حاج صفی جانشین نویدکیا در سپاهان! خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، هافبک ملی پوش کاشانی با ترک تراکتور یک بار دیگر پیراهن تیم همیشگی اش سپاهان را به تن کرد تا دوباره به محرم نویدکیا بپیوندد.

حاج صفی جانشین نویدکیا در سپاهان! خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، احسان حاج صفی که با 112 بازی ملی یکی از پرسابقه ترین بازیکنان تیم ملی طی ادوار مختلف به شمار می رود پس از درخشش در تیم سپاهان بود که به فوتبال ایران معرفی گشت. او فوتبال خود را از سال 1379 و در آکادمی ذوب آهن شروع کرد. احسان تا سال 1385 در ذوب آهن بود تا اینکه در 16 سالگی به دیگر تیم شهر اصفهان، سپاهان پیوست. او تا سال 1394 (به جز یک مقطع یک ساله حضور در تراکتور به عنوان سرباز) دوران درخشانی با سپاهان داشت و به یکی از مهره های شاخص این تیم تبدیل شد.

حاج صفی پس از این درخشش ها و حضور پیروز در تیم ملی به جرگه لژیونر ها پیوست و بار دیگر به سپاهان پیوست. یک حضور دو و نیم ساله دیگر در خارج از کشور و بازگشت به ایران و بازی برای تراکتور، ادامه راستا فوتبالی احسان بود؛ راستای که با جدایی از تراکتور، امروز بار دیگر به سپاهان ختم شد:

معرفی با سپاهان به بهترین شکل ممکن

احسان حاج صفی با وجود شروع فوتبالش از ذوب آهن، بخش مهم رشد فوتبالی خود را مدیون سپاهان است. او از همان دوران جوانی در سپاهان درخشد و توانست در مقطع اول حضور خود در این تیم دو عنوان قهرمانی لیگ برتر را در فصل های 89-88 و 90-89 کسب کند. او همچنین در فصل 87-86 به همراه سپاهان به مقام دوم لیگ برتر دست یافت. احسان 3 بار نیز با سپاهان در آن مقطع، فاتح جام حذفی شد. او به همراه سپاهان دو بازی هم در جام باشگاه های جهان انجام داد؛ جامی که سپاهان با کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به آن راه یافته بود. (به دلیل قهرمانی اوراوا ردز ژاپن که بدلیل میزبانی حضورش در مسابقات قطعی شده بود، تیم دوم لیگ قهرمانان آن فصل هم به همراه این تیم در جام باشگاه های جهان حضور می یافت.

ترک سپاهان برای گذراندن خدمت سربازی

بعد از درخشش چشمگیر در سپاهان و حضور در تیم ملی از سال 1387، احسان حاج صفی در فصل 91-90 برای گذراندن دوران خدمت سربازی خود به تیم تراکتور (تراکتورسازی آن زمان که جزو تیم های نظامی بود و می توانست بازیکن سرباز جذب کند.) پیوست. حاج صفی در یک فصل حضور خود در تراکتور توانست عملکرد خوب خود را ادامه دهد. او در 32 بازی برای تراکتور 5 گل زد و 8 پاس گل داد تا یکی از بهترین سربازان تاریخ تراکتوری باشد که معمولا سربازانش هنگام خداحافظی مورد خشم هواداران قرار می گرفتند. احسان بعد از گذراندن دوران سربازی به سپاهان بازگشت و پیروز شد سومین قهرمانی لیگ برتر را نیز در فصل 94-93 به همراه این تیم کسب کند.

یک رفت و برگشت دیگر

حاج صفی پس از کسب سومین قهرمانی با سپاهان، از این تیم جدا و برای اولین بار لژیونر شد. او فصل 95-94 را در تیم اف اس وی فرانکفورت بازی کرد. حاج صفی حضور ثابتی در بیشتر بازی های تیمش داشت، اما در انتها فصل و در حالی که 28 بازی برای اف اس وی فرانکفورت در جام حذفی و بوندس لیگای دو انجام داده بود بار دیگر به سپاهان بازگشت. یک فصل حضور در سپاهان در فصل 96-95 و جدایی دوباره از این تیم این بار به مقصد یونان و حضور در دو تیم پانیونیوس و المپیاکوس، ادامه راستا فوتبال حاج صفی بود.

حضور پر سر و صدا در تراکتور

احسان حاج صفی بعد از دو سال حضور در لیگ یونان و انجام 27 بازی که 3 بازی آن در لیگ اروپا برای پانیونیوس بود، به ایران بازگشت. در حالی که سپاهانی ها به شدت خواهان جذب دوباره احسان بود، رقم بالای رضایت نامه امکان بازگشت را گرفت و هافبک کاشانی به تراکتور پیوست. این اتفاق در حالی صورت گرفت که امیر قلعه نوئی و باشگاه سپاهان تلاش های زیادی برای حضور حاج صفی در تیمشان انجام دادند، اما تابش گفت که آن ها نمی توانند هزینه رضایت نامه این بازیکن را پرداخت کنند. در نامه باشگاه المپیاکوس، هزینه رضایت نامه حاج صفی 500 هزار یورو قید شده بود. حاج صفی در اولین فصل خصوصی سازی تراکتور به همراه مسعود شجاعی و اشکان دژاگه تراکتوری شد تا تیمی کهکشانی در تبریز درست شود.

از سپاهان تا سپاهان...

دو فصل اول حضور حاج صفی در تراکتور رویایی بود و او یکی از بهترین های تیمش بود؛ احسان به ویژه در لیگ نوزدهم یک تنه در بسیاری از بازی ها تراکتور را به پیروزی رساند تا سپاهانی ها را بازهم برای به خدمت گرفتنش ترغیب کند. او در لیگ هجدهم در 24 بازی به میدان رفت و 4 پاس گل داد؛ لیگ نوزدهم، اما شرایط بهتری برای احسان به همراه داشت و او در 28 بازی 6 گل و زد 4 پاس گل داد؛ فصلی که با قهرمانی در تراکتور در جام حذفی به شیرین ترین شکل ممکن به انتها رسید تا حاج صفی به اولین جام داخلی خود در پیراهنی به غیر از پیراهن سپاهان دست پیدا کند. احسان در شروع لیگ بیستم با وجود اینکه هنوز یک سال از قرارداد سه ساله اش با تراکتور باقی مانده بود، درخواست جدایی خود را گفت، درخواستی که با مخالفت باشگاه روبرو شد تا این بازیکن تا انتها نیم فصل اول پیراهن تراکتور را به تن کند. او در دو بازی اخیر تراکتور در نیم فصل دوم حضور داشت و در 14 بازی نیم فصل اول نیز به میدان رفت. در حالی که از میانه های دور رفت زمزمه های جدایی حاج صفی و بازگشتش به سپاهان بار دیگر به گوش می رسید این اتفاق در نهایت با وجود مخالفت های باشگاه تراکتور روز گذشته رخ داد و حاج صفی پس از فسخ با تیم تبریزی، امروز با سپاهان قرارداد امضا کرد.

گفتنی است که حاج صفی به تیمی برگشته که سابقه 229 بازی در لیگ را برای این تیم دارد. احسان آقای پاس گل نصف جهان است که 41 مرتبه برای سپاهان گل ساخته است. نام او با زدن 32 گل، جزو سه گلزن برتر تاریخ این باشگاه در لیگ برتر هم به حساب می آید. همچنین حاج صفی جوان ترین بازیکن و جوان ترین گلزن تاریخ باشگاه سپاهان هم هست. همه این ها البته کنار محرم نویدکیا کاپیتان سابق و چهره درخشان سپاهان که حالا سرمربی است و دیگر تیم ها خاطرات بدی از همدستی او و حاج صفی دارند!

البته شاید در نگاه اول سپاهان پرمهره نیاز چندانی به حاج صفی نداشت، اما آن ها برای قهرمانی یک محرم نویدکیا هم در داخل زمین لازم دارند؛ هافبکی که همه قهرمانی های سپاهان با او رقم خورد. یک رهبر واقعی... شاید مثل احسان.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135191

به "حاج صفی جانشین نویدکیا در سپاهان! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاج صفی جانشین نویدکیا در سپاهان! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید