در سفر به چیانگ مای، معابد حیرت انگیز را نباید فراموش کنید!

به گزارش مجله سرگرمی، هر یک از شهرهای گردشگری و زیبای دنیا با داشتن شاخصه های منحصر به خود در زمینه های مختلف، توانسته اند نظر گردشگران را به سوی خود جلب نمایند. یکی از این شهرها که در قاره آسیا قرار گرفته و توانسته تا صندلی بی مثالی را از آن خود کند، شهر چیانگ مای Chiang Mai است. این شهر که از نظر جغرافیایی در میان مرزهای کشور تایلند خودنمایی می نماید، از نظر فرهنگی و تاریخی صندلی درخشانی را در میان تمام رقبای خود کسب نموده است، صندلیی که به دلیل وجود مکان های مقدس و معبدهای بی نظیر این شهر به دست آمده و با استقبالی که گردشگران و علاقمندان به جاذبه های مذهبی از خود نشان داده اند، مستحکم تر شده است. اگرچه در این شهر مجسمه های خیره نماینده از شخصیت های مطرح کشور تایلند نیز ساخته شده و در گوشه گوشه شهر نصب گریده، اما بدون تردید جاذبه های مذهبی در این شهر حرف اول را در جذب گردشگران می زنند، بناها و جاذبه هایی که از معماری حیرت آوری بهره برده اند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. این بناها که در هر کوچه و پس کوچه چیانگ مای تایلند دیده می گردد، یادآور و زنده نگه دارنده هر آن چیزی است که بر این شهر و کشور تایلند گذشته است. تعداد بناهای مذهبی چیانگ مای تایلند که با نام Wat شناخته می شوند، حدود 200 عدد است. این عدد قابل توجه نه تنها سبب نمی گردد که تمرکز از جاذبه های یاد شده کاسته گردد و این جاذبه های به بناهایی بی اهمیت و دم دستی بدل شوند، بلکه باعث شده تا تورهای گردشگری بین المللی متعددی به قصد تماشای این جاذبه ها و بناها خود را به کشور تایلند و شهر Caing Mai برسانند. اگرچه هر کدام از معابد ساخته شده در این شهر به خودی خود دیدنی و چشم نواز هستند، اما 8 مورد از این تعداد کثیر توانسته تا بیش از رقبای خود جلوه گری نمایند و بازدیدنمایندگان خود را راضی نگه دارند، رضایتی که سبب شده تا این معابد و جاذبه های مذهبی در محافل بین المللی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و نظر مثبت صاحب نظران را نیز کسب نمایند. اگر شما هم به دنبال تماشای بناهای برتر معماری هستید، در سفر به معابد چیانگ مای تایلند ما را همراهی کنید.

در سفر به چیانگ مای، معابد حیرت انگیز را نباید فراموش کنید!

معبد وات پان تائو Wat Pan Tao

یکی از معابد دیدنی در سفر به چیانگ مای تایلند، معبد وات پان تائو بوده که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد. این معبد که معنای نامش برابر افزایش هزار برابری است، به قدری خیره نماینده و جذاب است که هر قسمت از آن هزار برابر شوق و اشتیاق گردشگران را افزایش می دهد و قلب ها را به تسخیر خود در می آورد. این معبد که یکی از چهار معبد مخصوص خانواده سلطنتی کشور تایلند بوده و در گذشته تنها بر روی خاندان سلطنتی باز بوده، امروزه به مکانی بدل شده است که علاوه بر پذیرش عموم مردم، در آن عقاید و باورهای راهبان بومی و مردمان این دین و آیین به بهترین شکل ممکن در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار می گیرد. در این معبد دیدنی، راهبان بومی همه روزه با لباس های طراحی شده خاص خود که از گذشتگان الهام گرفته اند و به رنگ زغفرانی هستند، به اجرای مراسم های مذهبی و خواندن سرود مشغولند و صحنه های دیدنی و جالب توجهی را برای گردشگران خلق می نمایند. در قلب معبد وات پان تائو اتاقی موسوم به اتاق عبادت طراحی شده که تماشای آن بیش از بازدید قسمت های دیگر این معبد می تواند دلنشین باشد، چرا که در جای جای این اتاق دیدنی، تزئینات چشم نوازی به کار گرفته شده است. این تزئینات که بیشتر برگرفته از باورها و اعتقادات دینی و فرهنگی مردمان بومی چیانگ مای تایلند بوده، بر زیبایی های معماری این بنا اضافه کرده و سالیان سال در قاب تصاویر ثبت شده است. یکی از ده ها نمونه این تزئینات طاووس کنده کاری شده ای بوده که به اعتقاد مردمان محلی، باعث اتفاق های مبارک می شود و بسیار مقدس به شمار می آید. برای دیدن معبد وات پان تائو باید به شهر چیانگ مای تایلند سری بزنید و به خیابان Phra Pok Klao Road - Amphoe Mueang مراجعه کنید. شما این فرصت را دارید که پیش از حرکت از هتل محل اقامت با شماره 6622505500 + تماس حاصل نمایید تا از ساعت کاری این مجموعه اطلاعات کسب کنید. ناگفته نماند که این جاذبه از ساعت 6 صبح تا 18 روزهای یکشنبه و دوشنبه دایر بوده و بازدید عموم نیز آزاد هست و علاقمندان این امکان را دارند که از نزدیک از مراسم های مذهبی خاصی که در این مکان برپا می شود، دیدن نمایند، اما گاهی ممکن است به دلیل جلب رضایت گردشگران، سانس های فوق العاده نیز دایر شوند که این موارد را می توان از مدیریت و روابط عمومی مجموعه در سفر به معابد چیانگ مای تایلند پیگیری کرد.

معبد وات جت یوت Wat Jet Yot

در سال 1455 میلادی در چیانگ مای تایلند، معبدی به دستور پادشاه آن موقع به نام شاه Tilokkarat بنا شد که بعد از گذشته چندین سال، همچنان چون نگینی در این شهر می درخشد. این معبد که وات جت یوت نام دارد، با شکوه و دیدنی است و جز جدانشدنی از بازدیدهای گردشگران شهر Chiang Mia به شمار می آید. وات جت یوت که از نظر معماری و تقدس ممتاز بوده، به معنای معبد هفت اسپارس Spires است و یکی از مهمترین نماینده های معابد بودایی کشور تایلند شناخته می شود، معبدی که از همان ابتدا به عنوان هسته مرکزی مراسم های بودایی ایفای نقش می نموده و شکوه خود را به رخ همگان می کشانده است، به نحوی که در سال 1477 میلادی دنیایان شاهد درخشش هرچه بیشتر این معبد بوده اند. در تاریخچه وات جت یوت آمده که در همان سال ها و در زمان اقامت بودای بزرگ در هند این افتخار شامل حال این مکان شده که در مدت زمانی به طول هفت هفته، وظایف شاخصی را برعهده گیرد و دنیایان را با این دین و آیین ریشه دار آشنا سازد. کمی که در میان این مکان که یکی از معابد چیانگ مای تایلند بوده، قدم بزنید، خواهید دید این شکوه بی بدیل بدون شک زمینه ساز اتفاق های بزرگی از این دست بود، شکوهی که با احوالات معنوی مأنوس شده و با بهره گیری از معماری های به کار رفته در بناهای ساخته شده کشور هند جلال و جبروتی بی مثال یافته است. اگر چه در روزهایی که مراسم های مذهبی خاصی برگزار می شوند، این مکان قابلیت پذیرایی از میهمانان خود را ندارد، اما در سایر روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 17 علاقمندان به تماشای این شاهکار معماری مذهبی می توانند به این مکان مراجعه داشته باشند. این نوید را نیز می توانیم به شما بدهیم که با شماره گیری 6653224802+ بلیت مراجعه به معبد را تهیه کنید و در زمان مورد نظر خودتان به خیابان Mueang Chiang Mai District برسانید. البته اگر شما نیز جز علاقمندان به لحظه های طبیعی خاص و بکر هستید، می توانید در زمان غروب آفتاب وارد محوطه این مجموعه شوید. این اطمینان را به شما می دهیم که تماشای غروب آفتاب در محوطه این معبد که یکی از معابد چیانگ مای تایلند بوده، چنان تصویر رویایی و خاطره انگیزی را برای شما خلق خواهد نمود که هیچگاه از یادتان پاک نشود.

وات اومانگ Wat Umong

اگرچه در شهر چیانگ مای تایلند مکان های مذهبی و معابد تاریخی زیادی چه بر روی نقشه های مکان یابی و چه عکس های هوایی دیده می شود، نگاه ها را به روی خود ثابت نگه داشتند، اما وات اومانگ یکی از بی نظیرترین نمونه های این مکان های مذهبی و معابد به شمار می آید. این مکان که در سال 1297 بعد از میلاد حضرت عیسی مسیح و به دستور پادشاه Manglai بنا شده، آنچنان زیبا و تحسین برانگیز است که معماران برجسته دنیا هنوز نمونه ای برای آن در کل عالم خاکی نیافته اند. این مکان به دلیل داشتن معماری پیچیده از چندین حیث یگانگی یافته است. وجود گنبد بزرگی بر روی دیواره های مارپیچ مانندی که با تونل های عظیم و تو در تو به یکدیگر متصل شده اند، در میان محوطه ای سرسبز با درختانی کهن سال و تنومند شاخصه ایست که زیبایی مجموعه را افزون کرد. برای رسیدن به محوطه اصلی این مکان که یکی از معابد چیانگ مای تایلند بوده، باید از روی تپه ای بزرگ عبور کنیم و بعد از گذشتن از صخره های موجود در دامنه کوه به جاذبه ای برسیم که ارزش سختی های بیش از این را نیز داراست، چرا که علاوه بر معماری خاص و قدمت تاریخی این مکان، گردشگران این امکان را دارند که نسخه دوم Ashoka Pillar را نیز رویت نمایند، یادگار بی نظیری که از خاندان Lanna به جا مانده و وات اومانگ را خاص تر از قبل نموده است. اگر با راهبه هایی که در این مکان زندگی می نمایند هم صحبت شوید، آن ها به شما رازهایی را خواهند گفت که برای دانستنشان باید سال های زیادی در این معبد سکونت داشت، رازهایی از معجزات مذهبی بوداییان، تا رازهای مربوط به حیواناتی که در حوالی این معبد زندگی می نمایند و هر از چند گاهی به میهمانان این مجموعه بدل می شوند. گوزن های وحشی، لاک پشت ها و پستاندارانی که از دست این راهبه ها غذا می خورند و در زمان غروب آفتاب در کنار دیواره های معبد شب را به صبح می رسانند، تنها بخشی از موجوداتی هستند که در این موقعیت جغرافیایی یافت می شوند. این راهبه ها بدون شک شما را بعد از گشت و گذار در محوطه اصلی و فرعی معبد و آشنایی با حیات وحش منطقه به طرف گالری ویژه ای راهنمایی می نمایند، گالری ارزشمندی که با مجسمه های باستانی بودایی زینت یافته و به نمونه ای زنده از دوران حاکمیت بودا بدل شده است. در دل این گالری هر چند مجسمه ها و سنگ تراشه های تاریخی زیادی وجود دارند، اما مهمترین اثری که در این مجموعه درخششی ویژه دارد، مجسمه Bodhisatva بوده که با ظرافت خاصی ساخته شده و ذوق و سلیقه سازندگانش را بر همگان عیان نموده است. اگر مایل بودید که ساعتی از اوقات سفر خود به چیانگ مای تایلند را در این مکان سپری کنید، می توانید از ساعت 5 صبح تا 20 به طرف Tambon Suthep - Amper Muang - Chiang Mai حرکت کنید و از تماشای این همه زیبایی لذت ببرید. این زیبایی ها اگرچه محصور ناپذیر بوده، اما شما این امکان برای شما فراهم هست که با 6653277248+ تماس حاصل فرمایید و عکاسی را به عنوان همراه یا راهنمای خود برگزینید تا ضمن معرفی قسمت های مختلف مجموعه، زیبایی های این مکان شگرف را برای شما در قاب تصاویر ثبت و ضبط نماید.

وات چدی لوآنگ Wat Chedi Luang

اگر از روی بروشورهای گردشگری شهر چیانگ مای به دنبال بزرگترین بنای شهر بشد، با نام معبد وات چدی لوآنگ رو به رو خواهید شد. این مکان که حدود 600 سال پیش به دستور پادشاه Sean Muang Ma و در ارتفاعی حدود 280 فوتی یعنی چیزی در حدود 85 متری سطح زمین بنا شده، از جمله معابدیست که مورد مرمت نهاده شده و دچار تغییرات زیادی در بدنه معماری خود شد. گفته می شود که این بنا تا سال 1475 میلادی در دل خود، مجسمه ای به نام بودای زمردین را جای داده بود، مجسمه ای که علاوه بر ظرافت بیش از حد، دارای ارزش مادی زیادی نیز بوده و همین مورد سبب شده که برای به دور ماندن از دستبرد سود جویان به موزه ای در بانکوک منتقل شود. از آن سال به بعد، تقریبا نماد عینی خاصی در مجموعه وجود نداشت تا اینکه در سال 1995 میلادی، پادشاه تایلند با اختصاص هزینه ای قابل ملاحظه به مناسبت ششصدمین سالگرد آجر Pagoda نمونه ای مشابه از این مجسمه را بازسازی کرد و به عنوان یک هدیه به مجموعه اضافه کرد. نمادی که یک بودای ایستاده و با ابهتی بی مانند در دل معبد فرمانروایی می نماید. این مجسمه که Phra Chao Attarot نام دارد، توانسته گردشگران زیادی را شیفته خود کند. گردشگرانی که با شمارۀ 6653276140+ تماس می گیرند و با رزرو بلیتی به میهمانی این جاذبه دیدنی می روند، تعداد قابل ملاحظه ای هستند و مدیریت مجموعه سعی نموده تا با استخدام اوپراتورهایی خوش برخورد، جذب گردشگران جاذبه تحت مدیریت خود را ارتقا دهد، جاذبه ای که از ساعت 6 صبح تا 20 درب های خود را به روی علاقمندان باز نگه داشته و با آغوش باز از آنان استقبال به عمل می آورد. اگر می خواهید که نام شما نیز به عنوان یکی از گردشگران این مجموعه ثبت شود، به آدرس Road King Prajadhipok Phra Singh سری بزنید.

وات بوپارام Wat Bupparam

در Tha Phae Rd - Mueang Chiang Mai District - Chiang Mai که یکی از بخش های خارجی شهر به حساب می آید و محل دیوارکشی شده چیانگ مای شناخته می شود، معبد وات بوپارام واقع شده است، مکانی که در سال 1497 پس از میلاد مسیح و در زمان سلطنت Muang Kaeo ساخته شده و در حال حاضر محلی است که قدیمی ترین بودای چوبی تایلند را در خود نگهداری می نماید. اگر چه پایه های این مکان از 4 قرن پیش بنا شده که آثار آن در سازه های موجود در مجموعه کاملاً مشهود است، اما در همان سال های 1490 تا 1497 بود که اسم وات بوپارام بر سر زبان ها افتاد و مورد اقبال عموم مردم نهاده شد، این مجموعه که دارای سالن ها و فضاهای خاص و چشم نواز است، به خوبی توانست تا گردشگران را چون آهنربایی قوی به سوی خود بکشاند، گردشگرانی که به شوق دیدن سالن Dhamma و مجسمه های بی نظیر این مکان کیلومترها از شهر دور می شوند و خود را به این مکان می رسانند، مکانی که از 7 صبح تا 17 هر روز با شکوه هر چه تمام تر از بازدیدنمایندگان خود دلبری می نماید، بازدیدنمایندگانی که در کنار چهار مجسمه شیر مانند عکسی به یادگار می گیرند، از دیدن مجسمه چوبی بودا حیرت زده می شوند و به تماشای تاریخ مفتوحی که در دل دیواره های آن نهفته است، می نشینند، دیواره هایی که نشان می دهند این بنا در سال 1819 میلادی مجدداً مورد مرمت و بازسازی نهاده شده و برای اینکه در طول تاریخ و در اثر تغییرات جوی فرسوده نشود و تاریخ معماری برمهBurmese به یغما نرود، کاملا مورد مراقبت های ویژه ای نهاده شده است. طبق گفته معماران اصلی این بنا که گفته هایشان بر لوح هایی مندرج شده، در همان سال و در عملیات بازسازی، نگاره ها و نقاشی های بومی خاصی نیز به دیواره های این معبد اضافه شدند تا علاوه بر زیباتر کردن معماری این مکان، داستان جاکارتا Jakarta و متون مقدس بودا را حفظ کند. اگر می خواهید که در زمانی مناسب به این مکان که یکی از معابد چیانگ مای تایلند بوده، سری بزنید و از شلوغی جمعیتی که به این مکان می روند در امان بمانید با شماره 6622505500+ تماس حاصل فرمایید و ساعت های خلوت مجموعه را از مدیریت این مکان پرس و جو کنید.

وات چانگ مای Wat Chiang Mai

اگر می خواهید یکی از باشکوه ترین سازه های قدیمی شهر چیانگ مای را از نزدیک ببینید، برنامه گردشگری خود را برای سر زدن به مقصد معبد وات چیانگ مای تنظیم کنید. این معبد اگرچه در حال حاضر تا حدی ویران شده و در گذر زمان دچار فرسایش شده است، اما چیزی از شکوه و زیبایی آن کاسته نشد. این مکان که در زمره معابد ساخته شده در زمان Lanna و به زمان سلطنت پادشاه Mangral که یکی از جاه طلبان بزرگ دنیا بوده که دستور توسعه همه شهرها به نحو احسنت را داده، باز می شود و از سال 1297 میلادی به یادگار مانده، اما حدود 700 سال پیش به همت فعالان هنری و معماری کشور تایلند مورد بازسازی نهاده شد. این بازسازی ها، توجه ها و مرمت هایی که در پیکره بنا به کار رفته، سبب شده که این محل به مکانی مناسب برای برپایی مراسم های مذهبی تبدیل شود. در طول این سال ها وات چانگ مای شاهد مراسم های دینی و مذهبی مختلفی از بوداییان باشد، به طوریکه گفته می شود در سالیان قبل، بودای کریستالی برای مدتی در این معبد اقامت گزید تا پیروان این آیین بتوانند به پرستش آن بپردازند. این موضوع و این روایت چنان موثق و قابل استناد است که حتی بعضی آن را شناسنامه اصلی وات چانگ مای می دانند. علاقمندانی که تصمیم دارند به تماشای این بنای خارق العاده که با تخته سنگ های زیبایی بخش بندی شده است بروند، باید به سوی شمال شرقی شهر چیانگ مای کشور تایلند حرکت نمایند و پس از رسیدن Mueang Chiang Mai District با هماهنگی مدیریت به داخل مجموعه قدم بگذارید. مدیریت این مکان البته به وسیله تلفن 0174588562+ نیز امکان هماهنگی و تهیه بلیت را میسر نموده تا گردشگران و علاقمندان به مکان های این چنینی کمترین سختی را برای رسیدن به وصال مطلوب تحمل نمایند. اگر شما هم وسوسه شده اید که در این معبد چرخی بزنید، این را بدانید که وات چانگ مای از ساعت 6 صبح هر روز تا ساعت 17 قادر به میزبانی از شماست و در خارج از این محدوده زمانی به دلیل تاریکی هوا و احتمال آسیب دیدگی گردشگران در محوطه معبد، شرایط بازدید برای این مورد از معابد چیانگ مای تایلند مهیا نیست.

وات پرا تات سی چوم تانگ ووراویهان Wat Phra Si Chom Thong Worawihan

در بین تمام معابد چیانگ مای تایلند، وات پرا تات سی چوم تانگ ووراویهان یکی از قدیمی ترین و در عین حال مقدس ترین مکان برای پرستش بودای مقدس بود، به نحوی که پیروان این آیین همچنان معتقدند که هر کس یک بار به این مکان مقدس پای بگذارد، گناهانش بخشیده می شود و در نزد بودای بزرگ عزیز می شود. علت این تقدس و صندلی ویژه را می توان وجود مندرجاتی از بودای بزرگ دانست که در این مکان پنهان شده و از دید نااهلان و ناپاکان مخفی مانده است. این تقدس دست نیافتنی اما با معماری ویژه ای که در بنا به کار رفته، باعث شده که وت پرا تات سی چوم تانگ ووراویهان، در کانون توجه علاقمندان قرار گیرد، چرا که معماری چشم نواز این مکان بر اعتبار آن بیش از پیش اضافه کرده است. معماری خاصی که در این مکان دیده می شود، به حدی جذاب است که نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. وجود دو سازه مجزا در کنار یک دیگر که یکی از آن ها دو طبقه است و مفروش به کفپوش های چلیپایی بوده، زیبایی خاصی را پیش چشمان گردشگران مهیا نموده است. البته زیبایی های معماری این بنا در همین نقطه به انتها نمی رسد و شما می توانید با چرخاندن سرتان به سمت آسمان باز هم شگفت زده تر شوید، چرا که اگر به بالای سر شما گنبدی برافراشته شده که خود احتیاج به آنالیز های دقیق تر و کاووش هایی مفصل تر دارد، گنبدی که با ساختار خاص خود که الهام گرفته از مارهای ناگا Naga است با شکوه تر خودنمایی می نماید. از ساختار کلی و معماری معبد که نگاه برداریم به تخت پادشاهی بودا می رسیم که در صحن اصلی واقع شده است، تختی که با نام Buddha Throne خوانده می شود و با تزئینات بی نظیری که دارد به عنوان یکی از مهمترین اشیای این معبد شناخته می شود، تزئیناتی که منقش به حیوانات اساطیری بوده و به گفته راهنمایان معبد، نشان دهنده امنیت حاکم بر محیط تحت سیطره بوداست. اگر روزی به چیانگ مای کشور تایلند سفر کنید و به Khuang Pao - Chom Thong بروید، صف مشتاقانی را خواهید دید که در مقابل درب معبد منتظر تهیه بلیط هستند و قصد دارند که در زمانی بین ساعت 6 صبح تا 20 هر روز قدم به درون صحن اصلی بگذارند. البته که امکان رزرو بلیت نیز ایجاد شده و گردشگران می توانند با شماره گیری 6653342184+ به این مهم دست بیابند.

وات پرا سینغ معبدی در دل خندق Wat Phra Singh

آخرین معبدی که در این نوشتار تصمیم داریم به آن بپردازیم و از میان معابد چیانگ مای تایلند به شما معرفی کنیم، مکانی مقدس است که در میانه خندقی قدیمی واقع شده و طبق تاریخچه ای که از آن موجود است، در سال 1345 میلادی بنا شده. این معبد که وات پرا سینغ نام دارد، در حقیقت مقبره پادشاه King Khan Fu بوده و بعدها توسط پسر این پادشاه که پنجمین پادشاه سلسلۀ Mangrai شناخته می شد و Phayu نام داشت، گسترش یافت تا اینکه به شکل و شمایلی در آمد که امروزه از آن باقی ماند. از آن موقع به بعد، معبد شاهد مراسم های مذهبی متعدد بوداییان نیز بود تا اینکه در سال 1367 پس از میلاد حضرت مسیح، به داخل این جاذبه گردشگری مجسمه بودایی بزرگ به نام Phra اضافه شد تا این مکان شکل رسمی یک معبد تمام عیار را به خود گیرد و به مکانی مهم برای پیروان این آیین بدل شود. توجه ها روز به روز بر این مکان مقدس افزایش می یافت و همه روزه بوداییان زیادی برای به جا آوردن آیین های مذهبی خود به دل خندق سرازیر می شدند تا اینکه حاکمان وقت تصمیم دریافتد که بر پیچیدگی های معماری این مکان بیافزایند تا وات پر سینغ علاوه بر اهیمت مذهبی، اهمیت معماری قابل ملاحظه ای را نیز کسب نماید و با ظاهری پر رمز و راز بتواند میهمانان خود را متحیر کند. به همین دلیل به این جاذبه Wihan Lia Kham که پستویی تاریخی بود را نیز اضافه کردند، پستویی که علاوه بر ساختار پیچیده که دارد، از نظر معنوی نیز برای پیروان این آیین مقدس است، چرا که آنان را به محل قرار دریافت بودای بزرگ راهنمایی می کرد. البته در ابتدای این تونل، مجسمه بزرگی از شیر سنگی واقع شده است. این مجسمه که حکم محافظ را داشته و در مقابل رود زیبا و زلال Ping نهاده شده، اکنون نیز پس از مرمت های متعدد در مقابل دیدگان گردشگران، راسخ ایستاده است. طبق نقشه های شهری، این مکان که یکی از معابد چیانگ مای تایلند بوده، در Mueang Chiang Mai District واقع شده و از ساعت 5 صبح هر روز تا 20 پذیرای گردشگرانی است که از سرتاسر دنیا خود را به این مکان رسانده اند. شما می توانید برای آگاهی از زمان اجرای مراسم های مذهبی خاصی که در این مکان برگزار می شود با شمارۀ 6653277273+ تماس حاصل نمایید تا با برنامه ای دقیق زمان گشت زنی هایتان در محوطه این مکان فرصت تماشای این آداب خاص را نیز از دست ندهید.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58326

به "در سفر به چیانگ مای، معابد حیرت انگیز را نباید فراموش کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به چیانگ مای، معابد حیرت انگیز را نباید فراموش کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید