تفاوت کلاب هاوس و اینستاگرام

به گزارش مجله سرگرمی، کلاب هاوس؛ مکمل اینستاگرام!

رپرتاژ آگهی - اجازه دهید در ابتدای امر شرح مختصری در خصوص کلاب هاوس (Clubhouse) داشته باشیم. همگی ما اخیرا در خصوص پلتفرم clubhouse چیزهایی شنیده ایم که قطعا حضور ویروس کرونا در پیشرفت این اپلیکیشن بی تاثیر نبوده . ارتباط در این پلتفرم فقط به صورت صوتی است.در حال حاضر فقط کاربران سیستم عامل ios می توانند از این پلتفرم استفاده نمایند که هم اکنون نسخه غیر رسمی برای سیستم عامل اندروید هم در دسترس می باشد و کاربران با استفاده از دعوتنامه از سوی یکدیگر می توانند این اپلیکیشن را روی تلفن های همراه خود داشته باشند. با اپلیکیشن اینستاگرام که همگی آشنایی دارید. از شباهت های دو پلتفرم کلاب هاوس و اینستاگرام؛ نمایش نام، عکس،بیو و تعداد فالوور و فالویینگ های پیج شماست. و شاید اولین نکته ای که هر کاربر به آن توجه نماید فالوور های پیج شما باشد؛ در اینستاگرام شما میتوانید با خرید فالوور ارزان اینستاگرام به تعداد فالوور های پیج خود افزوده و پیجی زیبا و جذاب بسازید؛ اگرچه این امکان هم اکنون برای کلاب هاوس نیز میسر شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تفاوت کلاب هاوس و اینستاگرام

کلاب هاوس با امکانات جدیدی که در اپلیکیشن خود گنجانده است، توجه کاربران زیادی از جمله اینستاگرام را به خود جلب نموده است. اگر اینستاگرام محیطی برای اشتراک گذاری فیلم و تصاویر بود، کلاب هاوس محیطی برای اشتراک گذاری صداست! در واقع کلاب هاوس و اینستاگرام، مکمل یکدیگر میباشند.

بعضی تفاوت های اینستاگرام و کلاب هاوس

یکی از دغدغه هایی که همواره با کاربران شبکه های اجتماعی همراه است، آمار پیجشان میباشد؛ چرا که برای جذب مخاطب و اعتبار بیشتر احتیاج به آمار بالایی دارند. بسیاری از کاربران با خرید ویو اینستاگرام آمار بازدید پیج خود را افزایش میدهند؛ بعضی دیگر نیز با فعالیت و فراوری محتوی روزانه سعی مینمایند آمار خود را بالا نگه دارند.

در کلاب هاوس دیگر احتیاج ندارید برای افزایش بازدید پیج خود ویو خریداری کنید، چرا که در کلاب هاوس شما نمیتوانید پستی منتشر کنید و پروفایل شما شامل عکس، بیوگرافی و تعداد فالوور های پیج شما میباشد؛ بنابر این شاید تنها آماری که احتیاج داشته باشید که افزایش دهید تعداد فالوور های پیجتان باشد.

در اینستاگرام بعد از نصب برنامه با وارد کردن ایمیل و انتخاب نام کاربری می توانیم وارد اپلیکیشن شویم. اما در کلاب هاوس فقط با استفاده از دعوتنامه و با وارد کردن شماره موبایل می توانیم وارد اپلیکیشن شویم؛

دعوتنامه کلاب هاوس درحال حاضر مهمترین چالش ورود به این شبکه است. در حال حاضر برای عضویت در این اپلیکیشن احتیاج به دعوتنامه از سوی کاربران دیگر داریم . هر کاربر جدید دو دعوتنامه دارد و بعد از استفاده تعداد دعوتنامه بیشتری نیز به او اختصاص داده می گردد. در صورتی که دعوتنامه نداشته باشید می توانید با طی کردن مراحل ثبت نام، نام کاربری خود را در این شبکه رزور کنید در صورتی که یکی از دوستان شما که شماره تلفن شما را در لیست تماس های خود داشته باشد و درون این شبکه دعوتنامه ای در اختیار داشته باشد میتواند با انتخاب نام شما میتواند شما را به استفاده از این سرویس دعوت کند. نام کسی که شما را به برنامه دعوت نموده است برای همواره در بیو پیج شما باقی می ماند .

سعی کنید افرادی را دعوت کنید که می دانید مرتباً از کلاب هاوس استفاده می نمایند. گرچه این مورد هنوز تأیید نشده است، اما به نظر می رسد کلاب هاوس ارزیابی می نماید چه کسی را برای دعوت انتخاب می کنید. بسیاری از کاربران گمان می نمایند کلاب هاوس به کسانی که دوستشان در این برنامه فعال هستند دعوت نامه بیشتری اعطا می نماید. اگر دوستانی را دعوت کنید که هرگز از این برنامه استفاده نمی نمایند ، ممکن است در آینده برای دریافت دعوت های بیشتر مشکل داشته باشید. از طرف دیگر ، وقتی از افرادی که در برنامه تأثیرگذار هستند دعوت می کنید ، ممکن است در دریافت دعوت نامه شانس بیشتری داشته باشید.از این رو ثبت نام و ایجاد اکانت در این شبکه به سهولت اینستاگرام نیست.

هر دو پلتفرم دارای فالوور و فالویینگ می باشند ؛

در اینستاگرام ما می توانیم فضای خصوصی خودمان را داشته باشیم و اپلیکیشن برای فالو شدن توسط اشخاص مختلف از ما کسب اجازه می نماید ، اما در کلاب هاوس هرکس می تواند هر کسی را که دلش خواست فالو کند.در نظر داشته باشید برای برجسته شدن در این پلتفرم تعداد فالوور بسیار بسیار مهم است ، زیرا تنها راه معرفی شما بیو ، عکس و تعداد فالوورهای پیج شماست. لذا شما میتوانید با خرید فالوور کلاب هاوس از یک سایت معتبر، فالوور های خود را افزایش دهید، زیرا اشخاص با دیدن تعداد فالوور شما مشتاق شنیدن صدای شما و صحبت های شما در اتاق های گفت و گو می شوند.

در هر دو پلتفرم عکس پروفایل و فیلدی برای شرح مختصر از خودمان تحت عنوان بیو وجود دارد ، اما کلاب هاوس جایگاهی برای پست عکس و متن ندارد! این از تفاوت های چشمگیر این دو پلتفرم است؛

بیو کلاب هاوس مانند سایر اپلکیشن های شبکه های احتماعی ویترین کاربران است و آنها مختصری از زندگی خود را در آن می نویسند. ویرایش بیو کلاب هاوس که ویترین شماست و چیزهای بسیاری در خصوص شما و اکانت تان به مخاطب می گوید، حائز اهمیت است. در نتیجه مهم است که هنگام نوشتن بیو کلاب هاوس دقت، شفافیت و ظرافت به خرج دهید، چون مثل اینستاگرام پست نداریم و نمیتوانیم خودنمایی داشته باشیم!

از دیگر تفاوت های این دو پلتفرم صوت است.تمامی ارتباطات ما در کلاب هاوس به صورت صوتی در اتاق های این برنامه انجام می گیرد ، ما در اینستاگرام ارتباط صوتی نداریم؛

شما می توانید روم ها یا اتاق های بسازید و برای آن اتاق موضوعی تعیین کنید تا در خصوص آن به صورت صوتی یا سخنرانی صحبت کنید.این اتاق می تواند باز باشد و هر کاربری از کلاب هاوس بتواند واردش بگردد یا اینکه به صورت خصوصی تری باشد و فقط دوستانی که دنبالشان می کنید، بتوانند وارد آن بشوند.همچنین خودتان می توانید وارد روم ها یا اتاق ها بشوید و به تبادل نظری دیگران و سخنرانی ها گوش کنید.هر وقت خواستید که خودتان وارد تبادل نظر شوید، در قسمت پایین صفحه هر اتاق باید روی آیکون دست کلیک کنید، تا ایجادنماینده یا مدیر اتاق، به شما اجازه صحبت بدهد.اگر هم خودتان اتاق را درست نموده باشید، می توانید اجازه تبادل نظری دیگران را مدیریت کنید یا اصلا اجازه بدهید هر کسی در اتاق بتواند صحبت کند. خروج از اتاق هم ساده است با فشار یک دکمه می توانید بدون سر و صدا اتاق را ترک کنید.

از مزایای کلاب هاوس ایجاد ارتباط بین چندین نفر به صورت صوتی است که چنین امکانی در اینستاگرام وجود ندارد؛

در حال حاضر هر اتاق کلاب هاوس ظرفیت پذیرش تا 5 هزار کاربر را دارد.هر کاربر می تواند در بی نهایت اتاق تبادل نظر عضو باشد . اما اجازه حضور فعال را تنها در یک اتاق تبادل نظر دارد.در این اپلیکیشن همچنین میتوانید هنگامی که در اتاقی موضوعی جالب می شنوید دوستانتان را دعوت یا به اصطلاح پین کنید یا دستتان را بالا ببرید و از گردانندگان اتاق بخواهید شما را به صحنه (استیج) ببرند تا سوال بپرسید.

  • در اینستاگرام امکان چت گروهی و خصوصی وجود دارد ، اما در کلاب هاوس چیزی تحت عنوان چت نداریم!
  • تماس تصویری که مدت زیادی است در اینستاگرام قابل استفاده است در کلاب هاوس وجود ندارد.
  • توجه داشته باشید که در کلاب هاوس تنها به صورت زنده می توانید به تبادل نظرها گوش کنید ؛

هر روم که فعالیت در آن جاری است مختص همان لحظه است ، اما در لایوهای اینستاگرام امکان دیدن لایوها درزمان دیگر وجود ندارد و چیزی برای عموم کاربران بعدا در دسترس نخواهد بود.

تفاوت قوانین Clubhouse و Instagram

یکی از موارد سخت گیرانه در قوانین کلاب هاوس این است که اگر کاربری به عنوان کاربر خرابکار شناخته گردد، نه تنها از تمام امکانات کاربری و عضویت محروم میگردد، بلکه فردی که او را دعوت نموده است نیز جریمه میگردد.بنابر این حواستان باشد چه کسانی را به این پلتفرم دعوت می کنید.

یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن کلاب هاوس وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک از شما می خواهد از اینکار صرفنظر کنید . تقریبا تنها دسترسی لازم برای کلاب هاوس، دسترسی به میکروفون گوشی است که مورد خاصی ندارد. در نتیجه کلاب هاوس جز میکروفون به هیچ یک از بخش ها و اطلاعات گوشی شما دسترسی نخواهد داشت.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 136957

به "تفاوت کلاب هاوس و اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت کلاب هاوس و اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید