دستکش هوشمندی که اشیاء را تشخیص می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، محققان دانشگاه ام آی تی یک دستکش حسگر ساختند که با استفاده از هوش مصنوعی قادر است نحوه تشخیص اشیا را با استفاده از حس لامسه درک کند.

دستکش هوشمندی که اشیاء را تشخیص می دهد

این دستکش هوشمند که Scalable TActile Glove (STAG) نام دارد، از 550 حسگر فشار کوچک بهره می گیرد تا الگوهایی را ایجاد کند که موجب بهبود عملکرد بازوهای رباتیک و اندام های مصنوعی می گردد. بهبود حس لامسه در اندام های مصنوعی موجب افزایش کیفیت زندگی افراد معلول می گردد.

یکی از روش های انجام این کار گردآوری تمام اطلاعات ممکن در رابطه با نحوه تشخیص اشیا توسط حس لامسه انسان است. سپس با استفاده از این اطلاعات و آموزش ماشین می توان اندام های مصنوعی را برای تشخیص اشیا و وزن آن ها تربیت کرد.

محققان ام آی تی برای گردآوری این اطلاعات از دستکش STAG استفاده می نمایند. این دستکش به یک کامپیوتر متصل است و اطلاعات مربوط به اندازه گیری فشار و وزن به یک فایل ویدئویی تبدیل می گردد که در واقع یک نقشه لمسی است و در اختیار یک شبکه عصبی موسوم به Convolutional Neural Network (CNN) قرار می گیرد. این شبکه تصاویر را طبقه بندی می نماید تا الگوهای فشار را شناسایی نموده و آنها را با اشیای خاص تطبیق دهد.

محققان تا کنون 135 هزار فایل ویدئویی مربوط به 26 شیء ء متداول را در اختیار این شبکه عصبی قرار داده اند. این شبکه تصاویر اتفاقی از بخش های مختلف هر شیء ء را با یکدیگر تطبیق داده و توانسته تصویر کاملی از آن را در فرآیندی شبیه به حس لامسه انسان به دست آورد.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.،ایرنا

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25749

به "دستکش هوشمندی که اشیاء را تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکش هوشمندی که اشیاء را تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید