب اینکه تیم داوری این بازی را حتی پیش از بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان معرفی کردند.

صبح روز بازی اما به یکباره همه چیز عوض شد چرا که دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال از جایگزینی اشکان خورشیدی بجای فغانی خبر داده بود. با این توجیه که به علت ابتلای علیرضا فغانی به بیماری آنفلوانزا و تب و لرز شدید او، اشکان خورشیدی به عنوان داور دیدار پرسپولیس و پدیده معرفی گردید. با توجه به گزینه های مختلف جهت قضاوت این مسابقه حساس و با توجه به قضاوت مطلوب اشکان خورشیدی در مسابقه تراکتورسازى و استقلال، وی جهت قضاوت این مسابقه برگزیده شد.

بقیه داوران اما سر جای خودشان ماندند و تنها تغییر، داور وسط بود. بعد از این تغییر اما حرف های بسیاری زده شد. مثلا گفتند علیرضا فغانی به دلایل شخصی میلی به قضاوت بازی پرسپولیس و پدیده نداشته و یک روز پیش از آن، بازی تیم های پیشکسوتان هما و رسانه ورزش را سوت زده است. ادعایی که البته خیلی زود تکذیب و تعیین شد که این بازی محبت آمیز روز پنجشنبه برگزار شده است، نه یک روز پیش از پرسپولیس - پدیده.

هر چند خودِ فغانی برگزاری این بازی در روز پنجشنبه را تایید نکرد: می گویند بازی هما را قضاوت کردی و الان مریض شده ای که خیلی عجیب است. سوال من از این آقایان این است که آیا من نمی توانم مریض شوم؟ من در حال حاضر دچار کسالت هستم و درعین حال خیلی دوست داشتم این بازی را قضاوت کنم که نشد.

این تناقفض گویی ها اما بیش از آنکه تصمیم دپارتمان داوری را توجیه کند، ما را به یاد اختلافات روسای کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون انداخت. جایی که تصمیمات و انتخاب های دپارتمان مدام در کمیته داوران وتو می شد و هیچ بعید نیست که این تغییر هم تکرار همان اتفاق باشد. رئیس دپارتمان داوری فدراسیون اما بدون توجه به این حرف و حدیث ها مدام بر بیماری علیرضا فغانی تاکید می کرد: آقای فغانی یکشنبه شب به ما اعلام کردند که دچار بیماری آنفلوانزا شده اند و توانایی قضاوت در دیدار پرسپولیس و پدیده را ندارند. ما هم علی رغم میل باطنی مبجور به تغییر داور شدیم و آقای اشکان خورشیدی را برای قضاوت این بازی انتخاب کردیم.

تیم پدیده اما که همین داور یعنی اشکان خورشیدی سرمربی اش یحیی گل محمدی را در دیدار برابر استقلال خوزستان از روی نیمکت اخراج نموده بود، به این تغییر معترض شد و داود رفعتی هم به تندی پاسخش را داد: پدیده حق اعتراض ندارد چون آنها مسئول انتخاب داور برای بازی شان نیستند. وظیفه این تیم بازی کردن در زمین فوتبال است و انتخاب داور هم بر عهده کمیته داوران.

توجیهات رئیس دپارتمان داوری اما قانع کننده به نظر نمی رسید و در نهایت خودِ فغانی هم برای اثبات ادعای او و تایید بیماری اش به حرف آمد: من 3،4 روز است که شدیدا سرماخورده ام و تحت درمان قراردارم. از روز آدینه احساس بدن درد و سرما خوردگی داشتم و به پزشک مراجعه کردم. حتی زیر سرم رفتم و تحت درمان نهاده شدم تا بتوانم به این بازی برسم اما متاسفانه شرایط جسمانی ام به گونه ای بود که نتوانستم. فکر می کردم به قضاوت بازی پرسپولیس و پدیده برسم که متاسفانه شرایطم برای قضاوت این بازی مساعد نبود و یکشنبه شب این موضوع را به مسئولان کمیته داوران اعلام کردم. دوست داشتم به کمیته داوران در این زمینه یاری کنم اما از همان 3،4 روز پیش به رفعتی، گفته بودم که حالم خوب نیست و محتمل است اگر حالم بهتر نشود، به قضاوت این بازی نرسم. نمی دانم این همه حرف و حدیث چه دلیلی دارد اما یک بار دیگر اعلام می کنم که تنها به خاطر سرماخوردگی نتوانستم داوری کنم و قضاوت نکردنم دلیل دیگری نداشته.

به هر دلیل، قضاوت بازی پرسپولیس و پدیده را از علیرضا فغانی گرفتند و به اشکان خورشیدی دادند که همین آدینه گذشته بازی تراکتورسازی و استقلال را سوت زده بود. جالب تر وقتی است که بدانیم اشکان خورشیدی به دلیل دو بار مردودی در تست های آمادگی جسمانی داوران، از ابتدای لیگ هجدهم هیچ بازی ای را قضاوت ننموده بود اما حالا به فاصله سه روز، دو تا از مهم ترین و حساس ترین بازی های لیگ برتر را به او داده اند.

خورشیدی که از ابتدا تا هفته هفدهم لیگ برتر را خانه نشین بود، آدینه بازی تراکتورسازی و استقلال را سوت زد و امروز هم بازی حساس پرسپولیس و پدیده را در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی. جالب اینکه او یک سال پیش هم بازی پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی را قضاوت نموده بود. در آن بازی پرسپولیس یک هفته بعد از پیروزی لیگ فزونی مقابل صنعت نفت آبادان، بار دیگر برابر این تیم نهاده شد و در حالی در ضربات پنالتی بازی را باخت که بعد از سرانجام بازی کارشناسان داوری می گفتند اشکان خورشیدی پنالتی تیم برانکو را نادیده گرفته است.

11 - 770

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13008

به "دو قضاوت سرنوشت ساز بعد از 17 هفته خانه نشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو قضاوت سرنوشت ساز بعد از 17 هفته خانه نشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید