خبرنگاران 20 هزار لیتر محلول ضدعفونی در مدارس اشنویه توزیع شد

به گزارش مجله سرگرمی، مهاباد- خبرنگاران- مدیر آموزش و پرورش اشنویه گفت: 20 هزار لیتر انواع محلول ضدعفونی کننده بین 130 واحد آموزشی مناطق شهری و روستایی این شهرستان توزیع شد.

خبرنگاران 20 هزار لیتر محلول ضدعفونی در مدارس اشنویه توزیع شد

شیرین جهانگیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه برای خرید و توزیع این میزان مواد ضدعفونی کننده تا به امروز 120 میلیون ریال هزینه شده است اضافه نمود: تا به امروز واحدهای آموزشی، مدارس، خانه معلم و اماکن فرهنگی و ورزشی وابسته به آموزش و پرورش حداقل 2 بار ضدعفونی شده اند.

وی افزود: پیش بینی شده عملیات گندزدایی طی 2 مرحله دیگر در مدارس این شهرستان برای ضدعفونی کامل آنها انجام پذیرد.

وی گفت: کلاس ها، دفترهای اداری، خوابگاه ها، سالن های غذاخوری، کتابخانه ها، سالن های ورزشی، سرویس های بهداشتی و آبخوری ها در عملیات گندزدایی مدارس به طور کامل ضدعفونی می شوند.

جهانگیری، با اشاره به اینکه عملیات گندزادیی از اماکن آموزشی با نظارت کامل کارشناسان بهداشت و مدیران مدارس انجام می گردد گفت: علاوه بر ضدعفونی کردن مدارس، 800 لیتر صابون و مایع دستشویی نیز در اختیار مدارس این شهرستان قرار گرفته است.

سال جاری در مجموع 14 هزار و 977 دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی در این شهرستان درحال تحصیل هستند که یکهزار و 16 معلم کار آموزش به این دانش آموزان را برعهده دارند.

شهرستان مرزی اشنویه بیش از 74 هزار نفر جمعیت دارد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 74387

به "خبرنگاران 20 هزار لیتر محلول ضدعفونی در مدارس اشنویه توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 20 هزار لیتر محلول ضدعفونی در مدارس اشنویه توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید