دومین مدال طلای میزبان در روز ناکامی آمریکا و چین

به گزارش مجله سرگرمی، برزیلی ها در حالی دومین طلای خود را در المپیک ریو جشن گرفتند که آمریکا و چین از کسب مدال طلا بازماندند.

دومین مدال طلای میزبان در روز ناکامی آمریکا و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، در آخرین ساعات نهمین روز المپیک ریودوژانیرو، برزیل توانست دومین مدال طلای خود را به دست آورد. در مسابقات پرش با نیزه درحالی که لاویلنی فرانسوی با پرشی به ارتفاع 5.98 رکورد المپیک را شکست، مدال طلا به تیاگو داسیلوا برزیلی رسید. او پرشی به ارتفاع 6.03 داشت و توانست ورزشکار فرانسوی را پشت سر بگذارد. داسیلوا اولین طلای برزیل را پس از سال 1984 در دوومیدانی به دست آورد.

پیش از این رقابت، شگفتی در بخش دیگر مسابقات دوومیدانی رخ داد. در 400 متر بانوان شاونای میلر با ثبت زمان 49.44 قهرمان شد. میلر برای این که به عنوان نفر اول از خط خاتمه عبور کند، خود را به زمین پرتاب کرد تا یکی از به یادماندنی ترین خاتمه های المپیک را رقم بزند. مدال نقره به آلیسون فلکیس آمریکایی رسید و برنز را شریکا جکسون جامائیکایی کسب کرد.

داوید رادیشا کنیایی توانست در دو 800 متر مدال طلای خود را در المپیک تکرار کند. قهرمان المپیک لندن با ثبت زمان 1:42.15 جلوتر از تاوفیک مخلوفی الجزایری از خط خاتمه عبور کرد.

مسابقات 110 متر به خاطر بارش شدید باران برای لحظاتی قطع شد. پس از بهترشدن وضعیت جوی رقابت ها دوباره پیگیری شد و صعود نمایندگان به مرحله نیمه نهایی معین شدند.

پس از این بازی ها یوسین بولت مدال قهرمانی اش را بر گردن آویخت. سریع ترین مرد دنیا روز گذشته برای سومین بار قهرمان دو 100 متر شد.

در ساعات اولیه دهمین روز رکورد شکنی در بازی های پرتاپ چکش رخ داد. آنیتا ولودارزسکی لهستانی با ثبت رکورد 82.29 متر قهرمان شد و رکورد دنیا را شکست.

روث جبت بحرینی در دو 3000 متر با مانع بانوان قهرمان شد و نخستین مدال طلای المپیک را برای کاروان بحرین به ارمغان آورد.

نخستین مدال طلای این روز به هلندی ها رسید. شارون فان روویندال در شنا 10 کیلومتر آب های آزاد در صندلی نخست ایستاد و موله فرانسوی دوم شد.

سانه ویورس در حضور سیمون بایلز، دارنده سه مدال طلا در رشته های مختلف ژیمناستیک در المپیک ریو، دومین مدال هلندی ها را در این روز به ارمغان آورد. بایلز آمریکایی به مدال برنز دست یافت.

یونان نیز همچون دیگر کشورهای اروپایی در روز نهم به مدال طلا دست یافت. در رشته ژیمناستیک (حلقه) التریوس پترونیاس با پشت سر گذاشتن آرتور زانتی برزیلی در صندلی نخست نهاده شد.

در دیگر رشته در پرش خرک، ری سگوانگ برای کره شمالی مدال طلا به ارمغان آورد. دنیس آبلیازین روس به مدال نقره دست یافت.

چارلوت دوجاردین انگلیسی در مسابقات اسب سواری در بخش درساژ قهرمان شد. مدال برنز به اسب سوار آلمانی رسید.

اما الیا ویویانی ایتالیایی با پشت سر گذاشتن مارک کواندی مانع از کسب دومین طلای انگلیسی ها در این روز شد.

مدال طلای تک فینال مسابقات بوکس در روز نهم به روسیه رسید. اوگنی تیشچنکو توانست در دیدارنهایی سنگین وزن واسیلی لویت قزاقزستانی را شکست دهد.

روسیه دومین مدال طلای خود را در کشتی فرنگی کسب کرد. داوید چاکوتادزه در وزن 85 کیلوگرم با شکست ژان بلنیوک اوکراینی قهرمان شد.

کوبا نیز دیگر طلا این رشته را همچون روز نهم به خود اختصاص داد. میخاین لوپس در 130 کیلوگرم ریزا کایالپ را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

مسابقات وزنه برداری در یک وزن برگزار گردید و روسلان نورالدینوف با مهار وزنه 237 کیلوگرم رکورد دوضرب المپیک را شکست و قهرمان شد. مدال نقره به سیمون مارتیروسیان رسید.

ناکام ترین تیم در این روز تیم ملی والیبال فرانسه بود. آبی ها با شکست سه بر یک برابر برزیل از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماندند. تیم های ایران، آرژانتین، لهستان، روسیه، برزیل، آمریکا، ایتالیا و کانادا به مرجله بعد صعود کردند.

آخرین دیدارهای مرحله گروهی نیز برگزار گردید. در مهمترین بازی اسپانیا با شکست 92 بر 73 آرژانتین توانست به مرحله یک چهارم صعود کند. این تیم در مرحله بعد به مصاف رقیب سنتی خود فرانسه می رود.

آمریکا، قهرمان دوره های گذشته برابر آرژانتین قرار می گیرد و کرواسی با صربستان و استرالیا با لیتوانی دیگر بازی های این مرحله را برگزار می نمایند. برزیل میزبان از این رقابت ها حذف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46102

به "دومین مدال طلای میزبان در روز ناکامی آمریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین مدال طلای میزبان در روز ناکامی آمریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید