دوره MBA بازاریابی و فروش چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، آیا تابه حال به این نکته فکر نموده اید که با استفاده از شیوه ها و روش های جدید به روز می توانید بازاریابی و فروش بهتری داشته باشید.

دوره MBA بازاریابی و فروش چیست؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، بازاریابی و فروش علاوه بر تجربه، احتیاجمند اطلاعات و روش های نظام مند است. دوره MBA بازاریابی و فروش دوره ای است که احتیاجهای عملی و تئوری افراد علاقه مند به این حوزه را رفع می نماید که شامل مباحثی همچون توانایی تشخیص مفهوم بازاریابی، آشنایی با بازارهای هدف، توانایی اندازه گیری و پیش بینی تقاضا در بازار، توانایی تشخیص دوره عمر محصول، سیستم و مدیریت توزیع، شناسایی اصول ابزار ترویج و فروش، رشد بازاریابی مستقیم، آشنایی با اصول استراتژی قیمت گذاری و مسائلی از این قبیل است. پس از گذراندن دوره MBA بازاریابی و فروش، افراد علاقه مند می توانند مدیر اجرایی یا مدیر فروش شرکت های بزرگ شوند. اگر علاقه مند به سرگرمی، رسانه، تبلیغات، فروش و مدیریت هستید، آموزش MBA بازاریابی برای شما می تواند گزینه خوبی باشد.

آیا به مدرک MBA بازاریابی و فروش احتیاج دارم؟

در حال حاضر بازاریابی، انقلابی در صنعت فروش به حساب می آید. فناوری های جدید، به ویژه داشتن تلفن همراه، به بازاریابان راه های جدیدی برای به دست آوردن فروش محصولات خود می دهد. بازاریابی و فروش قلب هر سازمان است. روند بازاریابی با پیشرفت تکنولوژیکی در دنیا تغییر نموده و تقویت شده است. جمع آوری داده ها و تجزیه وتحلیل آن ها نیز به بازاریابان یاری می نماید تا مشتریان خود را قبل از هر زمان درک نمایند و به آن ها یاری کند تا محتویات تبلیغاتی دقیق و هدفمندی را به افراد و بخش های تخصصی بازار ارائه دهند. MBA بازاریابی و فروش به بازاریاب ها و فروشندگان یاری می نماید تا به احتیاج و نارضایتی های مشتریان خود در اسرع وقت رسیدگی نمایند و یا اشتباهات خود را درست نمایند. همچنین MBA بازاریابی و فروش به بازاریاب ها یاری می نماید تا بازار محصولات و خدمات خود را که در بخش هایی از بازار از دست داده اند، مجدداً به دست بگیرند. یکی از مزایای اصلی دوره MBA بازاریابی و فروش علاوه بر مهارت هایی که در این دوره یاد می گیرید این است که می توانید شبکه حرفه ای فروش و بازاریابی خود را بیش ازپیش گسترش دهید. این شبکه حرفه ای می تواند متشکل از افراد نزدیک، دوستان و آشنایان شما باشد.

موقعیت های شغلی MBA بازاریابی و فروش چیست؟

از آنجایی که بازاریابی بر مصرف نمایندگان، اطلاعات و ارتباطات متمرکز است، افرادی که دارای گواهینامه MBA هستند، موقعیت های شغلی بسیاری پیش روی خود دارند. درک رفتار مصرف نماینده و آخرین روش های بازاریابی، رسانه های اجتماعی، درهایی را در زمینه های مختلف به روی کسانی که دارای مدرکMBA بازاریابی و فروش هستند باز می نمایند. بعضی از این موقعیت های شغلی عبارت اند از:

مدیر بازاریابی و فروش: مدیر بازاریابی و فروش یک عنوان شغلی خوب در این حوزه به حساب می آید. در این موقعیت شغلی، شما به عنوان مدیر، کارمندان مجموعه را راهنمایی می نماید که ممکن است شامل هنرمندان، طراحان، محتوا نویسان و محققان باشد. پرسنل دیگر می توانند به عنوان کارفرما، فروشنده و آزاد کار استخدام شوند. با همکاری با پرسنل، یک مدیر بازاریابی، کمپین های را که افراد را تحریک می نمایند، طراحی می نماید و مشتریان جدید را جذب می نماید و آن ها را تقویت می نماید. وی همچنین باید بهترین روش های بازاریابی را معین کند، برای مثال از بین روش های سنتی، مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیو و تبلیغات چاپی؛ یا دیجیتال یا روش های جدید مانند سیستم عامل های آنلاین مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و لیست های ایمیل.

مدیر تحقیقات بازار: شرکت ها در صورت افزایش مشتریان، کسب وکار خود را گسترش می دهند. MBA بازاریابی و فروش برنامه های پیشرفته ای را در تکنیک و بهره برداری از تحقیقات بازار از جمله روش های جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آماری ارائه می دهد. مدیر تحقیقات بازار از این داده ها و اطلاعات استفاده می نماید تا بازار رقابتی را مورد ارزیابی قرار دهد. مدیران تحقیقات بازار به مباحث روانشناسی و همچنین آمار مسلط هستند.

کارشناس روابط عمومی: کارشناسان روابط عمومی روی بازاریابی بین عام مردم تمرکز دارند. این افراد از فرهنگ و احتیاجهای مردم مطلع هستند و با پیشنهادات خود در تمامی حوزه ها بازاریابی یک خدمت و محصول را به صورت تخصصی ارائه می دهند. کارشناسان روابط عمومی با شرکت های تولیدی و رسانه ای کار می نمایند تا بتوانند فروش و بازاریابی را بین افراد جامعه سرعت دهند. کارشناس روابط عمومی عنوان یک ارتباط بین رسانه ها و شرکت عمل می نماید.

مدیر فروش: فروش و بازاریابی جزو جدایی ناپذیر یک شرکت و سازمان است. درک پیشرفته از اصول بازاریابی به نیروی فروش یاری می نماید تا احتیاجها و اولویت های مشتری را درک می نماید. مدیر فروش نه تنها محصول یا خدمات را گسترش می دهد بلکه ارتباطات و استراتژی مربوط به آن ها را هم مدیریت می نماید. البته، تجربه فروش قوی بهترین مکمل برای MBA بازاریابی و فروش است.

مزایای شرکت در دوره MBA بازاریابی و فروش مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان چیست؟

مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین حرکت برای استانداردهای به روز آموزشی اقدام به ارائه دوره MBA بازاریابی و فروش نموده تا به نوعی بتواند به افزایش تخصص افراد مختلف و مدیران کسب وکار برای پیشرفت قدمی برداشته باشد که این دوره دارای مزایای زیر است:

- تأیید گواهینامه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور پس از اتمام دوره

- امکان ارزیابی مدارک توسط سازمان WES

- ارائه منابع دیداری شنیداری همراه با بسته های آموزشی

- برخورداری از اساتید مجرب و برتر

- امکان ترجمه رسمی مدارک با مهر وزارت امور خارجه

- سرفصل های جامع و ساده برای یادگیری بهتر دانش پذیران

انتهای رپرتاژ خبری

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22691

به "دوره MBA بازاریابی و فروش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره MBA بازاریابی و فروش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید