جشنواره جام جم نقطه ضعف ها را نشان می دهد
به گزارش مجله سرگرمی، تهیه کننده خیابان جام جم درباره پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: با مشارکت مردم در انتخاب مجموعه های نمایشی، نیازسنجی رسانه ای اتفاق می افتد؛ یعنی اگر ببینیم یک مجموعه تلویزیونی مورد پسند مردم است باید ویژگی های آن را دریابیم و تقویت کنیم.

کیوان بخشی که تهیه نمایندگی خیابان جام جم که به مناسبت پنجمین جشنواره جام جم به روی آنتن رفته است را بر عهده دارد، در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تأثیرگذاری دوره های قبلی این جشنواره بر کیفیت برنامه ها، بیان نمود: فکر می کنم گستره فعالیت صداوسیما به قدری وسیع است که اگر عنوان نمی گردد به دلیل مظلومیت حوزه سیماست. در بخش تخصصی جشنواره، کارشناسان از لحاظ استاندارد برنامه ها را آنالیز می نمایند و این مساله به برنامه ساز انگیزه می دهد و کارش دیده می گردد اما برای افرادی که در رده پایین تر قرار دارند، حالت رقابت به وجود می آید تا به برنامه ساز برتر تبدیل شوند. این رقابت در ساز و کار درون سازمانی برای برنامه سازان مفید است.
او بیان نمود: مردم هم مستقیماً در این جشنواره مشارکت دارند و یک کمیسیون برای آن ها در نظر گرفته شده است. این مشارکت می تواند نقاط ضعف مجموعه ای را که رأی کمتری آورده را نشان دهد و با درایت کارشناسی که اتفاق می افتد جبران گردد.
تهیه نماینده خیابان جام جم ادامه داد: وقتی فردی در جشنواره لوح تقدیر می گیرد و بین همکاران معرفی می گردد، عامل انگیزشی اوست. نمی توان گفت چون فردی در جشنواره برگزیده شده باید امتیاز خاصی هم بگیرد؛ این در حالی است که صداوسیما نگاه ویژه ای به آن فرد خواهد داشت و در رزومه کاری اش می تواند مؤثر باشد.
تهیه نماینده خیابان جام جم در ادامه به اهداف این برنامه اشاره و اظهار کرد: این برنامه خدمات و کوشش های 40 ساله سیما را معرفی می نماید و به مسائلی که همواره مغفول مانده است، می پردازد. در واقع دست اندرکاران برنامه های تلویزیونی و مجموعه های نمایشی علاوه بر اینکه تقدیر می شوند، در برنامه زنده خیابان جام جم حاضر می شوند و آثار خود را معرفی می نمایند. این کار باعث می گردد که مخاطبان با شرایط برنامه سازی آشنا شوند و هم انگیزه ای در بدنه نیروهای سازمان ایجاد خواهد شد زیرا می دانند که کارشان مورد ارزیابی بخش های تخصصی و مردمی قرار می گیرد.
بخشی در خاتمه گفت: نظر مردم برای ما اهمیت دارد. آقای احمدی افزادی (دبیر جشنواره) به ما گفتند که خیابان جام جم از حالت شخص محوری به برنامه محوری برود و این اتفاق هم افتاد. در واقع همه در اختیار برنامه هستند و برنامه در خدمت مردم است. تمام انرژی و ساز و کارها را به کار می بریم برای اینکه به نیازسنجی مخاطبان بپردازیم و مشارکت مردم را در برنامه تلویزیونی به طور مستقیم به نمایش بگذاریم.
منبع: خبرگزاری ایسناsafariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا
mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی