خبرنگاران برای مین ها جنگ تمام نشده است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران- نویسنده کتاب شاید این کتاب منفجر شود، گفت: اشاره این کتاب به نکات ایمنی زندگانی بچه هایی است که در مناطق مرزی هستند.

خبرنگاران برای مین ها جنگ تمام نشده است

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش عصر شنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، رضا موزونی نویسنده کتاب شاید این کتاب منفجر شود که سال گذشته از سوی انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شده و توانسته در دوسالانه بلگراد جایزه قلم طلایی تصویرگری را توسط سمانه صلواتی تصویرگر این کتاب از آن خود کند، درباره داستان این اثر مکتوب شرح داد: من به عنوان یک نویسنده در شهر گیلان غرب به دنیا آمدم؛ یکی از شهرهای مرزی کرمانشاه که در آن در بطن و متن جنگ زندگی کردم، نفس کشیدم و تلخی ها و شیرینی های بسیاری را تجربه کردم.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی هشت سال طول کشید و در نهایت تمام شد، کشورها صلح می کنند ولی جنگ افزارها صلح را نمی شناسند. همچنان در مناطق مرزی ایران مین هایی وجود دارد که باعث شهادت افراد می شود.

موزونی تأکید کرد: من در کتاب شاید این کتاب منفجر شود نکات ایمنی را به بچه هایی که در مناطق مرزی زندگی می کنند، می گویم؛ اینکه از مسیرهای کم ترددی که خطر وجود مین در آن ها هست، تردد نکنند. بچه ها بسیاری در جنگ های مختلف قربانی می شوند و بعد از جنگ ها هم جنگ افزارهای مختلف از جمله مین ها نمی دانند که جنگ تمام شده است. البته پرداختن به موضوع بچه ها در جنگ کار سختی است زیرا جنگ خشن است.

وی اضافه نمود: قصد من در این کتاب این بود که هم مسائل مناطق مرزی برای بچه ها و بزرگ ترها را بیان کنم و همچنین مسائلی که در پشت جنگ برای بچه ها ایجاد می شود.

نویسنده شاید این کتاب منفجر شود درباره تجربه همکاری خود با سمانه صلواتی تصویرگر کتاب، اظهار کرد: وقتی خانم صلواتی پذیرفت که تصویرگری کتاب را انجام دهد، چندین جلسه گفت وگو کردیم. این اتفاق خوبی بود که نویسنده و تصویرگر با هم صحبت کردیم. بعد از اتودهای مختلفی که از سوی ایشان انجام شد، آنچه مدنظر من بود به قلم توانای تصویرگری سمانه صلواتی درآمد و او به خوبی از پس این کار برآمد.

موزونی که دوره ای مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان را بر عهده داشته، شرح داد: کانون برای چاپ کتاب ها حساسیت بالایی دارد و خروجی این حساسیت بسیار شیرین است و فرصت حضور و موفقیت کتاب ها در جشنواره ها و رویدادهای بین المللی را فراهم می کند.

وی در سرانجام سخنان خود گفت: من همچنان نیرو، عضو، کارمند و عاشق کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان هستم و کانون را خانواده خود می دانم و قلبم برای کانون می تپد. هر توفیقی که کانون کسب می کند باعث خوشحالی من است.

یادآوری می شود این کتاب آذر سال گذشته رونمایی شد و اکنون در فروشگاه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه مندان واقع شده است.

پوستر نمایشگاه عروسک لبخندِ زمین منتشر شد

دو حامی معنوی به جمع حامیان نمایشگاه عروسک لبخندِ زمین پیوستند تا نام و عنوان پژوهشگاه صنایع دستی و گردشگری و کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در ایران نیز در پوستر این رویداد فرهنگی درج شود.

پوستر جدید فراخوان نمایشگاه لبخندِ زمین منتشر شد، رویدادی که در سال جهش تولید و با حمایت شورای نظارت بر اسباب بازی و مشارکت مرکز سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و استودیو عروسک نیلشید برگزار می شود. پس از انتشار و استقبال از این فراخوان پژوهشگاه صنایع دستی و گردشگری و کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در ایران به جمع حامیان معنوی این رویداد پیوستند.

نمایشگاه عروسک های لبخند زمین در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می شود که در بخش تخصصی در بردارنده عروسکهایی است که با هر جنس و ابعادی به مفهوم لبخندِ زمین اشاره داشته باشد.

انتخاب مواد و ابعاد ساخت عروسک های لبخندِ زمین برای علاقه مندان آزاد است و موادی که برای ساخت این عروسک ها استفاده می شود باید از پارچه، چوب، پاپیه ماشه، انواع خمیر مجسمه، گل، گچ و ترکیبی از مواد در دسترس و به ویژه طبیعی و دوست دار طبیعت باشد.

همچنین عروسک ها باید به صورت خلاقانه و ابداعی ساخته شود و عروسک های کپی به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

بر اساس این خبر، علاقه مندان تا 31 اردیبهشت 1399 فرصت دارند، عکسی از عروسک های خود به شماره واتس اپ 09912478767 ارسال کنند و و پس از داوری و انتخاب اولیه بر اساس ویژگی های یاد شده، عروسک ها به دبیرخانه ارسال شود.

بر همین اساس نمایشگاه بخش تخصصی که در آن آثار عروسک سازان حرفه ای ارزیابی می شود، پس از سرانجام شیوع بیماری کرونا و عادی شدن شرایط جامعه برگزار و تاریخ آن نیز در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در سرانجام برگزاری این نمایشگاه گواهی حضور با تاییدیه از حامیان به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

در همین حال علاقه مندان برای ارسال اثر به بخش عمومی که برای گروه کودک و نوجوان و خانواده ها در نظر گرفته شده است، می توانند دست به ساخت عروسک با موضوع لبخند زمین با هر جنس و ابعادی بزنند و از آن در فرمت jpg و با پس زمینه سفید عکاسی و آن را ارسال کنند.

آثار ارسالی و منتخب این بخش در نمایشگاه مجازی و سایت و صفحه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در شبکه های اجتماعی به نمایش در خواهد آمد.

یادآوری می شود حامیان معنوی این رویداد، اعلام آمادگی کرده اند تا برگزارکنندگان را در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغ، برپایی نمایشگاه در فضاهای دیگر و معرفی آثار به علاقه مندان در حوزه های کاری خود یاری کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 88595

به "خبرنگاران برای مین ها جنگ تمام نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برای مین ها جنگ تمام نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید