سفر به جاذبه هایی با نام های عجیب در دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، در گوشه و کنار این کره خاکی، مکان‌هایی وجود دارند که نام‌هایشان داستان‌های تلخی را روایت می‌کنند. این نام‌ها، که اغلب ریشه در وقایع تاریخی دارند، توجه هنرمند استرالیایی، دامین راد، را به خود جلب کرده‌اند. او با راه‌اندازی صفحه‌ای در اینستاگرام به نام "Topographies"، این مکان‌ها را به تصویر می‌کشد و داستان‌های پشت آنها را بازگو می‌کند. در این سفر، ما به کشف برخی از این مکان‌ها و داستان‌های پنهان در پس نام‌های غم‌انگیزشان می‌پردازیم.

سفر به جاذبه هایی با نام های عجیب در دنیا

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

ما همواره در انتخاب نام برای هرچیزی سعی می کنیم بهترین را انتخاب کنیم. اما در جهان مکان هایی با اسم های افسرده کننده وجود دارد که بسیاری از آن ها ریشه در تاریخ تیره این مناطق دارد. هنرمندی به نام دامین راد در صفحه اینستاگرام خود به معرفی این مکان ها پرداخته است.

بعضی از مکان های جهان واقعا غم انگیز است؛ کشورهایی که توسط جنگ و خشونت آسیب دیده اند یا بعضی از کشورها که زیر خط فقر هستند و شرایط وخیمی دارند. این مکان ها واقعا افسرده نماینده هستند، اما مکان هایی نیز وجود دارد که توسط نامشان، احساس افسردگی هیچ گاه از آن ها دور نمی گردد. یک هنرمند استرالیایی به نام دامین راد، صفحه اینستاگرامی با نام مکان نگاری یا Topographies راه اندازی نموده و آن را به نمایش این مکان ها اختصاص داده است.

دامین راد در مصاحبه با CBC گفت:

من در ابتدا به مکانی در استرالیا برخوردم که نامش کوه ناامیدی بود. این اسم به نوعی من را غافلگیر کرد، به طوری که تصمیم گرفتم زمانی که برگشتم راجع به آن تحقیق کنم. بعد از آن متوجه شدم که مکان های زیادی با اسم های افسرده نماینده وجود دارد. این مساله باعث شد که من در این باره پروژه ای تحقیقاتی شروع کنم.

بیشتر این نام ها با تاریخ سیاه استعمار اولیه و حوادث ناگوار مربوط به کشف نمایندگان این مکان ها و کسانی که به آنجا مهاجرت نموده اند، مرتبط است. بسیاری از جوامع به دلیل مفاهیم و ارتباط تاریخی این نام ها با بعضی رویدادها، نسبت به تغییر نام این مکان ها مردد هستند. دامین راد می گوید:

به نظر من، ما بعد از مدتی به این نام ها عادت می کنیم و مثل غریبه هایی که آن را تا به حال نشنیده اند، دیگر به آن نگاه نمی کنیم. وقتی نامی را تغییر می دهیم، در واقع قسمتی از تاریخ را از دست می دهیم.

راد این مکان ها را با جستجوی کلمات غمگین در گوگل مپ پیدا نموده است. در این مقاله به تعدادی از این مکان ها که راد تا به امروز یافته است، اشاره می کنیم.

جزیره ناامیدی (Disappointment Island)

این جزیره یکی از 7 جزیره خالی از سکنه در مجمع الجزایر آکلند در نزدیکی نیوزیلند است و تاریخ ناامیدنماینده و تیره ای دارد. در سال 1866 یک کشتی به صخره های بلند در سواحل غربی جزیره آکلند برخورد می نماید و باعث مرگ 68 مسافر آن می گردد. 15 نفر از بازماندگان این حادثه به این جزیره رفته و 18 ماه در انتظار نجات می مانند. سپس در سال 1907 کشتی دیگری در سواحل این جزایر غرق شده و 12 نفر غرق می شوند و 16 بازمانده آن، 7 ماه منتظر می مانند که کسی نجاتشان دهد.

ساحل قتل عام (Slaughter Beach)

این ساحل در ایالت دلاویر آمریکا واقع شده است. در خصوص این که اسم این شهر از کجا گرفته شده، حداقل 3 داستان وجود دارد. اولین داستان این است که نام این ساحل را از اسم رییس پست محلی این منطقه در اواسط قرن 19، ویلیام اسلاتر (William Slaughter) گرفته اند. دومین داستان ادعا می نماید که این نام از خرچنگ های نعل اسبی که هر ساله امواج آن ها را با خود به ساحل می آورد و می میرند، گرفته شده است. این خرچنگ ها به نزدیکی آب های کم عمق می آیند تا تخم ریزی نمایند و در جزر و مدهای خفیف گیر افتاده و می میرند. سومین داستان که بحث برانگیزترین ریشه برای اسم این ساحل است، از یک افسانه محلی درباره مردی به نام برابانت گرفته شده است که در اواسط قرن 18، تعدادی از ساکنان بومی این منطقه را با هدف جلوگیری از کشتاری قریب الوقوع به توپ بست و قتل عام کرد.

ارتفاعات قحطی (Starvation Heights)

این ارتفاعات در شهر جکسون، ایالت اورگان آمریکا واقع شده است و قبل از سال 1883، به دلیل داشتن خاک ضعیف و بی حاصل که ترکیبی گرانیت مانند دارد و فقط بوته های خار و خاشاک در آن رشد می نماید، آن را به این اسم نامیده اند.

باقی مناطقی با نام های عجیب

  • دریاچه تنها و بی کس (Lonesome Lake)، نیوهمپشایر، آمریکا
  • جزیره تنها (Lonely Island)، انتاریو، کانادا
  • دریاچه خودکشی (Suicide Lake)، وایومینگ، آمریکا
  • خلیج بدبختی (Unfortunate Cove)، بندر کوک، کانادا
  • دریاچه قاتل (Killer Lake)، ادینگتون هایلندز، کانادا
  • استخر مصیبت (Tragedy Pool)، کمبالین، استرالیا
  • جزیره بدشانسی (Mistake Island)، جونزپورت، آمریکا

نکات تکمیلی:

  1. جزیره ناامیدی (Disappointment Island): این جزیره کوچک و دورافتاده در جنوب اقیانوس آرام، بخشی از مجمع‌الجزایر آکلند نیوزیلند است. نام این جزیره از سفر اکتشافی کاپیتان آبراهام برستو در سال 1806 گرفته شده است. برستو، که در جستجوی منابع جدید برای شکار فک بود، پس از یافتن این جزیره خالی از سکنه و نامناسب برای اهدافش، آن را "جزیره ناامیدی" نامید.
  2. دره مرگ (Death Valley): این دره در کالیفرنیای آمریکا، یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است. نام آن از حادثه‌ای در سال 1849 گرفته شده، زمانی که گروهی از مهاجران در راه رسیدن به معادن طلای کالیفرنیا در این دره گرفتار شدند. علی‌رغم این‌که تنها یک نفر در آن زمان جان خود را از دست داد، نام "دره مرگ" بر این منطقه ماندگار شد.
  3. کوه بدبختی (Mount Misery): این کوه که در ایالت نیویورک آمریکا قرار دارد، نامش را از داستان‌های محلی گرفته است. گفته می‌شود که در زمستان 1779-1780، سربازان ارتش انقلابی آمریکا در این منطقه اردو زدند و شرایط سختی را تجربه کردند. سرما، گرسنگی و بیماری باعث شد تا این مکان به "کوه بدبختی" معروف شود.
  4. جزیره اشتباه (Mistake Island): این جزیره کوچک در ساحل مین آمریکا قرار دارد. نام آن احتمالاً از اشتباهات دریانوردان در شناسایی این جزیره در میان مه غلیظ منطقه گرفته شده است. این اشتباهات گاه منجر به برخورد کشتی‌ها با صخره‌های اطراف جزیره می‌شد.
  5. تپه‌های ناامیدی (Hopeless Hills): این رشته تپه‌ها در داکوتای جنوبی آمریکا قرار دارند. نام آنها احتمالاً از تجربیات تلخ مهاجران و کشاورزانی گرفته شده که در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 سعی در کشاورزی در این منطقه خشک و بی‌حاصل داشتند.
  6. رودخانه اشک (River of Tears): این رودخانه در برزیل قرار دارد و نام آن یادآور تاریخ تلخ بردگی در این کشور است. گفته می‌شود که بردگان آفریقایی در مسیر انتقال به مزارع، از کنار این رودخانه عبور می‌کردند و اشک‌های آنها با آب رودخانه در می‌آمیخت.
  7. دماغه شکنجه (Cape Torment): این دماغه در کبک کانادا واقع شده است. نام آن توسط ساموئل دو شامپلن، کاشف فرانسوی، در سال 1608 انتخاب شد. او این نام را به دلیل جریان‌های خطرناک آب و بادهای شدید منطقه که کشتیرانی را دشوار می‌کرد، انتخاب کرد.
  8. جزیره تنهایی (Lonely Island): این جزیره در دریاچه سوپریور در انتاریو کانادا قرار دارد. نام آن احتمالاً از موقعیت دورافتاده و منزوی جزیره گرفته شده است. این جزیره در گذشته محل زندگی بومیان منطقه بوده، اما امروزه خالی از سکنه است.
  9. دره ناله (Wailing Valley): این دره در ایسلند قرار دارد و نام آن از صدای باد در میان صخره‌های منطقه گرفته شده است. صدایی که شبیه به ناله و زاری است و در روزهای طوفانی به گوش می‌رسد.
  10. تنگه وحشت (Strait of Horrors): این تنگه در نزدیکی ساحل تاسمانی استرالیا قرار دارد. نام آن از حوادث دریایی متعددی که در این منطقه رخ داده، گرفته شده است. جریان‌های خطرناک و صخره‌های پنهان، این تنگه را به کابوسی برای دریانوردان تبدیل کرده است.

سخن پایانی

سفر به این مکان‌ها با نام‌های غم‌انگیز، ما را با گوشه‌ای از تاریخ بشر آشنا می‌کند. هر نام، داستانی از سختی‌ها، امیدها و ناامیدی‌های انسان‌ها را روایت می‌کند. این نام‌ها، گرچه ممکن است در نگاه اول ناخوشایند به نظر برسند، اما بخش مهمی از میراث فرهنگی و تاریخی ما هستند. آنها ما را به تأمل درباره گذشته وا می‌دارند و شاید درس‌هایی برای آینده به ما می‌آموزند. در پایان، این مکان‌ها یادآور این حقیقت هستند که تاریخ ما، با تمام فراز و نشیب‌هایش، بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت ماست.

منبع: کجارو
انتشار: 11 مرداد 1403 بروزرسانی: 11 مرداد 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 85232

به "سفر به جاذبه هایی با نام های عجیب در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جاذبه هایی با نام های عجیب در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید