خبرنگاران 137 نفر اتباع ایرانی از تاجیکستان به ایران بازگشتند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران -خبرنگاران -با تمهیدات سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، 137 نفر از هموطنان ایرانی که در پی شیوع کرونا با محدودیت های دولت این کشور روبرو شده بودند، به ایران بازگشتند.

خبرنگاران 137 نفر اتباع ایرانی از تاجیکستان به ایران بازگشتند

سفارت ایران در تاجیکستان گفت: با تمهیدات و پیگیری های اجرا شده در دوشنبه پایتخت تاجیکستان و همراهی مقامات حکومت این کشور، 137 تن از هموطنان ایرانی که درخواست بازگشت به کشورمان را داشتند، سه شنبه شب (23 اردیبشهت 99) با پرواز شرکت هواپیمایی وارش به میهن اسلامی بازگشتند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعمال مقررات سختگیرانه در بازگشت اتباع کشورها، مانند قطع پروازهای بین المللی و داخلی، ممنوعیت تردد میان شهرها، توقف کلیه اتوبوس ها، قطارها و تاکسی ها و... بسیاری از هموطنان ایرانی از جمله دانشجویان و گردشگران و تجاربا مشکل بازگشت به کشور روبرو شده بودند.

سفارتخانه ها و کنسول گری های جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا علاوه بر دریافت مجوزهای رسمی دولتی، با اهتمام ویژه و شبانه روزی و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری شرایط بازگشت ایرانیان و مسافران را به کشور در طول شیوع بیماری کرونا فراهم کردند.

در همین چهارچوب تا به امروز بیش از 300 نفر از هموطنان ایرانی در دو ماه گذشته از دهلی نو و مومبای در کشور هندوستان به کشور بازگشته اند و بسیاری از اتباع خارجی هم که در ایران حضور داشتند به کشورهای خود بازگشته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 19 تیر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 90232

به "خبرنگاران 137 نفر اتباع ایرانی از تاجیکستان به ایران بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 137 نفر اتباع ایرانی از تاجیکستان به ایران بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید