تعرفه پهنای باند اینترنت با سرعت 100 مگابیت تغییر کرد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه خود (جلسه شماره 278)، پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درمورد اصلاح روش محاسبه تعرفه در باره حذف پیک های مصرف ناخواسته و بعضا غیرقابل کنترل ماهانه پهنای باند اینترنت و همچنین تشویق دارندگان پروانه شبکه به توزیع شدگی شبکه در جهت پایداری هرچه بیشتر شبکه را آنالیز کرد.

تعرفه پهنای باند اینترنت با سرعت 100 مگابیت تغییر کرد

براین اساس این کمیسیون مصوبه شماره 254 خود در 17 اسفندماه که مربوط به تعرفه پهنای باند اینترنت می گردد را، برای اینترنت باسرعت 100 مگابیت و بالاتر از آن، اصلاح کرد.

در این راستا بند زیر جایگزین بند 2 مصوبه شماره 4 جلسه شماره 254 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می گردد:

- تعرفه پهنای باند اینترنت بر اساس نمودار تجمیع گردیده مصرفی مشتری، در تمام نقاط حضور شرکت ارتباطات زیرساخت (پاپ) و مطابق روش صدور صورت حساب بر مبنای اندازه­ گیری مصرف بالاترین پیک ماهانه (Burstable Billing) و نیز بر مبنای گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت با میانگین 5 دقیقه­ ای و پس از حذف 5 درصد نمونه­ هایی که دارای بیشترین مقدار در ماه هستند (احتساب درصد نود و پنجم) محاسبه و به صورت ماهانه دریافت می گردد.

شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است سرویس های حفاظت کننده از حملات را به­ صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد.

در مصوبه قبلی آمده بود: تعرفه پهنای باند اینترنت بر اساس گراف تجمیع گردیده مصرفی مشتری در هرPoP و برمبنای گزارش سوئیچ دسترسی زیرساخت و با میانگین پنج دقیقه ­ای و بیشترین پیک ماهانه محاسبه و به صورت ماهانه دریافت می گردد. شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موظف است سرویس های حفاظت کننده از حملات (DD0S Mitigation و Black holing) را به ­صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهد و گزارش­ پیک­های نامتعارف را آنالیز و در صورت لزوم از محاسبه خارج کند.

در همین حال بند زیر نیز، جایگزین بند 4 مصوبه شماره 4 جلسه شماره 254 کمیسیون گردیده و تبصره ذیل آن حذف می گردد:

- ملاک مشخص سطح تعرفه، ظرفیت فروخته گردیده به صورت تجمیع ترافیک هر مشتری در تمام نقاط حضور شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و محاسبات براساس ترافیک تجمیعی کشوری انجام خواهد شد.

در مصوبه قبلی آمده بود: ملاک مشخص سطح تعرفه، ظرفیت فروخته گردیده به صورت تجمیع ترافیک هر مشتری و صرفا در یک دروازه بین الملل(PoP) بوده و محاسبات بر این اساس انجام خواهد شد.

جدول تعرفه پهنای باند اینترنت برای سرعت 100 مگابیت و بالاتر از آن به توضیح زیر است:

مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تاریخ اول شهریورماه سال 97 لازم الاجرا است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1324

به "تعرفه پهنای باند اینترنت با سرعت 100 مگابیت تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه پهنای باند اینترنت با سرعت 100 مگابیت تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید