دلیل حمله سایبری دولت آمریکا به جنبش نُجَباء

به گزارش مجله سرگرمی، العربیه در گزارشی اذعان کرد که دلیل بسته شدن پایگاه های اینترنتی و حساب های کاربری گروه های مقاومت عراق ازجمله نُجَباء، عصبانیت واشنگتن از نزدیکی آن ها به ایران، همچنین روشنگری های آنان درباره نقش منفی آمریکا در بی ثباتی و ناامنی منطقه است.

دلیل حمله سایبری دولت آمریکا به جنبش نُجَباء

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه سعودی العربیه در گزارشی دلایل تحریم و مسدودسازی وب سایت های مقاومت عراق از جانب دولت ایالات متحده را بررسی کرد.

در این گزارش، چند علت برای حساسیت واشنگتن ذکر شده که مهم ترینشان، نزدیکی گروه های مقاومت عراقی و رسانه های آن ها به جمهوری اسلامی ایران است.

این رسانه سعودی سپس با اشاره به مسدود شدن وب سایت های متعلق به جنبش نُجَباء عراق با دستور دولت آمریکا، ادامه داد: این گروه هوادار ایران، فیلم های جذابی تولید می کند که روایتی همسو با سیاست های ضدآمریکایی تهران ارائه می دهند.

العربیه در ادامه با استناد به گزارشی از اندیشکده آمریکایی مطالعات استراتژیک، یکی از تولیدات ویدئویی نُجَباء را اینگونه معرفی می کند: پس از حمله به کنسولگری ایران و مقر های الحشد الشعبی در بصره ـ سپتامبر 2018 ـ آن ها در یک ویدئو داستان را به گونه ای توضیح دادند که گویا کنسولگری آمریکا محرّک این حملات بوده است.

گزارش فوق با اظهارات فیلیپ اسمیت تحلیلگر اندیشکده آمریکایی واشنگتن به خاتمه می رسد که گفته است: هرچند مقابله فیزیکی با گروه های مقاومت عراقی نظیر جنبش نُجَباء ضرورت دارد، اما مقابله همزمان با روایت های ضدآمریکایی که آن ها در رسانه های برخط خود منتشر می کنند نیز از اهمیتی بالا برخوردار است؛ به ویژه از این منظر که ایالات متحده را مؤسس، متحد و حامی داعش می خوانند.

گفتنی است تا کنون سه وب سایت اصلی مقاومت اسلامی نُجَباء با دستور مستقیم دولت ایالات متحده مسدود و مصادره شده اند. همچنین ده ها حساب اصلی یا مرتبط با این جنبش در شبکه های اجتماعی توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک و... نیز در پی دستورالعمل های تحریمی واشنگتن از دسترس خارج شده اند.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 122815

به "دلیل حمله سایبری دولت آمریکا به جنبش نُجَباء" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل حمله سایبری دولت آمریکا به جنبش نُجَباء"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید