معین یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار در شهرستان های خراسان جنوبی

به گزارش مجله سرگرمی، برای ایجاد جهش فراوری در صنایع دستی خراسان جنوبی، در هر شهرستان یک محصول به عنوان خوشه کسب وکار مشخص شد.

معین یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار در شهرستان های خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حسین عباس زاده معاون صنایع دستی استان گفت: در این طرح در هر شهرستان به صورت پایلوت، یک یا دو رشته فعال صنایع دستی به عنوان خوشه کسب وکار، مشخص و شهرستان موردنظر به عنوان پایگاه حمایتی این رشته ها در استان انتخاب می گردد.

او اضافه کرد: با انتخاب هر شهرستان به عنوان پایگاه حمایتی یک رشته صنایع دستی در استان، تمامی مباحث ازجمله فراوری، اشتغال، آموزش، بازاریابی و فروش محصولات آن رشته زیر نظر همان شهرستان انجام می گردد.

حسین عباس زاده گفت: بر اساس این طرح، رشته حوله بافی سنتی برای شهرستان بیرجند، مله بافی برای شهرستان خوسف، برک بافی برای سربیشه، گلیم سوزنی برای زیرکوه، ظروف مسی و پخل بافی برای طبس، جاجیم بافی و سفره آردی برای قاین، برک بافی با پشم شتر برای بشرویه، سوزن دوزی بلوچ و گلیم و قالیچه برای درمیان، چادرشب بافی و گوهرسنگ برای سرایان، سفال و سرامیک برای شهرستان فردوس و سیاه چادر بافی برای شهرستان نهبندان به عنوان خوشه کسب وکار مشخص شده است.

عباس زاده اضافه کرد: با مشخص هر رشته به عنوان خوشه کسب وکار در هر شهرستان، تسهیلات کم بهره برای توسعه آن رشته به اداره شهرستان و هنرمندان پرداخت می گردد.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83813

به "معین یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار در شهرستان های خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین یک محصول صنایع دستی به عنوان خوشه کسب و کار در شهرستان های خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید